- 1230 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Ayla Bağ'dan Masallar
AYLA BAĞ’DAN MASALLAR
Sevgili dostum,
“Dünya Köylüsü” adı ile kendini tanıtan ve bundan gurur duyan Ayla Bağ Hanım ilerleyen yaşına rağmen Üniversitede Sosyoloji okuyarak “Öğrenmenin yaşı yok, zamanı da cinsiyeti de” düsturu ,ile Sosyaloğ olunca dünyaya başka açıdan bakar olmuş ve “sosyal insan “ olmaya karar vererek uygulamaya başlamış. Bir çok sosyal kurumda görev alıyor engelliler, kadınlar, gibi sosyal desteğe ihtiyac duyanlara moral veriyor.
Sevgili dostum,
Daha önce Niksar’da yaygın “Kırk Kızlar Efsanesi” ni “Tokat’ın 40 girişken kızı” nı anlatarak “Kırk Kızlar Efsanesi” kitabı ile anlatan Ayla Bağ, daha sonra “Yaşayan Ustalar” adıyla Tokat’ın eski ve usta gibi ustalarını anlatan kitabını yayınlamıştı. Bunları zevkle okumuştuk. Kitaplığımızda yer alıyor.
Sevgil dostum,
Ayla Bağ bu kere “Ayla Bağ’dan Masallar” adlı kitabı ile “Masalcı Nine” olarak karşımıza çıkıyor. İdealist bir öğretmenin ağzından bizlere Tokat’ın tarihi ve turistik yerlerini anlatan hikaye ve masallar anlatıyor.Bu masallar ile anlıyoruz ki insan kadın da olsa idealist olursa “Aslan yatağından belli olur” misali eğitimcilerin yaşadığı yeri güzelleştireceğini bize gösteriyor. Ayla Hanım bu kitabını Tokat’taki kütüphanelere de armağan etmiş.
Sevgili dostum,
Gelecek nesiller olan çocuklarımıza yaşadığımız yerin hikayelerini ve masallar ile anlatılması, o yerde yaşamış ve imkansızlıklara rağmen başarı olmuş ve tarihe iz bırakmış insanları anlatmamız bunları kitaplar ile gelecek nesillere bırakmamız gerektiğini her zaman söylerim. Daha Önce eski vali Ozan Balcı bu konuda 2. Serilik kitaplar yayınlamıştı. Recep Yazıcıoğlu, Gazi Osman Paşa, Yaşar Güç, Hüseyin Akbaş, Kul Himmet, Mahperi Hatun, Nurhan Atasoy’u resimler ile çocukların anlayacağı şekilde anlatan bu kitaplardan kütüphanede ilimizde Üniversite okumaya gelen Yabancı Öğrencilerinde faydalandığını görünce sevinmiştim.
Sevgili dostum,
“Ayla BAĞ’dan Masallar” kitabının renkli resimlerle olması daha güzel etkili olabilirdi. Çünkü çocuklara görsel mesajlarda verir masal kitapları, göze daha güzel gelir renkli resimler.
Sevgili dostum,
Bu güzel kitapları alarak çevremizde okuma yazmayı yeni öğrenen veya masal okumayı dinlemeyi seven gençlere hediye etmemiz yıllar sonra bile bizim çocuklar tarafından sevgiyle hatırlanmamızı sağlar. “Çocuklara Kitap Hediye eden dedeler ve ninelerden ” olmak güzel bir şey olsa gerek. “Çocuklar kitap okumuyor” diye şikayetlenmek yerne “çocuklara kitap hediye eden nine dede olmak” sanırım kulaga daha hoş gelen şeyler.
Sevgili dostum,
Boş oturarak sızlanmak, şikayetlenmek yerine eser üreterek bunu binbir sıkıntılara rağmen yayınlamak ve hedef kitleye ulaştırmak için çaba harcayanlar bence “eğitim kahramanları” . Bunlara Ayla Bağ’ı da eklemek gerekiyor, bu masal kitabından sonra. Aslında diğer kitapları ile de bunu hak ediyor da, mesele çocuklar olunca bu hak daha haklı oluyor sanki.
Ayla Bağ’a yeni kitaplarnda başarılar dileriz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.