Cenaze nedeniyle (insanlığa) kapalıyız
Vakitsiz ama vakti de bildiren tanıdık bir ses yankılanıyor meskun mahalde. Duyan ve anlamını bilen herkesi derin bir sessizlik kaplıyor, çünkü Allah’ın hükmü ilan ediliyordu görevli imamın sesinden. Müslümanlarca selâ adı ile bilinen sonsuzluğa yolculuğun çağrısı yankılanıyordu her bir köşede. Binalarda, sokaklarda ve sırasını bekleyen fani bedenlerin kulaklarında.
Devamında mevtanın adı duyuruluyor ve inancı doğrultusunda şahitlik eden herkes hep bir ağızdan “Rahmet” okuyordu.
Baki hayata çıkılan bu yolda ilk adım atılmış, selâ bitmiş ve cenaze ilanı da yapılmıştı.
Sonrasında ise, sessizlik bitti ve kısık sesle de olsa tanımayan kişilerce sorular başladı!
-Vefat eden kimdi ?
-Kimin Annesi ?
-Kimin babası ?
-Kimin çocuğu ?
-Kimin karısı?
-Kimin kocası?
-Sahi kimdi ?
-Ölüm nedeni neydi ?
-Nereliydi ?
-Nerede oturuyordu ?
-Kaç yaşındaydı ?
-İyi biri miydi ?
-Günahı var mıydı?
-Zengin miydi? Bak selâsı üst üste ve çok gür okundu kesin zengindi.
-Fakir miydi? Selâsı hızlı okundu hoca neredeyse uyuyacak ,kesin fakirdi!
Birbiri ardına sorular, sorular, sorular….
Sorgu melekleri belki bu kadar soru sormayacak ama insanoğlu işte merak etmezse, hele ki yorum yapmazsa asla olmaz değil mi!
Şimdi sıra ölen kişiyi tanıyanlarda.
Onlar da seslendi tek tek. Kimi içinden, kimi gözyaşlarıyla, kimi öfkeyle, kimi ise maalesef kahkahalarla!
-Allah rahmet eylesin.
-Mekanı cennet olsun.
-Toprağı bol olsun.
-Çok iyi biriydi.
-Genç yaşta gitti.
-Çok çekti.
-Dindar biriydi.
-Kesin cennetlik.
-Evlatlarına iyi para kaldı.
-Karısına maaşı kaldı şimdi yesin dursun.
-Kocası hemen bulur birisini.
-Borcunu ödemeden gitti.
-Varsa hakkım helal olsun.
-Dünya bir pislikten kurtuldu.
-Çok kötü biriydi.
-Keşke yerine ben ölseydim.
-Hakkımı helal etsem mi? Etmesem mi?
-Darısı diğer aile bireylerinin başına.
-Doyamadım.
-Sensiz nasıl yaşarım.
-Allah’ım tez vakitte beni de al yanına.
Hüzünler, öfkeler, sitemler ve maalesef saçma sapan yorumlar birbiri ardına sıralandı ve devam etti.
Daha bu işin gasilhanesi, kefenlenmesi ve cenaze namazının ardından toprağa verilmesi var.
Toprağa verildikten sonra bitti mi ?
Tabii ki hayır, daha yedisi çıkacak.
Kırkı çıkacak. Muhabbet edilip arkasından gıybet köşesi yapılacak çok zaman var.
Ölen kişinin manevi anlamda gerçekten ölmesi, şerr dolu dillerden ne zaman düşerse, işte tam da o an olacaktır!
Ailesine ya da tanışlarına ait dükkanların camlarına cenaze nedeni ile kapalıyız yazılarıyla duyurular asılıyor ve mekanlar sessizliğe bürünüyor ya hani. İşte tamda kapalı mekanların o ıssız sükutu gibi dillerde de edep dolu bir sessizlik dileği ile , insanlığını yitirmiş , maneviyatını kaybetmiş , dilinden zehir akan her bir canlıya,
Allah rahmet eylesin...
Uğur KILIÇ / Respect
11.06.2023
YORUMLAR
Yazdığın herbir satıra katılıyorum kardeşim. Gerçekten ölen her birey için hemen hemen aynı söylemi duyarız ‘ölünün arkasından konuşulmaz’ ama diyen gıybet girişimi vs.
Düşündüren güzel bir yazı okudum. Yüreğine sağlık şairim.
respect
yukarda edilen sözlerin büyük bir kısmı maalesef ki toplumumuz tarafından biliniyor , yaşanıyor ve yaşatılıyor. Dilin kemiği yok derler tamamda ölümün olduğu yerde de İnsanlığı öldürmemek gerekiyor . Ölülerimize bile saygı duymaz bir hale gelmiş tüm çiğ canlılara hitaben yazılmış bir yazı. anlayan çoktan anladı. çünkü bunların tamamı yaşandı.