Nefes Nefese Anadolu
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Nefes Nefese Anadolu (Bölüm1)
Uzun bir aradan sonra yuvama dönüş yolundayım. Başım otobüsün camına dayalı, etrafın eşsiz güzelliğinin seyrine dalmışım. Yüce Ağrı Dağı’nın ihtişamına tutuluyor gözlerim. Ulu doruğunun etrafında hareli ak bulutların görüntüsüne hayranlığım, içimdeki çalışma heyecanını körüklüyor. Çepeçevre bembeyaz bulutların içinden yükselen dağın, göklere değer gibi başının çarpıcı görüntüsü; geçmişleri benim gibi olan çocuklara el vermem için, “onlara can simidi olabilirsin!” ilhamını yüreğime nakşediyor.
Alabildiğine uzanan papatyaların baş başa vermişçesine rüzgârda beraberce dalgalanışları, birlik ve güven duygusunu içime işliyor. Bir bakıyorum alabildiğine uzanan, renkli başaklı gevenlerin arasından mor bir deryaya dalmışız. Aralarından öbek öbek, kırmızı gülücükler sunan gelincikler okşuyor gözlerimi. Dağ reyhanı da denilen anıklar, zarif mor başlarını kaldırarak “ben de buradayım” diye, bize çağrı atıyor.
İndiğimde, birbirine karışan bin bir çiçek kokusunu içime doldurmak için sabırsızlanıyorum. Yer yer pembe, beyaz çiçek kümeleriyle leylaklar, doğanın ince güzelliğini çevreliyor. Az yükseklerde pembe orman gülleri, şifa saçan özelliklerini, görünüşlerindeki albeniyle buluşturmanın gururunu yayıyor. Bu yörede binin üzerinde tıbbi bitki olduğunu bilmek, göğsümü kabartıyor.
Bereketli bu topraklarda sere serpe, alabildiğine yayılan kanarya güllerinin alanından geçiyoruz şimdi de. Sapsarı, iri, yıldız görünümlü enfes çiçekleriyle nadide güzelliklerini içimizle buluşturarak, yaşam mücadelemizdeki umudumuzu pekiştirme sevdasındalar. Şafak kızılı çiçeklerle bezeli şu çiçek elması ağacının karşımızda dimdik duruşu, benliğimi derinden etkiliyor. Dönüp bir daha bir daha bakmaya doyamıyorum. Belleğime kazıyorum: Gün gelir de beni eğip bükmek isterlerse, ben de böyle inanç çiçeklerime sarılı dimdik kalabilir miyim diye.
Gelin bardağı veya ağlayan lale denilen, güzellikleri dillere destan efsunlu ters laleleri arıyor gözlerim hasretle. Kâh ateş kırmızısı kâh sapsarı güzelliklerini, cömertçe yaymalarını ne çok özlemişim! Etrafı sabırla tarıyorum. Karşımda uzanacak alanın nadide görünüşünün hayaline gülümsüyorum.
Ruhumu Murat Irmağı’nın akışına bıraktığımda, bir ömür boyu sularında arınma arzusu kabarıyor içimde. Algılarımıza kutsal bir armağan olarak sunulan bu muhteşem doğa, sorumluluk duygularımı besliyor, şahlandırıyor.
Bu topraklara, bu çevreye ne çok şey borçluyum Allah’ım! Boynumun borcu olsun! Alev alev görev aşkıyla yanan yüreğimle, tüm benliğimle, varlığımla çalışacağıma, özverili olacağıma ant içiyorum!
Ayşe Yarman Öztekin
"Nefes Nefese Anadolu anı romanı "ilk bölüm
Eğitimi için intiharı bile göze alan genç kızımızın nefes kesen savaşının; öğretmen olmayı başarmasının ardından köyüne öğretmen olarak geri dönmesinin gerçek hikayesi…
*Romanımdan bir bölümü günün yazısı olarak değerlendiren, beni onurlandıran ve mutlu kılan, değerli seçki kuruluna, okuyup yorum bırakan kıymetli üye arkadaşlarıma gönülden teşekkür eder, şükranlarımı iletirim. *
YORUMLAR
ayşe1
İçten teşekkürler.
Saygılarımla.
"Gezsen Anadolu'yu" şiiri aklımdan geçti şöyle bir
Ya da "Orda Bir Köy Var Uzakta"
Faruk Nafiz Çamlıbel'in "Memleket Türküsü"
Niceleri şüphesiz
İşte benim hocam dedim her satırda, cümlede
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Günün yazısını ve nadide romanınızı tebrik ederim
Öğretmenlerimize, öğretmen adaylarına, bu kutlu yola baş koyanlara başarılar dilerim
Selam ve saygılarımla.
ayşe1
Saygılarımla.
" NEFES NEFESE ANADOLU" isimli romanınızın başlangıç bölümünü okurken , bir emekli öğretmen olarak çok duygulandım.
Bu duyguyu bana hissettiren , yaşatan yazınızın içeriği olduğu kadar anlatımın güzelliği ve akıcılığıydı.
Bu başlangıçla romanın sürükleyici olacağını tahmin etmek güç değil.
Doğa güzelliklerinin anlatımı , okuyucunun gözünde canlandırmayı başarmış.
Büyük bir ideal , güçlü bir hizmet aşkı ve vatan sevgisi ta başlangıçta seziliyor.
Azmin elinden hiç bir şey kurtulamaz. Başarı size doğacaktır.
Yürekten tebrik ediyorum.
Saygılar...
ayşe1
Saygılarımla
ayşe1
Saygılarımla.
ayşe1
İçten teşekkürler.
Sevgiler, esenlikler.
Bazı okyanuslar bile insanlığın üzerine aksa arınmasını sağlayamaz bu tarz çalışmalar şiir gibidir okudukca sürüklüyor kutluyorum çalışmanızı
ayşe1
Gönül dolusu teşekkürlerimle.
Saygılar.
ayşe1
Saygılarımla.
/ .. geçmişleri benim gibi olan çocuklara el vermem için..."
Bu cümleyi çok sevdim.
Sağlık erbabısınız, fakat sarıya boyadığınız ilk yorumda yorumcunun yazdığı bir cümlenin "yüreğinize ne denli işlediğini, beyninizin zonklayarak cümleyi tekrar ede durduğunu" belirtiyorsunuz. Bu yanıtınız bana; öğretmenlik mesleğinin içinizde bir ukde olarak kaldığını düşündürttü.
Eğer bu sezgimde haklılık payım varsa emin olun siz bu branşta eğitim ve diploma almış çoğu insanın hak etmediği o sıfatı çoktan haketmişsiniz.
Toprağınıza bir ögretmen/eğitmen misali sevgi kattığınızdan emin olabilirsiniz; zira yazın hayatına sığdırdığınız onca kitaptan sonra bugün de yüreğiniz, kaleminizi ve günü ışıldatmaya devam ediyor.
Tebriğimle.
ayşe1
Teveccühünüze layık olma dileğimi gerçekleştirmeye çalışacağım.
Saygılarımla.
ayşe1
İçten teşekkürlerimle.
Saygılarımla.
Gerçek bir olaya dayanması ile toplumdan çok kişilere örnek olabilecek bir romanın başlangıcını zevkle okuduk.
Tebriklerimle
ayşe1
Yürek dolusu teşekkürlerim ve sevgilerimle.
Eğitimi için intiharı bile göze alan genç kızımızın nefes kesen savaşının; öğretmen olmayı başarmasının ardından köyüne öğretmen olarak geri dönmesinin gerçek hikâyesini anlatan "NEFES NEFESE ANADOLU anı romanı " nı yazmanızdan dolayı gurur duydum.
Aynı durumu yaşayanların ve bu durumdan habersiz olanların romanı okuyarak çok şey kazanacağına inanıyorum.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler diliyorum.
ayşe1
Candan teşekkürlerimle.
Saygılarımla.
Tebrikler değerli şaire değerli üstat beğeniyle okudum hedefler belli oldumu nişan almak çok kolaydır tabiki kolaydır kelimesi naçizane üstat sağlam oldumu kalem hedefi şaşırmaz sizde gördüğüm tamamen budur ivme ivme hersey yerli yerinde olmuş gönülden tebrik etmeden geçemem burda bazen yazan ustatlarima kırıldığım hassas bir konu var lütfen okuyarak anlayarak yorum yazılmalı kafadan atma yada otomotik robotlar sayesinde bu güzelim eserlere haksızlık olduğunu düşünüyorum bu konuda kesinlikle tavrım nettir ben okuyarak anlayarak ve beğenerek yorum yazmanın doğru olduguna inanıyorum saygı ve hürmetler olsun yazan koca yüreğe selamlarımı iletiyorum Rabbime emanet ediyorum..
Mustafa İrenci tarafından 12.6.2023 00:48:54 zamanında düzenlenmiştir.
ayşe1
Saygılarımla
Böyle bir kitap okunur .
Mümkün olan en kısa zamanda okuma fırsatı bulurum inşaallah.
Küçük bir kesitinden anlaşılıyor ki
Çok zorlu bir hayat mücadelesi.
Bu durumda olan kardeşlerimizin Allah yardımcısı olsun.
Sağlıklı uzun ömürler versin.
Nice güzel eserlere Üstadım.
Selam ve saygılarımla
ayşe1
Saygılarımla.
Bu duyguyu ben de yaşadım sevgili öğretmenim gerçi uzun süreli olmadı ama ek olarak bir öğretmen kızı olarak hep gurur duymuşumdur.
Var olun sevgili yazarım.
Daim olsun kaleminiz ve de başarılarınız.
İçten selam sevgimle.
Tüm eğitim neferlerimizi saygıyla selamlıyorum, efendim
ayşe1
Böylesi eğitim gönüllülerimiz varken bu ülkenin beli bükülmez.
Ziyaretiniz, ailecek örnek yaşantınızdan esintili yorumunuza içten teşekkürler.
Sevgilerim candan.
ayşe1
Bizlere de onların elinden tutabilmek, destek olabilmek düşer.
Yorumunuz, değerli ve derin görüşlüydü.
Yürekten teşekkür ederim.
Sevgiler, esenlikler.
Enfes bir paylaşım. Hayalleri için mücadele eden yüreklere selam olsun. Değerli kaleminizin devamını da yazması dileğiyle selam ve saygılarımla👏👏👏👏🙋♂️
ayşe1
Hisseden yüreğinize de selam olsun, saygılar olsun.
Değerli yorumunuza candan teşekkürler.
Saygılarımla.
Ayni duygulari yasamis ve paylasmıs bir öğretmen olarak roman kahramanını ve sahsınizı saygiyla kutluyorum
ayşe1
Okumak için intaharın eşiğinden kaç kızımızı, zahmetli överilerle kurtararak eğitimlerini sağlamak, bu acıyı yaşamamak için...
Sizi daha derinden tanımaktan onur duydum.
Saygılarımla