- 342 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
VARLIĞININ BİR ANLAMI OLMALI
VARLIĞININ BİR DEĞERİ OLMALI
"Şarlatanlarla dolu bu pazar yerinde, oraya buraya koşturup da, dalma her gördüğün dükkana. Var otur önünde, sana gerçek şifa verenin" der, güzel insan Mevlana,
Ne güzel söz anlayana...
🌺 🌺 🌺
Yaşam bir maskeler tiyatrosuna dönüştüyse, çirkin kralları tanımak zorundasın. Yoksa aynı oyunda daima mağlup olarak oynamak zorunda kalırsın!
🌺 🌺 🌺
Önce acı veren bir riyakarlık, sonra hoşuna giden bir oyuna dönüşür. Kalabalığın farkına varmadığı bir oyun, senin de gerçeğin olur.
🌺 🌺 🌺
Ruhun, hakikatin evine dönmeden, aklın, yanlışa ve çürümeye isyan etmeden, zihnin karanlığa ve krallıklara baş kaldırmadan, utanç içinde nefes almaya devam edeceksin.
🌺 🌺 🌺
Işıklı bir zihin, aydınlık bir dünya demektir.
Yığınların inancına dahil olmayan bir şuur, Hakka adalete ve hukuka adanmış demektir.
🌺 🌺 🌺
Aklını başına al. Kimseye teslim olma. Hak hukuk adalet ve nizama uyum duygusunu kaybeden bir görüntüye, sütlü ve süslü bir ibadet içinde görsen bile itibar etme.
🌺 🌺 🌺
Kalbi ruhu ve aklı ilâhî ışıkla dolu olan, bir santim adaletten şaşmaz.
🌺 🌺 🌺
Aklın ve bilincin özgür yasasında kölelik yoktur.
🌺🌺🌺
İnsanların kaygan taşlara, karakterlerin sahte başlara döndüğü bir çağda, sahte ışıltılara kapılmamak, en büyük cihattır.
🌺 🌺 🌺
Onun için, yaşamının bir farkı olmalı. Varlığının bir değeri olmalı. Hayatının bir anlamı olmalıdır. Cehennemi ancak böyle cennete çevirebilirsin. Sen cehenneme razı oldukça, hiçbir zaman cennete giremezsin!
🌺 🌺 🌺
Yaşam çok uzun değil. Erken uyan! Ete kemiğe bürünen bir cehalet, benliğinin zeminine dönüşmesin. Heyhat hakikate koşan bilinç nerede?
🌺 🌺 🌺
Hükmetmek için doğduğuna inanan ruh hastaları, bütün akılları ve dilleri sustursun diye, egosunun sesini yükseltir.
🌺 🌺 🌺
Şunu unutma ki sevinçler de hüzünler de, zaferler de mağlubiyetler de geçicidir.
Ne gece kalıcı, ne gündüz, ne kış hep devam eder, ne bahar kalıcı...
🌺 🌺 🌺
Algı yemlerine mağlup olan her zihin, huzurun dilencisi olacaktır.
🌺 🌺 🌺
Aklın hareketleri, insanı şuur ve bilincin aydınlığına götürmüyorsa, yüzbin güneş doğsa, insan yine karanlıkta kalır.
🌺 🌺 🌺
Taklacıların, takva postunda, onurlu ermişler rolünde, kazdığı kuyular, tatlı bir gölgelik gibi, aklını başından almasın! Titanic batarken, şarkı söyleyenler, senin rehberin olamaz.
🌺 🌺 🌺
İçe dönük gözlerini aç ki, dışa dönük gözlerin gerçeği görsün! Eğer hâla gerçeği net olarak görmüyorsan, bilesin ki körsün!
🌺 🌺 🌺
Keşke, aldatıcı serapların ve koyu yanılgıların başına ne getirdiğini ve neler getireceğini anlayabilseydin.
Keşke, ortada melek gibi dolaşanların, bir şeytan olduğunu bilebilseydin. İblislere böyle iki büklüm olarak selama durmazdın.
🌺 🌺 🌺
Çırak olarak kalırsan, asla gerçek bir usta olamazsın ve asla gerçek ustaları göremezsin.
🌺 🌺 🌺
Şarabın serhoșluğu bir gün geçer de, aptallık ve ahmaklığın serhoșluğu bir ömür geçmez. Uyan artık, cennetin ışığıdır, aydınlık...
🌺 🌺 🌺
🌺 🌺 🌺
Kini ve nefreti başlarından taşanların yüzü kızarmasa da, sen hakkın ve adaletin ilahi ölçülerine bağlan. Ve gecikmeden uyan! Kurtuluş uzakta değil.
Yenmek için savaşmayanlar, yenilmeye mahkumdur!
Barış huzurdur, selam güvende olmaktır. ONUN İÇİN DAİMA SEVGİYİ SELAMI VE BARIŞI YAYACAĞIZ.
🌺 🌺 🌺
Eğitimci Yazar
Ramazan ÇETİN
YORUMLAR
İdol olarak örnek verilen çirkin kral ve hayatı cinayetle geçmiş bir insandır bize nasıl örnek olabilir ki ben bir de cezaevinde bitmiştir �nsan bir takım iddialarla Fazilet sahibi olmuyor ki.. bugün şu anda içimizdeki bozguna onlara borçlu değil miyiz
MİRZADE MİRKELAM
Akıl sevgiyle buluşunca, bin dilli gönül enstrümanına dönüşür. Yürek bütün cihana dost olur, dört yöne sevgi kapıları açılır.
Mirzade MİRKELAM