- 610 Okunma
- 6 Yorum
- 3 Beğeni
PAYLAŞMAK
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
“Hiç kimse, kendisiyle paylaşandan daha cömert değildir.”
– P. Luís Carlos Aparicio Mesones
Bazı kitaplar vardır, kısacıktır, ama yüzlerce sayfalık kitapların anlatamadığını bir çırpıda anlatıverir okuyucuya. Ve bazı insanlar vardır ki süslü kelimelere ihtiyaç duymaksızın en sade dilleriyle dokunuverirler insan ruhuna. Hem günlük dilde konuşurlar, hem de süslü kelimelerin dokunamadığı kadar dokunurlar hayatımıza ve hayatı, sevgiyi paylaşırlar bizimle…
“Herkes ile paylaşmasan iyi olur” derler. “Nasıl yani, olur mu öyle şey, hayatımdaki güzellikleri paylaşmazsam güzel benim olmuş neye yarar” der ve deneyimimizi dostlarımızla paylaşırız. Çünkü “Paylaşmak Çok Güzeldir”
İnsanın öğrendiklerini diğerleri ile paylaşması çok güzeldir. Evet, paylaşmak çok güzeldir. Bir paylaşırız, iki paylaşırız, üç paylaşırız ve bu böyle sürüp gider. Biz ne biliyorsak onlar da bilmelidir.
Paylaşmak güzeldir… Güzeldir, hayatı daha da anlamlı kılmak için.
Bir lokmayı paylaşırcasına, acıları paylaşarak onlara meydan okumak ve sevinçlerin, mutluluklarının artmasını sağlamak, sevdiğimiz bir dostumuza, arkadaşımıza, komşumuza onu sevdiğimizi söyleyerek, davranışlarımıza yansıtarak paylaşmak onu mutlu etmenin en kısa yoludur belki de.
Paylaştıkça çoğalır yaşam… Paylaştıkça yakın olur uzaklıklar. Paylaştıkça büyür sevgimiz… Paylaştıkça umudu katık yaparız yarınlara… Emek demektir paylaşmak… Umut demektir… Yarınlarından ümidi olmayanlara sunulmuş taze bir güvendir paylaşmak…
Paylaşmak güzeldir… Ölüm ile kalım arasında ödenen en güzel bedeldir paylaştıklarımız.
Kalbimizin ürpertileri paylaştığımız sevgi ile azalır…
Paylaşmak güzeldir… Muhtaçlığımızı hatırlatır bize paylaşmak. Yaratıcının himayesine muhtaç olduğumuzu ve paylaştıkça yitiren değil kazanan olduğumuzu anlarız…
Paylaşmak güzeldir… Paylaştıkça nasibi çoğalır en kıt zamanların. Zaman kurtulur zamansızlığın yüklediği cezalardan. Kâğıtlar dürülür gecenin koynuna. Kelimeler çoğalır biz paylaştıkça.
Kelam susar, hitabı başlar sevenin sevdiğine. Israrlı sevmelerin başı ve sonudur paylaşmak. Kaçamadığımız duygular sığınağı olur paylaştıklarımızın. Paylaştıklarımız mükâfatı olur yarınlarımızın…
Paylaşmak güzeldir… Uzun ayrılıklardan sonra vuslatı paylaşmak… Cılız sözcüklerin ardından kalbe yönelen hitapları paylaşmak güzeldir. Yetim bir çocuğun gözlerindeki ürkekliği sıcak bir okşayışa teslim etmek… Gözlerimizin ferini paylaşmak bütün yetimlerle… Hayatına el değdirmek yalnızların güzeldir. Güzeldir paylaşmak dillerin niyazını yalnızlarla…
Güzeldir paylaşmak… Umudu paylaşmak, hüznü paylaşmak, sevinci paylaşmak güzeldir. Güzeldir karanlık gecelerde dolunayın ışığını paylaşır gibi paylaşmak en koyu kederleri. Güzeldir gecenin koynunda saklanmış sevinçleri paylaşmak. Kazandığımızın bir kısmını aktarmak ihtiyacı olana güzeldir. Yağmur bereketi iner sanki kazandıklarımıza. Bölüştükçe artar tebessümü çehrelerin. Artar yıldız yıldız olmuş sevinçler.
Güzeldir paylaşmak… Kardeşliği paylaşmak, dostluğu paylaşmak, hayalleri paylaşmak güzeldir. Özlemi paylaşmak, özgürlüğü paylaşmak, aldığımız havayı paylaşır gibi sabrı paylaşmak güzeldir. Tesellisi kalmamış olan biçarelerle dermanı paylaşmak güzeldir.
İmsak vakitlerinde veya iftar sofralarında sıcacık bir aş ile duayı paylaşmak güzeldir.
Suretimizin gönül aynasına yansıdığı ramazan ayında kazandığımızı paylaşmak güzeldir.
Sofra kurmak ihtiyacı olanların gönül sarayında güzeldir. Kimsesizlerin kimsesi olmak, rızkını bölüşmek onlarla güzeldir.
Güzeldir paylaştıklarımızla çoğalmak… Çoğalırken kıyama kalkmış yüreğimizden sevgiyi de dağıtmak güzeldir. Güzeldir umudu katık yapmak yarının çocuklarına. Efkârı dağıtmak, hazzı tarif etmek, hazanı bahara çevirmek güzeldir paylaştıklarımızla. Paylaşmak güzeldir, paylaşılacak duyguların azalmadıkça hayatında.
Paylaşmak… Yaşamı anlamak dışa dönük bir yolculuktur. Bizi başarı, yaratıcılık, başkalarına yararlı olmak ve alçak gönüllülüğe götürür. Yaşamımızı başkaları ile paylaşmak bu yolda bize tecrübe, bilgi, yeni düşünce pratikleri kazandırır.
Kendimizi anlamak içe doğru bir yolculuktur. Bizi huzura, aydınlanmaya, kendimize ve Tanrı’ya güvene götürür. En zor yolculuk budur. Güvendiğimiz dostlar ile bu yolculuğu paylaşmak yolu kısaltır. Paylaştıklarımız bu kişilere de öngörü, tecrübe ve aydınlanma kazandırır.
İnsanı anlamak ise insan ilişkilerinin yolunu açar. İnsanı anlamak hem içe hem dışa yönelik zor bir yolculuktur. Gidiş-geliş zorunluluğu vardır. Bizi uyuma, mutluluğa, olumlu ilişkiler dengesine, bilgeliğe taşır. Paylaşmak da bu dik yokuşu tırmanmamızı kolaylaştırır.
Şefkat olmadan vermek hiçbir anlam ifade etmez. Kendi çıkarınız için birine iyilikte bulunmak, dostane bir hareket değildir ve sırf mecburiyetten birini düşünmek, gelip geçicidir. Ama yaptığınız şeye, paylaştığınıza sevgi kattığınızda, her şey değişiverir. Samimiyeti fark etmek zor olabilir ama imkânsız değildir…
Bu yüzden eğer duygunuzu katarsanız, verdiğiniz hediyeyi zenginleştirmiş olursunuz. Maskelerinizi kaldırır, en kırılgan parçalarınıza çıkan kapıyı açar ve en saf hâlinizin gözükmesine izin verirsiniz.
Yaşamımıza doğru ve güzel bir anlam katmak adına unutmayalım ki, paylaşmak mutluluktur… Paylaşmak erdemdir…
Başkalarının iyiliğini düşünerek davranmak, insanı mutlu eder çünkü bu tür davranışlar, insanlar arasındaki ilişkileri olumlu yönde etkileyebilir ve insanların birbirlerine yardım etme, paylaşma ve destek olma eğilimlerini artırabilir. Ayrıca, başkalarına yardım etmek ve onların iyiliğini düşünmek, insanın kendi kendine saygı duyma ve kendine güven duyma düzeyini de artırabilir. Bu, insanın kendi mutluluğunu da arttırabilir.
Şu hayatta belki de en çok ihtiyacımız olan şey, sahte olmadan gülen bir yüz, yalanı olmadan seven bir kalp… Gökkuşağını görebilmek için tüm renkleri sevmek gerek…
Kitaplaşacak kadar çok acılarımız, hüzünlerimiz, beklentilerimiz, düşlerimiz, kaygılarımız ve sonu belli olmayan yarınlarımız var… O yüzden her şeye rağmen siz sevgilerden örülü bir gülücük demetini asın yüzünüze ve paylaşın, “GÜNAYDIN” deyin güne ve hayata…
Yüreğinizde ki sevgi hiç bitmesin ve her daim paylaşın ki gönül çiçeğiniz solmasın…
Kim; Barış adına, Sevgi adına, İnsanlık adına yoklama alırsa, Ben; ‘Buradayım’
Atalarımızdan emanet aldığımız bu Vatanın sahipleri yalnızca bu Vatanı karşılıksız seve bilenlerdir…
Umutlarınızın tebessüm koktuğu, gül kokulu mutlu günleriniz olması dileğiyle sevgi ve muhabbetlerimi iletiyorum…
Gönül soframdan gönül sofranıza muhabbet olsun… Güne uyandıran Rabbime şükürler olsun… Sağlık ve huzur ile hoş kalın, hoşça kalın, sevgiyle hep dostça kalın, bir gün, bir yerlerde, görüşmek ümidiyle…
#Ömer Sabri KURŞUN#
YORUMLAR
Arkadaşınız parasız kalmıştır, cebinizdeki paranın bir kısmını tutar verirsiniz. Paranıza azalsa da sevabınız çoğalır... Sevdiğiniz ile hayatı paylaşırsınız. Paylaşıldıkça azalmayan tek varlık da sevgidir, sevgi tam aksine paylaşıldıkça çoğalır... Güzeldir yazdıklarını da paylaşmak diğer dostların istifade etmesi için... Kutlarım yürekten. Ömer Sabri Bey...
Paylaşmak yaşananları anlamlı kılar, değerini ortaya koyar; erdemdir, fazilettir.
Karşılıklı birbirini anlamak, mutluluğu, huzuru birlikte yakalamak , tatmaktır.
Cicero 'nun dediği gibi; paylaşılan bir sevinçi ki kat olur.
Paylaşılan bir acı yarıya iner.
Akıcı , yalın bir anlatım gücüyle ne kadar kapsamlı ve aydınlatıcıydı yazınız..
Kutlarım.
Saygılarımla.
hangi kral paylaşır üstadım yetkisini, hangi peygamber paylaşır sihrini, duymadım Tanrının kimseyle bir şeyler paylaştığını...
hayır yani, zaten dünyayı paylaşıyoruz neyimize yetmiyor ki... arsa paylamayız metrekare fiyatları el vermiyor, evimizi de paylaşamayız ne çare, sığamayız bir felaket yaşamadan, sadaka zekat kültürü yardım vb vs de sadece zenginlerin siyasetçilerin yoksulları susturma stratejisi...
köylerde su kavgası olur, şehirlerde gürültü kavgası.. yani suyu da paylaşamıyoruz ki kaldı ki gürültüyü paylaşalım...
gülen bir yüz evet paylaşılır seni anladım diyen bir ifade, senin stresini atman benim için de karlı bir yatırımdır çünkü, sen gülemiyorsan benim gülmemim de bir anlamı pek olmaz hani..
öyle güzel temenniler var ki, benim klavyezanlığım bu güzelliği kirletmesin üstadım..
nice paylaşımlara..
saygılarımla, en sevdiğinize emanet..
Düşüne biliyor musunuz dünyadaki tüm dinlerden tek farkı ıskat düzenlemesi farz kılınan bir inancımız var yani yardımlaşma , paylaşma olanın olmayana vermesi gibi fitre, zekat , yada her şeyi paylaşabilme ne yazık ki bu paaylaşma konusunda belkide dünyanın en alt sıralarında olan bir toplumuz ve düzenimizde düzen değil güzel bir çalışmaydı ben olayı biraz başka yere çekmeme tağmen kutluyorum