- 272 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
piyasanın paraya doyması
1
erdoğan yeni kabinede mehmet şimşeğe umut bağlayanlara hüsran yaşatmamak için maliye bakanlığında bu yönde bir tercih yaptı.tabiki yapısal sorunlar yaşıyor ekonomi.türk lirası yeniden itibar kazanırsa piyasada.bunun için planlı ekonomiye geçilmeli yerli üretim adına.sonra sosyal haklar tanımını kabullenmeli devlet.mutfaktaki yangını söndürmek niyetinde devlet.bir karaborsa fiatları yükseltiyor dolar karşısında değer kaybederken lira.teknolojik devrimi başarmadan uzay yoluna göz çevirmekte bir çeşit zaafıdır türkiyenin.türkiye ihracatla kalkınma hedefine inandığı için piyasalar bu paranın rengiyle soluklanıyor dünya piyasasında.kendi parası için dönmeliydi çarklar devletin ticasreti teşvik etmesiyle.her şeyin dövizle ölçülmesi de türk tipi ekonominin hastalığı.her şeyi satışa çıkarmak işleyen düzeni bozmuştur ekonomide.orta doğu ülkeleri türkiyeye cazip bir ülke görüyorsa kendi halkını düşünmenin politikasıda milli paraya olan güven demektir aslında.arge çalışmalarına öncülük etmeli devlet.bu şekilde ithal mallara olan bağımlılık azalır.mehmet şimşek rasyonal ekonomi derken bu sorunları düşünmüştür belkide.parayla para kazanmak ülkenin bir gerçeği.bu durum yadırganmıyorsa yoksullukla savaşmakta bir hayal.özal döneminde hayali ihracat verilen teşvikler içindi ülke ekonomisinde.değişen bir şey yok ihracatta onca yüksek meblağlara rağmen.anlaşılan hindistan ve çinde olduğu gibi ekonomik değer dövizle ölçülüyor.
2
orta doğu ülkeleri yoksullukla savaşırken türkiyeye umut bağlayan ülkeler var.iran islam cumhuriyeti modern taleplere karşı çıkıyor çağdaşlığı ahlak dışılık gördüğünden.hızlı bir kalkınma içinde iran gibi ülkeler.afrika kıtasında açlıkla savaşın sonuna geliniyor kalkınma içindeki ülkelerin varlığıyla.bu nedenle snırların kalkmasını isteyen ülkeler var.irakın kuveyti işgal etmesiyle bir kaos yaşamış bölge ülkeleri.ardından işgallerle sosyal dokusu bozulmuş islam ülkelerinin.türkiye gibi ülkelerde sahte din anlayışı empoze edilince topluma.bunlara fırsat tanıyan azgelişmişliğin yaşattığı zaaflar olmuştur soğuk savaş döneminde.günümüz koşulları islam kavramlarını muğlak olarak görüyor.kurtuluşu islam hayat tarzında görenler.bunlar uzağına düşmüştür sosyal hayatın.bunun bilincindeki insan için bir işkenceye dönüşür özgürlükten uzak yaşamak.iradeyi felce uğratan tatmin duygusunu yitirmektir aynı ritüellere bağlı kalınarak.dışarıya umut bağlamanın nedenide budur.insanların mutsuzluğu satın alınır bir tas çorba karşılığında.örgüt için feda edilir üretkenlik.her şeye yabancılaşmanın dışında kalmakla kültürüde reddetme durumunda kalır öğretiye dahil olma ödevindeki insan.necip fazıl sakarya şiirinde diyorya insan üç beş damla kan ırmak üç beş damla su,bir hayata çattıkki hayata kurmuş pusu.bu tuzağa düşmenin adresidir üstadın anlatmak istediği.ölümsüz gerçeği anlamanın manasıda toplum olmuştur artık.
3
grup kutupyıldızı brindarım şarkısını yorumlamış şarkılarımız isimli albümünde.kürtçe şarkı olduğundan yalnızca müziğini anlamak mümkün.erkan oğur şu anda en beğenilen türkücüler arasında.aytekin ataşıda bu listeye dahil etmek mümkün.rizenin folklor kültürüne katkı sunan cem yazıcı arkeri yol uzuni türküsüne tulumla eşlik etmiş.dinlenmeye değer bir türkü ortaya çıkmış.aynı şekilde filiz ilkay tulumla anadolu turuna çıkıyor.özgür can çobanda gelecek vadeden bir sanatçı.elif buse doğan halk türkülerini yeniden yorumluyor duygu dolu sesiyle.al fadimem şarkısını birde muhlis berberoğlundan dinleyin.yeni kuşak bu sanatçılarla aşkın anlamını buluyor müziğin ruhları sarstığı iklimde.fatma aydoğan muhlis vberberoğlunun sazına eşlik ediyor anadoluda bozlaklar ve çeşitlemeler albümünde.di gel yarim türküsüde var latifenin seslendirdiği.deniz elitaş anadolunun sesi olmuş seslendirdiği türkülerle.pelin güngör yollar seni gide gide usandım şarkısına hayat vermiş adeta o naif sesiyle.grup abdalın seslendirdiği bilindik bir ay doğar ilk akşamdan geceden şarkısıda yakışıyor geceye.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.