- 265 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ONLAR BİR DOST
Dost olarak hangimiz sevmeyiz ki onları. İki aylık iken gelen, şu anda dört aylık olan Leo bizim evde ikinci köpeğimiz oldu. İlk dostumuz siyah renkli Lucky’ yi akrabamıza sahiplendirdik, çünkü onun yaşam alanı sürülerin de olduğu, kuzulara eşlik edecek doğal ortamdı ve onu emin ellere bıraktık...
Kahverengi olan ikinci köpeğimiz Leo ile uzun bir yolculuk yapmak ve rahat yaşayabilmesi için tuvalet eğitimi, dur, kalk, bekle, otur komutları ile birlikte, onun dilini de anlamalıydım, daha doğrusu köpek psikolojisini bilmek gerekiyor kanısıyla köpek eğitimi derslerine başladım. Bu konuda National Geographic belgesel kanalında yayınlanan Cesar Millan’ ın "Köpeklere Fısıldayan Adam" serisi ile Cesar’ ın Yöntemi kitabı, ayrıca Bony’ nin Yolu kitabı, Prof.Dr.Tamer Dodurka’ nın Köpek Psikolojisi kitabı ile Bilgi Akademi’ nin 110 saatlik video eğitimleri bana oldukça faydalı katkılar sağladı, sonucunda e devlette de gözüken İstanbul Gedik Üniversitesi aracılığıyla köpek eğitimi sertifikamı e devletten aldım. Basılı sertifika da posta yoluyla tarafıma gönderildi, bekliyorum.
Meğerse dostlarımız hakkında öğrenilmesi gereken ne çok bilgi mevcutmuş. Bu vesileyle dostumuz Leo’ nun davranışları ve vücut dili bizler için olduğu kadar onun için de, aramızdaki bağların güçlenmesine sebep oldu. Hayırlısıyla...
İrfan Yıldırım Çevik
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.