- 288 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
türkiyede kimlik siyaseti
1
seçimin yenilgisini kabullenirmi chp.türkiyenin geleceğinde yabancı düşmanlığı var.göçmen sorunu güncel tartışmalardan.ak parti için kazanmanın amacı olmuştu ülke gerçeğiyle çıkılacak yolda türkiyenin bütünlüğünü koruma.chp terörle anılır olmuştu mesafe koyamayınca vatan hainleriyle arasında.bu söylem kitle psikolojisi için kabullenilmez bir gelecek vizyonuydu.şimdi chp için değişim deniyor kendi içlerindeki imamoğlu taraftarı.her şeyin ekonomiyle ölçülmesi bu hezimeti getirdi muhalefete.türkiyenin kuruluşunda mustafa kemalin emeği var.bunlar savunulmuş olsada bölücü bir kimliğe dayanmıştı siyaset.chp 6 okun gölgesinde terör seviciliği yapmıştı.ancak büyük kentlerde bir zafer yaşanması az da olsa partinin geleceği için umut demekti.inkılapçılık devrimcilik demekse.elbette laiklikle düşünülmüş bir devletçilikten geliyordu cumhuriyetçiliğin anlamı.buda hürriyetçiliğin savunulmasına bağlıydı.milliyretçilik atatürk milliyetçiliği anayasaya göre.etnik kimliğin dşında bir türklüğe işaretti bu ilkeden anlaşılan.hdpnin desteği milliyetçiler için kabullenilmez bir mesajdı.demirtaş seçimin ardından aktif siyaseti bırakınca.artık özgürlüğü için düşünülmeliydi verilen kavga.chp bunların suçsuz olduğuna inandığından tahliye sözü vermişti seçimi kazandıkları takdirde.
2
sözcü tvde uğur dündarın sunduğu sözcü basın klubü programı var.halkın siyasete baskışı değerlendirme konusu olmuş.chp psikolojik harbe maruz kalmış saygı öztürke göre.türkiyenin moderne bakışı sorunludur son 2 yüzyıllık tarihi içinde.chpnin halka bakışında sorunlar var konuşmalardan anlaşılan.partinin nasıl tavır alacağı tartışılıyor.partiyi kurultaya taşıyabilirmi parti içi muhalefet.yönetimde bir değişiklik halkın beklentisi.imamoğlu partinin doğal lideri gibi kendi seçmen kitlesi olan.ancak kılıçdaroğlu kaybettiği seçimleri türkiyenin demokratik sorunlarına bağlıyor.yapılması gereken chpnin oylarını artırmakmı basit gramer hesaplara göre.saygı böztürk bir heyecan yaratma derdinde değil söz konusu ülkenin geleceği olsada.metin yılmaz gelecek seçimlere önem verme üzerindeki sorunun yanıtında ülke gerçekleriyle yaşamak üzerinde bir konuşma yapıyor.vatandaşın önceliği kendi sorunlarına yaklaşılma biçimi olmuş türkiyede.kemer sıkma politikası hükümetin çözüm şekli olduğunu anımsatıyor özallı yıllar için bir çağrışım yaratması ekonomik durumun.rahmi turan ekonomik reçeteyi açıklıyor yıllardır savunulan argümanlarla.yabancı sermaye neden tercih ediliyor onca yabancı şirketin verileri varken.yerli sermaye gelir demek ekonomi için.ekonomi için reform nasıl düzeltileceğine bağlı rahmi turana göre.hükümet imf programını uyguluyor farklı biçimde.ekonomik göstergeler bu noktaya taşımış kriz içindeki ülkeyi.buda özelleştirme ve kemer sıkmak anlamına geliyor hükümet için.deniz zeyrek konuşmasına siyasetteki açmazı açıklamak gibi bir umutsuz tabloyla başlıyor.ihracattaki artış bir başarı sayılmaz refahı tabana yaymak gibi bir ilkenin hayata geçmesinde varsa üretimdeki yerliliğin payı.ismail saymaz yine yönetmedeki kusurlarla eleştiriyor hükümeti.ciddiyetten uzak buluyor yönetimdeki istikrarsızlığı.
3
kocaman yüreğinizle hayatı kucaklamanız dileğiyle.sevginin aşamadığı engel yok.
dünya bir imtihan bir garip çilesiyle bizi ağırlayan.geçmiş olsun dileklwerimle.inan aynı duygularla selamlıyorum annenizi ve sizi.benzer özellikte çekilen acılar.kalemin körelmeyecek onca insafsızlığa rağmen.nede olsa rabbimin bahşettiği bize bütün nimetleriyle hayat.yalnızlıklar bizi sürüklüyor vahşi ormanlara.korunmasız değilsin dostların varsa.acele etme canlı tut düşlerini.bulmamız gereken bir vefadır hayatta.bunuda anlamanın yoludur yüce gönüllülük.yazınız için tebrik ediyorum.elbette romanlar karmaşık ruh hallerini anlatır.size başarılar diliyorum yazı hayatınızda.seni düşünen insanlar var asla üzülmenizi istemeyecek
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.