ÇOK MİSYON YÜKLENEREK HAKLARININ GASBINA SEYİRCİ KALIŞ
Kadınlar ah..kadınlar.Doğuştan itibaren bir sıfır yenik başlar hayata.Atalar en fazla onlar için söz üretir.Dairesince yol almaları niyetiyle en çok daire onlar için çizilir.Hatta bu dairelerin bir çoğu da pergel ayarlamasını beceremeyenler tarafından çizilir.
Lak lak ile ömür tüketen ördeklerin bile suda ve havada istikbal arayışında oldukları çağda, çapsız dairelerin içinde yol almak ne derece mümkün.. varıp bir düşünmek gerekir.Koca koca insanların koca koca sarf ettikleri sözler kimi zaman atalara mal edilerek yüceltilmiş, hakaretten öteye gitmediği düşünülmemiş uygulamaya konulmuştur.
Bunlardan bir kaçı bize acayip keyif verdiği için irdelemek istedik.
’’Biz gelin aldık ki bir minderi üç ede..biz gelin almadık ki bir minderi hiç ede’’...
Amanın!..Çamlar devrilmeye başladı..Ayılar ve dayılar ortada yok.Atalara kambur..Varan biiir!..
Gelin kıza öğüt verilir;’’Dirin gidiyor, ölün gelecek’’..Nereye gidiyorsun dediklerinde; ’’dövülmeye,sövülmeye, itler ile yal yemeye diyece kadar alçak gönüllü olacaksın’’ bak bak baaaak!..
’’Saçını süpürge edeceksin,zira yuvayı dişi kuş yapar’’ pekiiii...Erkek kuş ne yapar?...Uçaaarr...Uçaaar..Uçaaar..Kırk dala konar, öyle değil mi?..
Allah razı olsun..Ortada kalanları bir de sahiplenenler var tabii..Hani kendilerince terk edilip hakları gasp edilen kadınlarımız var ya...Bir kısmının hayatlarını mahvettiği kadınlarımız.Çaresiz bırakılan kadınlarımız..Kaytan bıyıklılar tarafından sahiplenilecekmiş..Vay senin bıyığına..Meymenetsiz ayağına...Can alıcı dayağına..
Hayvanların bile hakaret addedeceği ’’sahiplenmek’’kelimesi yeni kölelik düzenine kapı aralıyor.Bire dörde evrilip bütün çamların devrildiği bir dönemece girmek üzereyiz.Mukayyet olalım kendimize.Köle değil ..Eş olalım.Karı değil han-ı-m olalım..Vana değil, ’’ana’’olalım..Minder değil, fikirler üretelim.Bir araya gelelim müşavere edelim.Birbirimizin kuyusunu kazmayalım.Unutmayalım..
’’Yol O’nun varlık O’nun gerisi hep angarya..
Yüz üstü çok süründün ayağa kalk’’ Anadolu kadını ..Ve hakkına sahip çık..Üç beş densizin dudakları arasına sıkışma..Sizlere gerçek değeri iade eden Mustafa Kemal Atatürk’ü unutmayın.Seçen ve seçilen konuma getirdi.Bu günlere yetirdi.Kölelik günlerinden hür günlere ufuk açtı.Kuru gürültülere pabuç bırakmak yok.