- 297 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
TOPLUMSAL BELLEK
Toplumsal yaşamda siyaset önemli bir yer tutmaktadır. Toplum kendini yönetmesi için siyaset platformundaki partiler arasında seçim yapar. Siyaset farklı partiler arasındaki mücadeledir.
Mücadele denk güçler arasında olur. Bilgi, beceri ve gücü daha iyi olan kazanır. Bu mücadeleyi kazanmak için eşit şartlar altında yarışmak gerekir. Ülkemizde ise gücü elinde bulunduran; devlet gücünü, medya gücünü, her türlü ayak oyunlarını kullanarak, gerçekleri gizleyerek ve halkı yanıltarak kazanıyorsa bu bir mücadele değildir.
Süreç içinde Türkiye’nin her alanda geldiği nokta bellidir. Temel oluşturan eğitim, sağlık, adalet, ekonomi ve toplumsal yaşam ortadadır.
Bu durumda Türkiye’nin ayağa kalkabilmesi için ekonomik olarak dibe vurması gereklidir. Dibe vurmanın grafiği "V" ise çıkarsın. Malesef bizim grafiğimiz "L" gibi görünüyor.
Eğitimsiz toplumların bunu değiştirmesi mümkün değil. Bu durumda ayağa kalkmak için mücadele sağda solda nutuk vermekle başarı getirmez. Kendini, aileni ve yakın çevreni eğiteceksin. İyi bir eğitim analitik ve hızlı düşünmeyi, sorgulamayı, kurgulamayı, geçmişin birikimini üstüne koyarak geleceğe taşımayı sağlar.
Eğitimden sonra gelen özerk ve sağlam temeller üzerine inşaa edilmiş bir adalet sistemidir.
Bir toplum için önemli unsurlardan biri de sağlıktır. Koruyucu sağlığı ön planda tutan, iyi örgütlü bir sağlık sistemi gerektir.
Kalkınmanın ilk adımı bireysel üretimle başlar. Gücün ve bilgin dahilinde üretebildiğin herşeyi üreteceksin. Gereksiz tüketimden uzaklaşacaksın. Sonra senin gibi düşünenlerle örgütleneceksin. Göreceksin, zaman içinde bilgi, beceri ve yeteneklerinde gözle görülür bir değişim olacak. Daha ileri düzeyde, daha gelişkin üretimlerin yolu açılacaktır. Katma değerli üretim yapmaya başlamakla birlikte tam anlamıyla örgütlü toplum olunur. Bununla birlikte örgütlü olmanın gücünü kullanma öğrenilir. Asıl mücadele bu şekilde olur.
Eğitimin sağlam temelleri üzerinde, güven veren adalet sistemi içinde, sağlıklı ve üreten bir toplum olursunuz. Belleği olan toplumlar asla yıkılmaz.
Sadık Uygur (28 . 05 . 2023)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.