- 368 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FARABİ.
FARABİ KİMDİR?
Farabi kimdir? Farabi İslamın Altın Çağı olarak isimlendirilen dönemde yaşamıştır. Kendisi filozof ve bilim insanıdır. Bununla birlikte müzisyen ve gök bilimcidir.
MS 870’de dünyaya gelen ünlü filozof Kazakistanlı dır. Babasının bir general olduğu bilinmektedir. Annesi hakkında ise herhangi bir bilgi bulunmamaktadır.
İlköğretim hayatını Farab ve Buhara da bitirmiştir. Daha sonrasında kalan eğitim hayatını Bağdat da tamamladı. Aynı zamanda burada birkaç dil üzerinde kendisini oldukça geliştirdi.
Farabi aynı zamanda Altı Abbasi Halifesinin hükümdarlığı boyunca yaşamıştır. Çeşitli işlerde çalışan Farabi’nin hayatı oldukça kariyer odaklıdır. Çünkü kendisi daha önceden evlenmemiş ve bekar olarak hayata gözlerini yummuştur. MS 950’de 80 yaşındayken Şam da ölmüştür.
İlginizi çekebilir: Anlaşılma İhtiyacı İnsanlar İçin Neden Önemlidir?
Farabi Eserleri
Kendisi fen, felsefe, mantık, sosyoloji, tıp, matematik ve müzik alanına dair birbirinden değerli eserler vermiştir. Dolayısıyla Farabi eserleri günümüzde var olan değerli eserlerdendir. Lakin eserlerinden birçoğu kaybolmuştur. Bununla birlikte 43 adet mantık üzerine, yedi adet ahlak ve siyaset bilimi üzerine, 17 müzik alanı üzerine ve 11 tane metafizik üzerine eseri olduğu bilinmektedir. Ek olarak yine 17 tane tıp ve sosyoloji üzerine ve 11 tane ise tefsir üzerine kitabı olduğu bilinmektedir. Toplamda 117 tane eseri bulunmaktadır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.