- 226 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ADALETİ KADINLAR ÖĞRETİR
ADALETİ KADINLAR ÖĞRETİR
Düzenli yemek yapan biri değilim; son zamanlarda haftada bir yemek yapıyorum, o da ev halkı benim yaptığımı daha çok sevdiği için karnıyarık. Yemek yaparken tadına hiç bakmam. Tadına bakmak zorunda kalırsam tatlı kaşığı kullanırım ve o kaşığı bir daha kullanmam. Bunu söylediğimde "Sen çok bulaşık çıkarırsın" diyorlar bazen.
Ben başkasının kullandığı kaşığı yemeğe tekrar kullanmasından rahatsız olurum, benim yaptığım yemeği yerken de kimse rahatsız olmasın isterim. Güvenilir olmak, daha çok bulaşık çıkarmak ve daha çok bulaşık yıkamaktan daha önemli bence.
İnternetin olmadığı, internete telefonla ulaşmanın kolaylığını hissetmediğimiz yıllarda yemek yapmamızı isteyen büyüklerimiz, tariflerinde "göz kararı" deyimini kullanırlardı. Sen büyüksün; yıllarca yemek yapa yapa, hane halkının zaten en az yirmi otuz kişi olduğunu düşünürsek ona göre ölçü geliştirmiş olabilirsin de yeni öğrenenin göz kararı yok ki. İnternette tüm yemeklerin, pastaların tarifi var şimdi. Geleneksel yemekleri bile tarifle yapabiliriz. Okuma yazma ve anlama kabiliyeti olan herkes, her yemeği yapar.
Yabancı sitelerdeki tariflere bakıyorum bazen, kadınların mutfakta kullandıkları cetvel var. Mesela pırasa yemeği pişirmek için cetvelle santim santim ölçüyor, ona göre kesiyorlar, hepsi aynı boyda. Yoğurdukları hamurları gram gram tartıp bezelere ayırıyorlar, hepsi aynı oranda.
Ev pastası, yemeği siparişi alan da var, sadece ev halkına ikram eden de. Ev halkına ikram edeceğimiz bir pasta, yemek için bu kadar uğraşmaya değer mi diye düşünüyordum hep ya da misafir gelecek zaman yetişme, yetiştirme kaygısıyla ince hesaplara girmek vakit kaybı.
Oysaki adalet evde başlar; sokağa, meydana, dünyaya yayılır. Kimse hiçbir kadının evinde pişirdiği yemeği santim santim, milim milim ölçmeyecek; gram gram tartmayacak; ama adil bir iş yaptığı için kadının içi rahat edecek. Adaleti adil kadınlar öğretecek, adil kadınlar topluma dağıtacak.
Hamiyet Su Kopartan ✍️
27.05.2023
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.