- 239 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gitmelisin!
Gitmek gerekir bazen. Değersizleştirildiğin, küçümsendiğin, hor görülüp aşağılandığın her yerden gitmek gerekir. Gitmek en çok senin canını yakacak, belki ardında kalanlar umursamayacak ama yinede gitmen gerek. Her adım hançer gibi saplansada yüreğine bunu yapman gerek. Kolay olmayacak biliyorum ama şuan bu hamleyi yaptığın takdirde geleceğinde çok daha mutlu olduğun kişiler, yerler olacak. Giderken attığın her adım üzecek seni, sonra alışacaksın ve santim santim ilerledikçe, kuş bakışıyla ardında kalanları göreceksin. Geride kalanlar en büyük gerçeklerin ve hataların olacak. İlerledikçe gözünde büyüttüğün kişilerde bir karınca kadar değerinin olmadığını göreceksin. İlerledikçe yıllarca saplı kaldığın o kişinin sadece mutsuzluğunda bel bağladığı kişinin sen olduğunu göreceksin. İlerledikçe bulunduğun ortamın sana bir şey katmadığını ve aksine senden çok şey götürdüğünü göreceksin. İlerledikçe vazgeçilmez sandığın dostlukların aslında artık sana ne kadar uzak olduğunu göreceksin. Bu yüzden vazgeçmek ve gitmek gerekir bazen. Sen, senin değerli olduğun, sevildiğin, saygı duyulduğun ve seni kaybetme ihtimalinde hüzne gömülecek insanların içinde olmalısın. Sevdiğin, saydığın kişiler de sana aynı oranda yaklaşmalı. Geçmişinde bıraktıkların gibi bu dünyada olmasan da olurmuş gibi davrananlar olmamalı hayatında bundan sonra. Zira bunu başaramadığın sürece gitmenin hiç bir anlamı olmaz. Ha birde giderken yeni başlangıçları göze alarak gitmelisin. Terk ettiğin yerdekilerle aynını olmamalı hiçbirşey. Seveceksen eğer hayatında olan, gerçekten hak eden birini seveceksin. Arkadaş bulacaksan seni işine geldiği gibi davranan değil, canından bir parça kardeşin gibi hissettiren birini bulacaksın. Yeni başlangıcı yeni bir şehirle yapıyorsan eğer o eski mahalledekine benzer binalar bile olmamalı. Çünkü gitmenin en prensipli kuralı geçmişe özlem duyup asla pişman olmamaktır. Biliyorum sen artık pişman olmayacaksın ama yine de sana geçmişi hatırlatan hiçbirşey olmamalı yeni hayatında. Güzel şeyleri hatırla elbet ama seni üzen, hırpalayan hiç bir şeyi zihninden geçirmemelisin. Geçirdiğin takdirde geçmiş olsun yine gitmen hiç bir anlam ifade etmemiş olacak. Gideceksen eğer bu kurallar çerçevesinde gitmelisin.
"Ne zaman gitmeliyim?" Sorusu geçerse aklından şu cümleleri hatırla: Sevgi besleyip karşılık bulamadığında, değer verip horgörüldüğünde, iyilik yapıp kötülük bulduğunda, bulunduğun yer sana bir şey katmadığında, kurduğun hayallerin bile artık seni mutlu etmediğinde, kusursuz bir şekilde konuşanları dinlerken sen konuşmaya başlayınca sözün kesildiğinde, artık etrafındakilerde merhamet duygusuna rastlamadığında, sırrını paylaşacak ve güvenecek birilerini bulamadığında, üzüldüğünde sarılacak kimseyi bulamadığında, yağmurlu havayı severken hep güneşli havaya denk geldiğinde, kırmızıyı severken siyahı gördüğünde, sırf zevklerin başkalarının zevkine benzemiyor diye rencide edildiğinde, farklılıkların nedeniyle dışlandığında, kısaca seni sen olmaktan alıkoyan herşeyde gitme vaktin gelmiş demektir. Giderken de kapıyı kilitleyip anahtarı denize fırlatmalısın ki bir daha o kapıdan ne girişler olsun ne çıkışlar.
Bu kadarını kendine borçlusun!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.