- 158 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Yaratılıştaki Sıra 1
Arzın ve sema’nın yaratılışındaki sıra nasıldır? Önce yaratılan arz mı, yoksa sema mıdır? Bunların cevabını öncelikle Kur’an’dan bir bakalım:
"Yeryüzünde ne varsa hepsini sizin için O yarattı. Bundan başka semaya da iradesini yöneltti ve gökleri yedi tabaka olarak tanzim etti. O her şeyi hakkıyla bilendi." ( Bakara Süresi,29 )
Bu ayetin ifade ettiği manaya dayanarak önce yeryüzünün daha sonra semanın tanzim edildiğini anlıyoruz. Fakat başka bir Ayet-i Kerim’de Cenab-ı Hak şöyle buyurmuşlardır:
"Sonra da yeri yayıp döşedi." ( Naziat Süresi,30 )
Bu ayet ise semanın arz’dan önce yaratıldığına işaret etmektedir.
Bir başka ayette ise Cenab-ı Hak "Gökler ve yer bitişik iken Biz onları birbirinden ayırdık " (Enbiya Süresi,30 ) buyurmuşlardır.
Bu ayetin ifade ettiği manaya göre de, arz da, semada bir maddeden beraber yaratılıp, sonradan bir birinden ayrılmaları sağlanmıştır.
Naklettiğimiz bu üç ayete göre üç ayrı mana ortaya çıkmıştır. Acaba bu manalarda bir çelişki olabilir mi? Hâşâ mümkün değil. O halde izahı nasıl olmalıdır?
Bu üç ayeti bir potada eritip, anlayışlarınıza sunmaya çalışayım:
Dinin bildirdiğine göre Cenab-ı Hak, bir maddeyi yaratmıştır; sonra o maddenin bir kısmını buhar gaz, bir kısmını da mayi sıvı kılmıştır. Sonra mayi kısmı da, tecellisiyle yoğunlaştırıp, köpük yapmıştır. Sonra arz veya yedi arz küresini o köpükten yaratmıştır. Bu açıdan her bir arz için atmosferden bir sema oluşturulmuştur. Sonra o buharlı maddeyi Cenab-ı Hak yaymakla yedi kat semayı tesviye edip, yıldızları içine adeta bir tohum gibi ekmiştir. O yıldızları içine alan sema meydana gelmiştir.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.