- 334 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kurtuluşun Kadınları
İskele Belediyesi, Tiyatroseverleri kaliteli ve güzel oyunlarla buluşturmaya devam ediyor. İzmir’den gelen "Kurtuluşun Kadınları" adlı tek perdelik melodram oyun harikaydı. Türkiye Cumhuriyetinin Kurtuluş Savasında cevakar ve fedakar kadınlarımızın nasıl mücadele ettiklerini onların vatan ve bayrak için canlarıni hiçe sayarak cepheden cepheye nasıl koştuğunu, savaşın onlar için bir korku değil, bir dügün günü olduğunu anlatan oyun izleyenleri gozyaşına boğdu. Tek kişilik oyunla, Halide Edip Adıvar, Kara Fatma, Gördeslı Makbule, Şerife Bacı gibi Anadolu kadınlarınin kahramanlıkları anlatıldı. Yönetmenliğini Metin Güler’in yaptığı oyunu Birgül Yeşiloğlu yazdı. Ecem Güler oynadı.Efekt ve ışıklarla izleyenlere tam bir tiyatro şölenı sunuldu. Oyuncu Ecem Güler performansıyla izleyenlerden tam not aldı. Oyunu Kültür Dairesi Müdiresi Şirin Zaferyıldızı, İskele Belediye Tıyatrosu Sanat Yönetmeni Sami Yakar ile birlikte kalabalık bir tiyatrosever topluluğu izledi. Oyuncu Ecem Güler, seyirciye her kadının ölümünde "Sorarım size, şimdi ben öldüm mü" diye sorar.Ona bizim cevabımız da şudur: "Sizler, bu yüce milletin yetiştirdiği cennetle müjdelenmiş, kalbimizin derinliklerinde taht kurmuş ve ebedi olarak orada yaşayan analarımız, bacılarımiz kadınlarımizsıniz. Siz, ölmediniz. Asla ölmeyeceksiniz. Bü gün aldığımız her nefeste siz varsınız. Sizin sayenizde vatanımiza vatan dedik. Sizin sayenizde bu gün hürüz, özgürüz. Bayrağımızın gölgesinde mutlu ve umutlu yaşiyoruz. Sizler bizim ölmeyen kahramanlarımızsıniz."
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.