- 176 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MERES
Onbaşı’nın oğlu Bilamin emmisi Tıllı’nın gızı Tercan’a müştere olur. Ancak gız ben bu deliyi ne yapiim, gıram akıl yok deyip düşünmez bile. Bilamin ısrar edince gönlünü yapacağını düşünür. Merem akıl hastasıdır. Arada bir gafayı sıyırır. Sağa sola saldırır. Paltayı çekip evin direğini yıkmaya başlar.Gardaşı Behçet’i meres vermiyor diye mahkemeye verir. Mahkemede hakime , hakim beğ ne garar veriyorsan ver galan , benim gösterdiğim şahitler çok yaşlı her an ölebilir der. Lafın ucu gırağı olmaz. Gelmiş gelecek ne aklına eserse anlatırdı. Gayını Adil’le gavga edince silahla bacağından vurulmuştu. Adil Maraş’ta cezaevinde üç yıl yatmıştı. Bilamin Adile şişeyi diktim Tıllı’nın avradına silah sıktı , demişti. Falların Gırac’ında döğüş cangama eksik olmazdı. Birgün Göpurun Götü’nden giderken Fal Yusuf’un sesi oraya gadar geliyordu. Fal Anşa’ya söyüp sayıyordu. Gavurun gızı, buraya gan düşürmeye mi geldin, neci derdin diyordu.Nurettin lafçı birisidir. Yannında bir şey konuşursan bire bin gatıp dilden dile anlatır. Tercan meselesini de ballandıra ballandıra anlatıyordu. Bilamin emmisinin gızı için yanıp dutuşuyordu. Almalı’da Merem’le Tercan davar güderken Bilamin yanlarında olta atıyordu. Merem’in depesinin tası attı amma daşı gayayı sıyırdı. Bilaminin üstüne tahrayı çekip yörüdü. Bilamin Derinoluk’tan cifeden aştı. Mezelik’in depesine gelince Mikaal Mikaal asele silağı getir diye çağırdı. Körün Gızı ulan noluyor diye seslendi. Merem delirmiş ki goyakları yankılandırıyor. Bilamin’in silahla yaklaşması çok zordu. Köye gadastura geldi. Milleti birbirine düşürdü. Hacca bibimi Torun ve Ali şifşirip meres diye bize yolladılar. Evin yanına yazın sıcakta evin içinde durulmuyor diye bir taka yapmıştım. Takanın altından su argı geçiyor. Argın üstünde de oluktan su akıyor. Bibim takaya oturdu. Oluktan soğuk bir su içti. Eskilerden anlatmaya başladı. Şurda şu vardı, burda şu vardı diye babamla çocuklukanılarını anlattıkça gözleri doldu. Anamla babam , emmiler bizim elimizde tarla goymadı hep aldı. Bu evin olduğu yeri de Köse Masıt alacaktı. Mahkemde alamadı. Bundan başka tarla yok. Gerisin geri de satın aldık. Şura bizimdi, filan aldı. Her yerde üçte bir hissemiz vardı ama şimdi yok. Halam geldi getti. Ancak Yavuz bir şeytan gibi milleti birbirine düşürmeyi seviyor. Gadostro ekibi Fındık’a geldi. Bilirkişi olarak Müzefer Yavuz ve İspir’i göstermişti. Akgala Hacı da ölçüm ekibinin yanından ayrılmıyordu. Anam Hacı’ya herslendi. Bakamıyırsan bu gıza geri getir, ben bakarım dedi. Anşa dezzeme miras verilmesini istemiyordu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.