- 237 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hz İbrahim Nemrut kıssasının öğrettikleri...
Hz İbrahim Nemrut kıssasının öğrettikleri...
Muvahhit olduğun an nemrudun hazırdır...düşmansızım sanma
Hz İbrahimin babası Hazr put yaı satan biriydi...Öyle şartlard BİLE ALLAH iBRAHİM ler yetiştirecek güçtedir..zaten gücü sınırsız olmayana Allah deme...esması da sınırsızdır Allahın zatı da ...yaratılanın zatı gibi fani değil değişici de değildir Allahın zatı
Hz İbrahim Nemrut kıssasının öğrettikleri...
Nemrutla -Hz İbrahim savaştı ve nemrut galib geldi...yani muvahhitler de ihlaslılarda şeytana yenilmeyenler de Nemrutlara yenilir...
Nemrudu Allah sinekle mağlup etti...zaferin şifresi bu sineğe ihtiyacı vardıı hz İbrahimin hz Süleymanın emrine verilenler hz İbrahme verimemişti mesela sinek verilseydi emrine hz İbrahimin di zafer...yani biyolojik silaha ihtiyacı vardı hz İbrahmin teknolojiye yönel der bize bu kıssa..
Hz İbrahim Nemrut kıssasının öğrettikleri...
Güçlü savaşcıyla savaşmıştı hz İbrahim ateş onu yakmamıştı ama...güçlü düşmandan korkma ihlasın imanın varsa Allah ateşten seni kurtarır hilelerdende...Kibirliyle savaş çünkü kibirliyi desteklemez Allah kibirlini ateşi yakmaz olur...
Hz İbrahim Nemrut kıssasının öğrettikleri...
Ateşin kimyasını değiştirmişti Allah ...kimyası değişir zararlı zararsıza dönüşür ihlaslıya kibirli istediği zararı veremez...
Hz İbrahim Nemrut kıssasının öğrettikleri...
İşte günümüzde Atom parçalandı...
Nükler maddenin kimyasıın değişeceğine bir örnektir ...gel bu ayete iman et...
Hz İbrahim Nemrut kıssasının öğrettikleri...
Evet...Bir zamanlar Şanlıurfa da yaşayan Nemrut, Sümer Kralı ve Hz. Nuh un torunudur. Tanıklara göre hünerli bir kişi ve kuvvetli bir avcıdır. İslamiyet’e göre Nemrut Hz. İbrahim’i ateşe attıran, zalim bir kraldır. Nemrut doğmadan evvel babası, Kenan Bin kuş Rüyasında, doğacak bir erkeğin tahtını alıp kendisini öldüreceğini görür. Krallıktaki bütün çocukların öldürtme emrini verir. Nemrut doğunca ise, onu bir takım kişiler korumak için ırmağa bırakır. Bir dişi kaplan tarafından bulunarak büyütülür.
Hz İbrahim Nemrut kıssasının öğrettikleri...
Evet ...hidayet Allahtandır ...de soyla alakası yoktur...de.
Hz Nuhun torunu işte bir peygambere düşman .ehl-i beytin kaderi de aynı...peygamber torunları tevhid ehliyle savaştılar İslam tariihinde de...
Nemrudun babası Kenanın tahtını çaldı Nemrut..."Karga fındık getirdi fare yedi bitirdi"Tahtını mirasını müşrikten koruyamazsın peygamber de olsan işte İslam tarihindede efendimizin devleti yıkıldı...sahabeler birbrni boğazladı...yani gündüzden sonra gece var...yazdan sonra kış var...peygaber yaz getirir insanlığa torunlar kış yaşatır insanllığa tarih bu...ve tekekrrü eder tarih ...çünkü dünya yuvarlak mümkünmmü gündüzün geceye dönmemei.Allahın sitemini bil...gör..
Hz İbrahim Nemrut kıssasının öğrettikleri...
İblislerden büyücülüğü öğrenir. Nemrut yıldızlardan, bir Peygamber doğacağını öğrendiğinde, ülkedeki bütün erkek çocukların öldürülmesini emreder. Hz. İbrahim doğduğunda, gizlice bir mağaraya saklanır. Büyüdükten sonra ise yurduna döner. Babası Azer tarafından Nemrut’a takdim edilir. Babil Kralı Nemrut çok acımasız biriydi. Halk Nemrutun korkusundan, Hz. İbrahim Peygamberin Hak çağrısına, cevapsız kalıyordu.
Günlerden bir gün Hz İbrahim Nemrut’a gider. Onu dine çağırır. Nemrut ülkesindeki tek Tanrının kendisi olduğunu söyler. Allaha bir nevi meydan okumaya başlar. Hz. İbrahim e de inanmaz.
Evet...tarih tekerrürden ibarettir...Allah şeytana da güç verir hz İbrahimi mağlup etsin diye...Nemruda da güç verdi hz İbrahimi mağup etsin ...deye sadece hz İbrahimi desteklemez Allah nemruda güç veren Alla sinekle helak da eder...muhtaçsın der nemrudahz İbrahime de muhaççsın der...Nemruda yenilince anlar tabiii bu hakkı hz İbrahi önce yani bir yenilgi tatmalı "sinekleri de emrime ver yarabbi diye bir dua öğretir hz İrahime amacı eğitmektir Allahın çünki...Hz İbrahime de tevbe ettirdi..beka istiyorsan dünyaya gitmen gerekir demiş oldu Kaderi okuyamadı hz Adem "Baki"olmanın bedeli var dedi Allah bu bedeli öde...işte ödüyoruz dünyadayıız...dünyadan ahirete gideceğiz ve "nurdan geldik-Nuara göneceğiz...dünya gelişimz ceza gibi algılansa da geldiğimizde ağlasak ta bir yerde Allahta baki olmanın yoludur şeklidir...Bekaya ereceğiz ama yolu bu.Nurdan geldi hz Adem Nuru istedi yani...ama dünyadan geçiyordu bu yol...Nurdan çıkmıştık artık direk dönüşü yok...Allahı bilmek içindi bu çıkış bilmeden dönüş yok ...bilmek için ilk dersaneydi dünya ikinci sınıftı ahiret...hesapan sonrası nura dnmektir..
İlahlar sınırlıdır esmada ama Allah sınırsızdır...Nemrut Allahtan parçayım diyenlerdendi...Vahdet-i vücutcuydu yani...Rabbım... İçimde Allah var diyen İran şiasının dünkü versiyonuydu... ilahım ...alimim ...diyenlerden yani.
Bunun üzerine Hz. İbrahim,Benim rabbim sınırsızdır dedi... Rabbinin ölüyü dirilteceğini söyledi. Nemrut ölüm cezasına tutulmuş, iki mahkum çağırır. Birisini orada öldürür. Diğer esiri serbest bırakır. Kendisinin, ölümü ve yaşamı belirleyeceğini dedi ama öldürdün haydi dirilt dedi Nemruda Hz İbrahim Nemrut dirlte meyince sen sadece öldürüsün ama Benim rabbimsınırsız dedi...hem öldürür hem diriltir...ben Onun esmasına aşığım senin esman eksikliğe sınıra mahkum dedi. Hz İbrahim sen sadece benim zıttımsın dedi...seninle dost değil düşman olacağım dedi hz İrahim yan...ve Rabbinin Güneşi doğudan doğurup, batıdan batırdığını söyledi Nemrut’a eğer Tanrıysan, bunun aksini yapmasını söyler. Nemrut yapamaz. Sinirlendi. Çünkü tek Allah sınırsızdır...zıtla güçtür ama sınırlıdır güçleri hz İbrahimde sınırlı işte Nemruda yenldi ama ateşi yendi..Nemrutta sınırı güce sahip...Hz İbrahimi yendi ama sineğe yenildi...
Hz İbrahim Nemrut kıssasının öğrettikleri...
Evet..."Nemrut Hz. İbrahim’in ateşte yakılmasını emreder. Sonra Nemrut’un emri ile yüksek bir yer yapıldı. Biraz vakit geçtikten sonra, ateş için odun yakıldı. Odunları taşıyan develer, Hz. İbrahim’imi yakmak için götürüldüklerini bildikleri için yere düşürürdüler. Bundan dolayı İbrahim onlara hayır duası ederdi. Katırlar hırsla ve gönülden odun taşımışlardır.
Bu yüzden Hz. İbrahim Katırlara lanet etti. Bu odunlar yaklaşık bir yıl taşındı. İbrahim’in ateşe atılmasının, bütün ülkede bilinmesi ve halkın orada hazır bulunulması için iş uzatıldı. Beli bükülmüş ihtiyarlar ve hastalar sürüne, sürüne giderler. Dağdan sırtlarında birer, ikişer odun getirirlerdi. Bu yolda bir yıl boyunca odunlar, bir dağ gibi yığıldı.
Sonra odunlar ateşe verildi. Öyle bir ateş yandı ki, alevler gökyüzüne kavuştu. Daha sonra İbrahim’imi zincirler ile bağlı halde ateşe atmaya getirdiler. Nemrut halkı onu görünce sevindiler. Sevenler ise gizlice ağladılar. Allaha yalvarırlardı. İbrahim’in ateşe atılmasına gelince, sıcaklıktan dolayı kimse yanaşamadı. Ne kadar çalışsalar da onu ateşe atamadılar. Aciz kaldılar. Şeytan İbrahim’in ateşe atılamadığını görünce, önemli bir kimsenin kılığına büründü. Önemli bir insan havasında, Nemrut’un karşısına geçti.
İşittim ki şu büyücü kimseyi, ateşe atmamışsınız. Sana ateşe atmayı göstermeye geldim dedi. Nemrut, yöntemin nedir göster dedi. Şeytan, onu mancınıklar ile atın diyerek ona mancınığın yapılmasını öğretti. Mancınık yapılınca, Nemrut emretti ve İbrahim’imi mancınığa koydular. Attılar! Fakat yine olmadı aciz kaldılar. Şeytan tekrar ortaya atıldı, bir kız kardeş ve erkek kardeş, burada çiftleştirilmeli ki onu ateşe atabilesiniz. Nemrut dediğini yaptı ve iki kardeşi açıkta çiftleştirdi. Mancınığa konuldu ve ateşe fırlatıldı. İbrahim ateşe doğru havada gitmeye başladı.
Allah o zaman ateşe emretti; “Biz söyledik ey ateş, İbrahim’e soğuk ve selamet ol! Ateş bir anda ikiye ayrıldı!
Ortasında bir çukur açıldı! Güzel bir pınar oluştu ve çevresi yeşillendi! Oda geldi pınarın başına oturdu! Ayağında ki zincir bağları koptu!
Nemrut ateşe baktı ve yeşilliği gördü. İbrahim de sağ olarak pınarın başında duruyordu. Şaşıp kaldı. Mahcup oldu ve Hz. İbrahim’in yüzüne bakamadı. Tam üç koca gün boyunca odasına kapandı ve çıkmadı. Nemrut halkın ona yüz çevirmesinden korktuğu için sabırsızlanıyordu. Saray dan dışarı çıktı. Hemen adamlarını dört bir yana, mektuplar ile yolladı. Çabuk ordular gönderin. Silahlansınlar! Gök Tanrısı ile savaş etmem gerek! Dedi. Yüce Allah yarattıklarının en zayıfı olan Sivrisinek ordusuna emretti!
Akın, Akın geldiler! Nemrut ordusunun yüzlerine saldırdılar! Sivrisineğin çokluğundan, askerler birbirlerini göremezlerdi. Her adamı ve atını ısırdığında acısı dayanılmaz olurdu. Bu acıyla atlar şaha kalkar, askerleri yere atarlardı. Böylece bu zalim ordu perişan oldu.
Nemrut yapayalnız kaldı. Kaçıp sarayına girdi. Kapıları kapattı ve o beladan kurtuldum sandı. Fakat, yüce Allah sineklerin en zayıfına emretti! Sinek yine uçtu onun burnunun içine girdi. Oradan beyninin içine doğru yürüdü ve azar, azar beynini kemirmeye başladı. Nemrut iki eliyle yüzüne vurup, acısını bir parça dindirmek istiyordu. Sinek ona işkence ediyordu. Ne zaman başını sallasa durup, rahatladığın da tekrar başlıyordu. Eğer başına bir şeyler ile vurmazlarsa ağrı devam ediyordu. Sonra tokmak ile başına vuracak kişiler belirlendi. Nöbetleşe vurmaya devam ettiler. Sonunda ise Nemrut aldığı darbeler ile ölmüştü.
“Allahlık davası güden Nemrut, bir sinek ile bu hallere düşmüştü”"( Anadolu halk efsaneleri)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.