- 369 Okunma
- 1 Yorum
- 3 Beğeni
KARA KAPLI DEFTERİMDEN NOTLAR (15)
Bana güzelliğin anlamını sordular. "Hilesiz, hurdasız, makyajsız, olduğu gibi, hiç bir katkı maddesi olmadan yalın, doğal görünmektir." dedim.
"Güzellik yanıltıcı mıdır?" dediler. "Evet, bakmakla görmek arasındaki o ince nüans kadar yanıltır insanı. Nice insanlar var ki yüzlerini de dillerini de makyajla kapatıyorlar. Aslında yaptıkları birer oyundan ibaret. Bunu ne için yapıyorlar? Kendilerini gizlemek, eksikliklerini göz boyayarak telafi edebilmek ve şirin görünmek için. Ama bilmiyorlar ki ne kadar kapatırlarsa kapatsınlar, ne kadar saklarlarsa saklasınlar görmesini bilen gözler o makyajın altındaki yüzü de görürler ve derler ki, sen bu değilsin!"
Her şey kalpte başlar. Kalbi bozan kötü niyettir, olumsuz düşüncedir. İnsanın özünde ne varsa doğal olmak koşuluyla yüzüne de yansır. Kalbinde kin, nefret, haset, kötü düşünce olan bir insan kendisini istediği kadar makyajla kamufle etsin, okumasını, görmesini bilen gözler için o kişinin gerçek niyeti bakışlarından, gözlerinden, vücut dilinden anlaşılır. Göremeyenler ise o kişinin gerçek niyetini çözemezler, güzel olduğunu düşünerek yanılmaya ve aldanmaya devam ederler.
Bugüne kadar hiç mi aldanmadım? Aldandım elbette. Aldana aldana bugünlere geldim. Ben insanların gerçek niyetlerini içlerinde saklayıp, kendilerini gizleyerek beni kandırdıklarına çok tanık oldum. Maddi ve manevi anlamda kayıplar da yaşadım. Çünkü insanlara güvendim."Bana yanlış yapmazlar, ben hiç kimseye bilerek ve isteyerek yanlış yapmadım." dedim. Olmuştur kalplerini kırdıklarım. Ya haketmişlerdir ya da yanlış anlamışımdır durumu. Hakedenler dışında derhal özür dilemesini de bildim.
Zamanla anlıyor insan insanı ve adına tecrübe diyorlar. Şimdi daha mantıklı ve daha dikkatliyim bu konularda. Vicdanen çok rahatım, çünkü hiç kimseyi ne menfaatim için kullandım ne de suratıma maske takıp kandırdım. Küçük hesaplar peşinde hiç olmadım. Karakterimi, onurumu ne sattım ne de kiraya verdim. Kayıplarım olmadı mı? Tabi ki oldu. Ben ayıya hiç bir zaman dayı demedim, demem de. Benim en büyük kazancım da bu oldu. Yapmacık hareketlere ve sözlere karnım toktur. Satılık değilim. Hiç kimsenin adamı da değilim. Benim en büyük sermayem budur.
Vecdi Murat SOYDAN
20 Mayıs 2023, Isparta