- 430 Okunma
- 4 Yorum
- 6 Beğeni
Usta Sanatçı Şener Şen
ŞENER ŞEN
O’nun Köy Enstitüsü mezunu öğretmen olduğunu biliyormuydunuz?
Asıl adı: Ali Haydar Şen.
26 Aralık 1941 tarihinde, o zamanlar marangozluk yapan Ali Şen’in oğlu olarak Adana’da dünyaya geldi.
Lüleburgaz’daki Kepirtepe Köy Enstitüsünden mezun oldu ve öğretmen olarak Kocaeli’ne atandı.
Çok kimse bilmese de usta oyuncu Şener Şen ,tiyatroya atılmadan önce, 1964-1966 yıllarında Muş ’un Malazgirt ilçesinin en uzak köyü Fenek’te öğretmenlik yapmış.
Sanat hayatına İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatro ’larında sahneye çıkarak başladı. Babası gibi sinema sanatçısı olmak istemeyen Şener Şen, kendisini tiyatro oyunculuğuna adadı. Radyo tiyatrolarında da oynadı.
Ancak tiyatrodan elde ettiği kazanç yetmediği için sinemaya girmek zorunda kaldı. Dublajdan tanıdığı yönetmenlere, “Figüran olarak beni de çağırın. Ama bir şartım var, yevmiyemi o gün alayım” dediği iddia ediliyor.
Sinemaya ilk adım attığı yıllarda figüranlık dahil her işi yaptı. Beş yıl boyunca bazı filmlerde sadece dans etmek veya başrol oyuncusundan dayak yemek gibi- küçük rollerde yer aldı.
Kariyerinde dönüm noktası 1975 yılında Ertem Eğilmez in filmi Hababam Sınıfı’ndaki ‘’Badi Ekrem’’ tiplemesi oldu. Aynı filmde "İnek Şaban" tiplemesi ile ün yapan Kemal Sunal ile müthiş bir ikili oluşturdu ve o yıllarda büyük gişe hasılatı yapan;
Süt Kardeşler, Şabanoğlu Şaban, Tosun Paşa,
Kibar Feyzo,
Çöpçüler Kralı, Davaro,
gibi filmlerde oynadı.
Ertem Eğilmez in son filmi olan ve Türk sinema seyircisinin sinema önlerinde uzun kuyruklar oluşturduğu taşlamalarla dolu Arabesk filminde Müjde Ar ile başrolleri paylaştı. 1996’da ise Türk sinemasında bir devrim yaratan “Eşkıya” filminde Uğur Yücel ile birlikte oynadı. Yavuz Turgul ’un senaryosunu yazdığı ve yönettiği bu film Türk sinema sektöründe o dönem için bir rekor kırarak 2,5 milyonu aşkın seyirciyi sinemalara çekti.
Gaziantepli kebap üstadı Ali Haydar’ı canlandırdığı İkinci Bahar (1998-2001) dizisinde diğer başrol oyuncusu Hanım adlı Trakyalı bir mezeciyi canlandıran Türkan Şoray dı.
Asıl adını ilk o dizide kullandı.
Görsel:
📸Şener Şen’in, Muş’ta öğretmenlik yaptığı tarihlerde çekilen fotoğrafları.
YAŞAYARAK
ÖĞRENMEK
BEDELİ EN AĞIR
ÖĞRENME BİÇİMİDİR
Alıntı yazı
YORUMLAR
Çok bilgilendirici bir yazıydı. Şener Şen'e nice film çekmek nasip olur inşallah.
Hayrullah
Sonsuz saygılarımla
Duyarlı yüreğine sağlık hocam çok sevdiğim gilimlerini izlemekle foyamadıĝım ender sanatsılardan biridir Şener şen hayatını burada öğrenmiş oldum kalemin kavi ilhamın bol olsun saygılar ve selamlar
Hayrullah
Sonsuz saygılarımla
Şener Şen bir yığın, eliçabukluğun, saflığın Anadolu versiyonu.
Aslında üç'lüdür O.
İlyas Salman, Şener Şen az birazcık ötekiler: Adile Naşit, Ayşen Gruda, Tarık Akan vs.
Züğürt Ağasız olmaz.
Tam bir klâsik bence.
Eşkiya, zirvedir.
Kenara çekildi, kızağa alındı.
Sağ olsun, sıhatte olsun.
Çok saygımla Şairim.
Hayrullah
Sonsuz saygılarımla
Usta sanatçının öğretmenlik yaptığını bir yerde okumuştum.
Sevgiyle yapılan her iş ayrı haz veriyor insana.
Sevecen ve sevgi dolu yüreklerse ardı ardına açan çiçekler gibi.
Beğeni ve ilgi ile okudum yazınızı, değerli ağabeyim.
Böylesi kıymetli sanatçıların kıymetini yaşarken bilmeliyiz toplum olarak.
Sağ olun var olun.
İçten selam ve saygılarımla kıymetli ağabeyim
Hayrullah
Sonsuz saygılarımla
Hayrullah
Sonsuz saygılarımla