- 310 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
Güne Tebessümle Başlamak
GÜNE TEBESSÜMLE
MERHABA
Nasrettin Hoca, yolculuğu sırasında mola verip bir hana girer.
Bu sırada hana bir başka yolcu daha girer ve her ikisi birden hancıdan yiyecek bir şeyler isterler.
Hancı yiyecek olarak sadece bir balık olduğunu söyleyerek, bunu paylaşmalarını önerir.
Bunun üzerine Hoca;
- “Ben balığın sadece başını yiyeceğim” der.
Hancı nedenini sorunca, Hoca;
- “Balık başı zekâyı artırır, balık başı yiyen insan akıllı olur,” der.
Bunu duyan yolcu hemen atılır ve Hoca’ya;
- “Balık başını niye sen yiyecekmişsin! Ben yemek istiyorum,” der.
Hoca itiraz etmez ve balığın koca gövdesini mideye indirip bir güzel karnını doyurur.
Diğer yolcu ise sadece balığın başını yer ve sonra hocaya seslenir;
- “Sen koca gövdeyi yedin, karnının doyurdun, ben sadece kafayı yedim aç kaldım.” deyince,
Hoca hemen cevabı verir:
- “Bak nasıl akıllandın!”
💙💙🧿💙💙
Mutluluk bir ömür değil, anlıktır...
Çok uzakta değil aslında iki adımlıktır...
Her zaman şimdide yaşamayı başarabilirsen, mutlu bir insan olursun.
O zaman, hayat bir bayram, bir şenlik olacak.
Çünkü hayat yaşamakta olduğumuz andan ibarettir ve sadece budur.
Paulo COELHO
YORUMLAR
Hayrullah
Sonsuz saygılarımla
İbretlik bir fıkra Nasrettin Hocamızdan... Sadece Türk Mizahının değil Dünya Mizahının da en büyüklerindendir Hocam... Anı yakalamak ne güzel...
Hayrullah
Sonsuz saygılarımla
Çok çok teşekkür ederim değerli kardeşim mübalağa değil yorumlarınız da şiir gibi iyi ki varsınız yüzünüzden tebessüm eksik olmasın
Kıymetli annenize lütfen selamlarımı iletiniz ellerinden öpüyorum sıhhatli nice ömürler dilerim Allah’a emanet olunuz esen kalınız
Sonsuz saygılarımla
Ne kadar haklısınız ne kadar...
Detayda saklı iken en basit bir olguyu ve mutluluğu genele yaymak nasıl da olası zaten bunu böyle yapmasa insan neyin tadı kalır ki?
Güne erken başlamak Besmele ile ve yüreğinde sevgi ekinleri sayesinde huzura nail olmak çok mümkün.
Penceremizim müdavimi güzel kuşlar nasıl da evrenden size güzellikler sunuyor ve onların kanat çırpışları ve elimle verdiklerimi korkmadan yerken güzel kuşlarla kurduğum göz teması bir o kadar Rabbimin de varlığı ile eş orantılı.
Sevgi ikliminde açan bir çiçek uçan bir kuş ve işte umutla sağdıcımız sevgiyi de ektik mi evrene kocaman da bir inanç ile insan nasıl da huzur buluyor sevdikleri ile.
Kendi adıma çok teşekkür ederim size aslında herkese çünkü gönül bağı kurduğum sevgili Defter ve sevgili yazar şair dostlarım sayesinde o kadar çok sıkıntıyı geride bıraktım ki...
Var olun can ağabeyim.
Hayat denen gemide birlikte yolculuğumuz ve evet, bu da evrenin bir mucizesi.
Aralıksız andığım Rabbim ve önümde biriken engelleri sağ duyumla ve huzurla ve haizi olduğum sevgi ile aştığım...
Sonsuz selam saygımla kıymetli ağabeyim...
Allah razı olsun
Hayrullah
Çok çok teşekkür ederim değerli kardeşim mübalağa değil yorumlarınız da şiir gibi iyi ki varsınız yüzünüzden tebessüm eksik olmasın
Kıymetli annenize lütfen selamlarımı iletiniz ellerinden öpüyorum sıhhatli nice ömürler dilerim Allah’a emanet olunuz esen kalınız
Sonsuz saygılarımla
Gülüm Çamlısoy
Başım gözüm üstüne.
Çook teşekkür ederim yürek dolusu