- 223 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Telkin ve Ölüye Kur'an okumak ne mi...
Telkin ve Ölüye Kur’an okumak ne mi...
Adam "ölüler için Kur’an okuyoruz "diye ağlıyor " ölü olan sensin.her propagandadan etkilenen ölüdür...çünkü...Telkini şefaati de Allaha asilik sanmış...duadır telkinde amaç değilse Allaha rağmen cennete koyma gayreti değil be adam ...ağlama .kendine ağla beynini yıkamışlar senin...
Abdestte ayak yıkanmamalıymış.kur’ana ilave bu diyor...Esmanın tefsiridir Kur’an esmaya kuluksa Kur’ana ekle...ekmel tecrübe ekmel vicdan ekmel akıl esmaya bağlı olarak ilave hakkına ve mensuh sayma hakkına sahibtir...aaaayetin mensuhu mümkün ehveni ile ayet değiştirilir...Hayvancılıkla meşgul toplum için verilmiş fetva bu ayakları mesle yetinme yıka denilmiş El-Hakimdir Allah hikmetli ise sen de ekle bir şartı kur’ana bu tefsir olur...Mezhepler tefsirdir zaten...eskiyince bu fetva ayağını mesle yetin...ağlancak ne var bunda Kur’ana kıymet vermemezlik değil bu...amaç ekmel uygulamayı gözetmektir...asilik amaçlanmamış...
Zekat vermeyenin namazını eleştir...kötü niyet kötü amaç işte bu...bırak adan telkin yapsın şefaat bağımsızlık mı...asilik olsun...peygamber de İslam yolunda şehit olanda kıymetli farklı diğer kullardan şefaat yani dua edecekler Allaha saygısızlık bunu neresin de senin dua hakkın yok onların var iddiamız bu...Adl sıfatı aynılıkları yok eder...Farklılıkları oluşturur peygamberi sen kendinle aynı mı sandın...Allah katında...Hak Muhammet deme ama pak muhammet...de..ve o paklığın bir ödülüdür bu dua hakkı erilmesi esma köktür ölçüdür Senin kur’an ölçü değildir İlim ölçüdür senin tefsirin ilim mi...senin Kur’andan anladığın ilim olmaya bilir...kur’an ilim ama senin Kur’andan anladığn ilim mi.iftira belki...
Peygamberler arasında bile ayniyet yok birizengin biri fakir biri 63 yıl bir 1000 yıl yaşamı.ADL sıfatının suduru farka sebebtir
Her ehl-i beyt aynı mı Soylu azmaz "demiş atalar ama Ehl-i beyt.Araba ve türke zarar verdi...ingilize değil.İngilizin maşasıdır şimdi...ehl-i beytin çoğu Nuhun kenanı gibi...şimdi.
Telkin ve Ölüye Kur’an okumak ne mi...
Ölünün hidayeti mümkün değil bu kesin...ama sevab kapısı açık olduğu için adl sıfatı bunu gerektiriyor...evladın işlediği sevabı ölmüş babsına bağışı mümkündür...Kötü çığır açanın kıyamete kadar kemikleri sızlar...
Telkin Hidayet için değildir...dua amaçlıdır.Cennet meleklerine şahitlik amaçlıdır...
"Ölen hayvan imiş canlar ölesi değil"der Yunus Emre ölümle ilgili...ve "şehitler ölmez"denilmi"Mezar için cennet bahçesi denilmiş...
’Ölülere sesini duyuramazsın.’ (Fatır, 22; Neml, 80) bu ayet kalbi ölülere sesini duyuramazsın manası taşır...Çünkü söyle bir durum var "Müşrikler, ruhsuz cesetler gibidir."
Evet ölünün hidayeti söz konusu değil.Mezarda Okunan Kur’anın sevabı bağışlanır...boş ameldir deme...diriler içindir Kur’an ...okuyan diri yani okuyan içindir ve dileyen canlı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.