- 309 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
seçimde oy kaybettiren siyaset
1
Demokratik talepler sistemle alakalı.başkanlığın bütün yetkileri kapsadığı gerçeği.meclisin hükümet dışı tutulması yönetsel erkin kullanımına halel getiriyor.kılıçdaroğlu türkiyenin sorunlarına odaklanmış egemenliğin neleri akla getirmesi sorunu için.partilere bakınca milliyetçiliği kullandığı görülüyor sosyal yaşamda karşılık bulamayınca ideolojilerin.ata ittifakı vardı atatürk milliyetçiliğini savunan.bunlar meclise dahi giremediler bir alternatif olmaları gerçeğine karşın.chpnin kürt seçmenden oy alması seçmen psikolojisi için bir ipucu veriyor.buna karşın ak parti için kullanışlı hale gelmesi politikanın.bu karmaşa içinde vatansever kimliği benimsediği görüldü.sinan oğanın bir başka durağı olması milliyetçilerin.iyi parti seçimde oy kaybeden bir parti olması lgbtyi savunmanın çelişkilerini yaşadığı görüldü propaganda ortamında.devlet bahçeli yeniden iktidarın ortağı oluyor meclis dağılımına bakınca.bunlar bir değişim ortamı yaratmaz siyasette.ülke gerçekleri siyasetin rengini belirliyor adeta.sol partilerde böyle bir handi kap var öteden beri.gerçek vatanseverliğin muhafazakarlıktan geçmesi.bu algıyı değiştirmek sağ partilerin görevi olmuştur.chp amerikan desteğiyle seçimi kazanmak istiyor.böyle bir idddia kullanıldı sosyal medyada.ancak türkiye için belirleyici olan otoritenin biçimlendirdiği modern dışılık olmuştur daima.
2
halktvde sansürsüz programı var.chp iktidarına olumlu yanıt vermiş piyasalar.fikret bila bu yönde açıklama yapıyor.bir kumpasın içinden geçmiş chp.zaten seçimler şaibeli karanlıkta kalmış bir ülkenin akibetini hain ellere teslim etmekteki gayenin anlaşılır kılmakla kanunsuzluğu.sunucu senem toluay ılgaz sorular yöneltiyor konuk gazetecilere.değişen bir şey olmayınca ülke adına.bir korku iklimi yaratılmış halk üzerinde.bu nedenle sağlıksız koşullarla seçime gidilmiş.ekonomi rasyonel olgularla hareket eder.yazar tarık çelenk insan hayatını hiçe saymektır diyor ülkenişn geleceğini karartmak için oynanan oyunlara dikkat çekmekle.chp terör konusunu işleyecek seçimin ikinci turunda.bu strateji üzerinde duruyor barış pehlivan.meral akşenerin umutsuzluğu yanlış adayla seçime gidilmesi konusunda.seküler kesimin siyaset dışı kalması.bu gerçeği vurguluyor gökan zeybek.akpnin kriz yönetimiyle piyasaları manipüle etmesi.türkiye endüstriyel devrimi başardığında.iyimser bir yönü var dışa bağımlılıktan azat olmanın.erdoğan deprem bölgesinde güçlüyse bunu cehalete bağlamanın safdilliği.büyük kentlerde güçlü olduğundan kültür konusunda beklenti içinde olmanın rasyonalitesiyle düşünmek gerekiyor.piyasanın yeni bir sermaye girişine ihtiyaç var gökan zeybeke göre.türkiye anayasal düzen uzaklaşıyormu sorusuna yanıt aranıyor hizbullahın mecliste milletvekilliği kazanmasıyla.laikliğin korunması dini anlayışlara sınırlama getirmekmidir sorusu için devrim şartlarını düşünmek gerekiyor.inanç bağlamında kullanışlı hale gelmesiyle düzenin dönüştürülmesi.örgütlü topluma direnmenin anlamı değişmiş son kırk yılın getirdiği vizyoner akılla.dinin bir politik araca dönüşmesi siyasal islamın önceliğidir ekonomik güçten anlaşılan karma kültür için.halkın saygı duyacağı bir çalışma yürütmek.chpnin oylarını artırıcı bir faktör hala milliyetçilik.onur alp yılmaz tablolarla oy dağılımını açıklıyor.dikkat çeken konu milli gelir içinde en düşük gelirli illerin güneydoğuda olması.devlet yatırım götürmüyor bu illere.akademisyen pınar uyan semerci farlılık içindeki birlikteliği demokrasinin bir sonucu olarak görsede kazanmanın iknaya bağlı olduğu görüşünde.gerçekçi politikalar izlemek gerekiyor umutsuzluk içindeki seçmeni kazanmak için.başka bir dünya mümkündür sözünde sorunları çözmenin diyalektiği var.mecliste varolan partiler bir hizmet yarışında olmalı onun için.seçmeni sandığa götürmenin gereği üzerinde duruyor gazeteci kemal can.iktidar bunun üzerinde oy alamaz kemal canın izlenimine göre.halen bir olasılık kılıçdaroğlunun seçimi kazanması.iyi yönetmek gerekiyor seçim sürecini onun için.
3
ntvnin yakın plan programında sinan oğan faktörü tartışılıyor.chpnin oylarıyla yeşil sol parti için ortak bir zeminde buluşması seçmen kategorisini anlamakta.belki bu nedenle sinan oğanın kitlesini kazanmak güçleşiyor.pati içinde bir sıkıntı var merkez sağa yaqkın duran seçmen için.merve şebnem oruçun görüşlerinde bu saikler var.ali haydar fırat seçmenin hangi düşüncede olduğu kanısını milliyetçiliğe bağlıyor.oysa kendine yakın bulduğu isimlerin fikri takibinde bulunur oy vermeye gidenler.bunun bir varsayım olduğunu itiraf ediyor ali haydar fırat.chp belediyeleri kaznmış olmakla oylarını artırmıştı bir önceki yerel seçimlerde.benzer bir performans bekleniyordu türkiye seçime giderken.az bir farkla kazanan ülke yönetiminde söz sahibi olacak.bunun kaos getireceği öngörüsü var değişik mecralarda.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.