TİK TOGG
Bizim yayla bir Karadeniz yaylası olsa da Bayburt sınırlarındaydı. En yakın komşumuz olan yayla da, bir Bayburt köyünün yaylasıydı.
Yaylamızda at veya eşek hiç yoktu. Cuma günleri camimizde Cuma namazlarını kılmak ve bakkallarımızdan alışveriş yapmak üzere komşumuz olan Bayburt yaylasından insanlar yaylamıza gelirlerdi. Gelirken de hayvansal ürünlerini bizim yöresel ürünlerimizle değiş tokuş yapmak üzere at ve eşeklerine yükleyip öyle gelirlerdi.
Dün Trabzon’a Togg arabası gelince kaportasına vurarak sağlamlığını test edenleri, ellerini şakaklarının iki yanına siper yapıp camından içerisini gözleyenleri, merak edip eğilip altına bile bakanları görünce;
Yaylamıza gelen Bayburtluların eşeklerinin etrafını saran, kimi kuyruğundan tutan, kimi üstüne çıkmaya çalışan, kimi önünde eğilip gözlerine bakan, kimi kafasını tutup oynatan, kimi de eğilip alt takımlarına bakan çocukları hatırladım nedense.
Tamam biz at, eşek görmediğimizden merak ediyorduk da demek bu hemşehrilerim de hiç araba görmemişmiş
YORUMLAR
İnsan ne kadar değersizleştiğinin farkına varıyor. Ne kadar bakıpta göremeyen var hala... Görebilselerdi bu hale nasıl gelirdik ki.
bu çağda görgüsüzlüğün, desinlerciliğinin, yağcılığın sonunu göremiyoruz.
Acaba türk olmak tarihte hiç bu kadar değersizlik görmüş müydü. Bu abartı sanatı tarihte yok.
Sonuçta bir araç ve yüzyıll önce var olan bir şey.
esenlikle kalınız
Hayatımızı Tik-toggladılar! İnanın bu medya ve tüm türleri çocuklarımızı, anılarımızı, eğlencelerimizi ve özel hayatımızı elimizden aldılar.
Korkunç olan ne biliyor musunuz? Ağlama ve özlemek kavramlarımızı
öldürdüler?
Doğal Hayat ile mekanik hayat arasında sıkışıp kaldık.
Togga gelince insanlar gerçekten çok abartıyorlar. Aşırı metaseverlik insanı yabanileştiriyor.
Bu arada gerçekten Tik-tok ve benzeri uygulamalar yasaklanması elzem olmuştur.
Güzel ve gunceldi. Teşekkürler...
DemAN tarafından 12.5.2023 21:33:19 zamanında düzenlenmiştir.