ALLAH RIZASI
ALLAH RIZASI
Anlamı dışında kullanılan kavramlardan biri ve belki de en önemlisi olan “Allah Rızası”’nı, ilk duyduğumda çocuktum. Evimizin önüne kadar gelen, pejmürde, perişan, saçı başı dağınık, eli yüzü kirli, bakımsız vb. halde:” Allah Rızası için …” diyerek, dilenen birinden duyduğumu hayal meyal hatırlıyor gibiyim. Zakirlerin dilinde zikir olan bu kelime, dilencilerin ağzında sakız gibidir.
Kelimeler resimleri, resimler ritimleri çağrıştırır. Bu eşsiz kelimeyi duyduğumda ne yazık ki zihnimde çağrışan resim yukarıda anlattığım “dilenci” resmi. Evrendeki en güzel kelime değersiz ağızlarda hak ettiği anlamı bulmadığı gibi anlamını da yitirmektedir. Gelin sizlerle yeni bir resim yapalım ve resmin altına aynı imzayı atalım.
Bir an ailenizi düşünün. Ailenizde yer alan tüm bireyler sizi yürekten seviyor ve ne yaparsanız onaylıyor. Mutluluk denildiğinde aklınıza kazınacak ve çağrışacak cinsten. Düşüncenizi biraz daha genişletin. Ailenizden gördüğünüz, ilgi, sevgi ve onayı yakınlarınızdan hatta komşularınızdan da gördüğünüzü düşünün. El üstünde tutulansınız. Baş tacı edilensiniz. Sevilen sayılansınız. Öncelik verilensiniz. Düşüncenizi gitgide genişletiniz ve tüm insanlığa yayınız. Sekiz milyar insan, çocuğu, genci, yetişkin ve yaşlısı, erkeği ve dişisi ile size aynı gözle bakıyor, seviyor, sayıyor ve en önemlisi değerinizin her şeyden yüce olduğu hissettiriliyor. Düşüncenizi biraz daha genişletin. Evcili vahşisi, kanatlısı yüzgeçlisiyle, uçanı kaçanıyla, küçüğü büyüğüyle tüm hayvanların size kuyruk sallayarak sevgisini göstermeye çalıştığını, sarılmak isteklerini, dokunma güdülerini hissettirecek şekilde davrandıklarını görüyorsunuz. Düşüncenizi biraz daha genişletin. Otundan çöpüne, kumundan çakılına, dağından ovasına, denizinden rüzgarına, aklınıza gelen gelmeyen ne varsa “emrinize amadeyim” dercesine size selam duruyor. Düşüncenizi biraz daha genişletin dünyanın merkezine inin ve yedi katmanın her birinin en değerlilerini size feda ettiğini görünüz. Sonra yedi kat göğe doru atmosferin her tabakasını gezin ve görün. Her biri bir nefes olup içinize girmek istiyor. Durmayın ve düşünmeye devam edin güneş sisteminden Samanyolu galaksisine ve ötelere geçin. Aklının alabildiği kadar evreni, hayal edebildiğince gez ve her şeyin seni memnun etmek için saygıyla eğildiğini, sevgiyle selama durduğunu gördüğün bir resim çiz. Bu resme uzaktan değil tam karşısına geçip bak. Seni hayatın merkezine koyanları, yüreklerinde taşıdıkları sevginin en azı kadar sev ve saygı duy. Ki, mutluluğun, zevkin, hazzın, velhasıl tatminliğin zirvesini yaşa. Yaşadığın bu şeyi katlayabilirsen on, yüz, bin, milyonla katla.
Şimdi sıkı dur. Tüm bu düşünce yolculuğun boyunca çizmiş olduğun katlamalı mutluluk resmin; “Allah Rızası” yanında okyanustan bir damla bile değildir. Onun için insan, sadece ve sadece “Allah’ın Rızasını” kazanmak için yaşamalıdır. Vesselam.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.