- 236 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YAŞAMIN KOKUSU
YAŞAMIN KOKUSU
Arabada oturuyorum, eşimi bekliyorum. Bir genç geçti yanımdan, elinde bir dosya, dalgın dalgın gidiyor. "Kardeş, merhaba, adliyeye gidiyorsan gel birlikte gidelim!" Bir an durdu ve şaşırdı. biraz bekledi sonra yanıma geldi. Arabaya bindi. Sonra, sordu: “Nereden biliyorsun adliyeye gittiğimi?”
"Ben bilirim!😊
Senin gidişinden bildim!
“Yol, yaşamanın kokusundan bellidir!" dedim, "Yaşamın kokusundan anladım!" (Çünkü yürürken dalgındı, düşünceliydi, efkarlıydı, onun bu hali, beni böyle düşündürtmüştü!”
🌺 🌺 🌺
Not: “Gülün kokusu da var, yaşamın kokusu da!”
🌺 🌺 🌺
-Bak güzel insan! Hemen şöyle söyleyeyim. Hayat bizden ibaret değildir. Bizler başkasının derdine, acısına ortak olup, paylaştığımız kadar insan olabiliriz!
🌺 🌺 🌺
Ben de yaşamım boyunca, hep bir böyle olmaya çalıştım. Hayat boyunca da bir gönülde derman olmak, yaralı bir kalbe ilaç en büyük sevgim ve dileğimdir!
🌺 🌺 🌺
Size de tavsiye ediyorum. Biraz zor ama, emin olun daima yaşamın yüce amacına hizmet edecektir.
🌺 🌺 🌺
Adını sordum, Serhat, dedi. Sonra bana sordu:
“Siz burada ne yapıyorsunuz?”
-Adım Ramazan. Öğretmenim! Burada eşimi bekliyorum. Aynı zamanda, doğayı ve tabiatı seviyorum. Zaman zaman da burada bu dağın eteğinde, kendimle başbaşa kalmayı çok seviyorum! Yaşamın güzelliklerini seviyorum.
Bak şu yeşeren çiçekleri görüyor musun. Her güzellik ruhumuzun ışığıdır şifasıdır. Allah âlemi bizim için süslüyor...
🌺 🌺 🌺
Dolu yalnızlık, ruhumuzun miracıdır, gönlümüzün ilacıdır...
🌺 🌺 🌺
Bazen bir kenara geçip kalbimizi kendimizi dinlemeli ve ruhumuzu dinlendirmeliyiz. DURMAK /DURULMAK LAZIM! Gittikçe kalabalıkların içinde kayboluyoruz.
🌺 🌺 🌺
Bütün dünya bizi bizden koparmaya çalışıyor. Biz de kendimiz olmak, bütün gücümüzle çalışmalıyız…
🌺 🌺 🌺
“Hocam,” dedi, “artık insan insandan kaçıyor!”
“Evet,” dedim.
“BİRBİRİMİZİ TAŞLAMAYA BAŞLADIK!” oysa şöyle der, Mevlana: “Sevgi şifadır. Sevgi güçtür. Sevgi; değişimin mührüdür.” Öyleyse, birbirimize şifa olmalıyız. Güç ve kuvvet olmalıyız. Birbirimizi gönülden severek, gelişimin, değişimin ve istikbalin mührü olacağız!
🌺 🌺 🌺
-Evet, Hocam, çok değiştik… dedi.
-Ne yazık ki güzel kardeşim! İyice bencilleştik.
🌺 🌺 🌺
Kimsenin kimseden haberi yok, haber alma isteği de yok. Herkes kendi karanlığında ve zindanında yaşıyor! Kör bir gidiş ve çıkmaz sokaklar.
🌺 🌺 🌺
Her gönülde acı bir hatıra ve her evde ayrı bir sancı.İnsan ruhu bedenin gerisinde ve mutluluk kaf dağında.
🌺 🌺 🌺
Palyatif/geçici yöntemlerle huzur ve saadet arıyoruz. Gölgelerde hakikat aramak boşuna! Palyatif tedaviler derdimize derman olmayacaktır…
🌺 🌺 🌺
“Depresyon, geç-modern insanın kendi olmak hususundaki başarısızlığının patolojik bir dışa vurumudur.” der Yorgunluk Toplumu’nda Byung Chul Han.
🌺 🌺 🌺
Ne varsa asosyal medya tapınağında, çağın medya müritleri, alabildiğine kalabalık.
🌺 🌺 🌺
-Evet Serhat kardeşim! Biliyorum çağın insanı yalnız garip ve kimsesiz. Yalnızlığın kıskacında kıvranan ruhlar, kendi içinde asi bir çocuk gibi. Sesi alabildiğine gür ama bir o kadar da sessiz…
🌺 🌺 🌺
Ne yazık ki yaşamın bütün güzelliklerini kaybettik. Ben kendim,yalnızlığı ve yalnız olmayı da seviyorum, doğayı ve tabiatı seviyorum. Çayır çimeni ve çiçeği seviyorum. Ama şunu da bilelim ki, insan insanın şifasıdır, huzurudur, güvenidir.
🌺 🌺 🌺
Yolda giderken ona yol kenarında dolaşan, iki tane kumru gösterdim.
-Bak, bizim hayvan dediklerimiz, nasıl birlikte ve huzur içinde yaşıyorlar. Nasıl MUHABBET içindeler.
🌺 🌺 🌺
Akıllı olmak aslında daha güzel yaşamak için değil mi? Onlar birbirlerinden eminler. Birbirlerine değer veriyorlar. Ama şu an ailelerde, eşler arasında, anne baba ve çocuklar arasında sevgi güven dayanışma ve birliktelik kalmadı. Toplum bir kıyamet içinde. Sefalet dizboyu. Gönüller bir yıkım içinde.
🌺 🌺 🌺
Öylesine yaşayıp gidiyoruz. Doğruyu görecek göz, gerçeği anlatan söz kalmadı, insanı sevecek öz kalmadı, güzeli söyleyecek söz kalmadı. Bu gidiş nereye?
🌺 🌺 🌺
-Hocam,dedi bunun sebebi İslam’dan uzaklaşmak mı?"
-Kardeş! önce kendimizi kaybettik, insanlığı kaybettik. Gerçek insanlık, aslında hakiki müslümanlıktır. İnsan olmayan müslüman da olamaz!
🌺 🌺 🌺
Tam yolun dönüş yolunda, yokuş yukarı bir araba geldi. Bekledim, “geç” dedim. “Bak şimdi bu adam yokuş çıkıyor. Bizim sabredip beklememiz lazım. Ki adam yokuşu kolay çıksın! Biz onun için yolu kolaylaştıralım ki, Allah da bize yolu açsın, kolaylaştırsın.
🌺 🌺 🌺
Biz birbirimize rahmet edersek, Allah da bize rahmet edecektir. Biz birbirimize yardımcı olursak, Mevlam da bize yardımcı olacaktır.
🌺 🌺 🌺
Ne demiş sevgili efendimiz(sav): “İnsanların en hayırlısı, insanlığa faydalı olandır!”
🌺 🌺 🌺
Şunu iyi bilelim ki, sevgi ve huzur güven üzerine inşa edilir. Yaşam dostluk kardeşlik aile ve insanlarla güzeldir.
🌺 🌺 🌺
Bilgi ve bilgeliğin olmadığı yerde, içtenlik ve samimiyetin kaybolduğu yerde, herşey maskelerin altına gizlenir. Bundan sonra artık iyi bir tiyatrocuyuz. Hepimiz bir bir rol içinde ve bir rol peşindeyiz.
🌺 🌺 🌺
"Hayat hiç bugünkü kadar geçici olmamıştı. İnsana süreklilik ve kalıcılık vadeden hiçbir şey yok. Varlık yoksunluğu içinde sinirler de boşanıyor. Hiperaktif ve hızlanmış bir yaşam, ölümün kendini hissettirdiği o boşluğu doldurma çabasından başka nedir ki. " Byung-Chul Han/ Şiddetin Arkeolojisi
🌺 🌺 🌺
Son olarak sana şunu söyleyeyim. Birgün gelecek, zaman gülbahar olacak, Bütün karanlıklar aydınlanacak, bütün engeller yol olacak, sevgi dostluk ve kardeşliğin ışığıyla aydınlanacağız. Yaşamın sırrına inanmalı, birbirimize güvenmeli, inanç ve muhabbetle yol almalıyız!
🌺 🌺 🌺
Eğitimci Yazar
Ramazan ÇETİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.