- 146 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
YARATILIŞ DÜŞÜNCELERİ 2 Darwin'in görüşünün ana teması 1
Darwin’in görüşünün ana teması şudur:
Hayvanların, bitki türlerinin, insanların başlangıcı tek bir canlıdır. Milyonlarca yıl geçerken bunlarda değişime uğramış yani evrimleşmiştir. İnsan da bu evrimleşme safhasında dört ayaklı, kıllı bir atadan gelmiştir. Diğer bir ifadeyle yenidünya maymunlarından gelmektedir. Yani Darwin’e göre insanın atası maymundur.
"Darwin evrimi tamamen tesadüfle izah etmektedir. Tesadüfün ihtiyacı bu kadar uygun şekilde nasıl işleyebildiği sorusunu ise Darwin "tabii ayıklama" ile izah ettiğini sanmaktadır.
Yani ihtiyaca uygun olmayan değişiklikler zamanla elenmiş, geriye uygun olanlar kalmıştır.
Bütün bu ifadeler zorlamadır. Allah’ın varlığına bunca delil varken, bunlara göz kapamak kâinatı tesadüfen olmuş göstermek ve tabiat adı verilen şuursuz bir varlığa bunca kabiliyeti yüklemek gerçekten çok komiktir. Bu zihniyet İslamiyet’ten önceki toplumun puta tapmasından farklı değildir.
Darwin’in evrim teorisinin, ele aldığımız konular itibarı ile detayına girmek istemedik. Ana fikir olarak verip sizlerin de bildiğini sandığımız teoriyi hatırlatmak istedik.
Asıl dikkatlerinizi çekmek istediğimiz konu, bu teorinin üzerinden bunca yıl geçmesine rağmen hala ispatlanamayıp, teori olarak kalması ve teori seviyesinde kalan bir iddianın da hangi ölçüde doğru olduğu veya doğruyu yansıtacağını siz değerli okuyucuların dikkat ve takdirine bırakıyorum.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.