Shande
TARİHTE BUGÜN
3 yıl önce
Yüksel Nimet Apel
9 Mayıs 2020
·
Schande
Rahmetli abim, küçük olan rahmetli anneme çok düşkündü.de çok haylazdı Karnesinde yedi sekiz zayıfla geldiğinde korkudan eve girmez bahçemizin kuytu bir köşesinde yatarmış. Sene sonunda bütün derslerinden güzel notlar alır bir üst sınıfa geçerdi...
Ben orta kısımdayken abicim de lisedeydi ikimizin de almanca dersine Hamiyet hoca gelir beni çok takdir ettiğnden abime: bak o senden küçük ama daha başarılı dermiş Ben utanırdım, abim üzüldü diye ben de üzülürdüm.
Aynı okulda olan iki öğretmenin rekabeti ve sürtüşmelerinden dolay, abim istikbali daha parlak olacakken onların kavgası yüzünden liseyi bitiremedi ve sanat okuluna gitti.
Yani iyi ki de gitmiş; çok becerikli kendisini sevdiren dürüst, şeytan tüyü olan biriydi..
Canım abim haylazlığı ise evden sabah çıkıp gece yarısı dönmesi ,motor tutkusu; ve kayak için dağlara gitmesiydik ki ne kadar masumca şeyler. Ama annem korkardı.
Bir gece eve eve uzun süre gelmeyince rahmetli annem korkup yollara düşüp abisini alıp birlikte abimi sinemadan eve getirmeleri...Şimdi düşünüyorum da şimdinin gençleriyle o zamanların gençleri ne kadar farklı. Şimdi sonsuz hürriyet var
Bu yazıyı yazmamın nedeni balkonda güneşleniyordum, saçlarımı savuran hafif de bir rüzgar vardı
Yeğenlerim ve eşleri geldi aklıma: büyük abimin gelini küçük abime( bizde ve bir çok Anadolu kentinde adettir. Gelin bohçası vermek) bir gelin bohçası vermiş abimin hayatında bilmediği, görmediği bir şey. Ne kadar, ne kadar duygulanmıştı rahmetli
Bana gösterdi bohçayı, yüzündeki gülümsemeyi unutamıyorum titiz bir insandı...Gelinimiz kayın biraderine anaç bir duyguyla bir hediye veriyor ki çok anlamlı bir armağan. Yani annemi hatırlayıp yüreği sızlamıştı ağlamaklı olmuştu .Zaten annem vefat ettiğinde evde değildi bu yüzden çok üzgündü; kendisine kahrediyordu annemin yokluğuna dayanamayıp Almanya’ya gitti. Kısmeti de oradaymış. Şimdi ondan hatıra tek bir oğlu var Barbaros yeğenim ama maalesef Türkçe bilmiyor.
Tabii bu arada abim Alman’cayı iyi öğrenebilmek için Türk ailelerinden uzak yerlerde oturdu.
Alman’casını fevkalade ilerletti.
Ben de biri konuşunca biraz açılıyorum ama dil çabuk unutuluyor, uzun cümleler kuramıyorum.
Sadece diyorum ki: SCHADE Bu kelimenin Türkçe anlamı yazık Neye yazık derseniz, iki insanın manasız sürtüşmesin nelere mal olduğunu; insanların yaşamları üzerinde ne kadar olumsuz etkiler bıraktığını söylemek istiyorum.
Abim liseye gidebilseydi belki üniversiteye gidecek belki bambaşka bir meslek seçecekti.
Buna da kader mi denir artık bilmiyorum.
Rahmetli annemin küçük oğlu yıllar yılı gurbette yaşamanın, kimsesizliğin, annesizliğin hüznünü yaşı ilerlese de bir türlü üzerinden atamadı.
Şimdi sen anneciğim her anne gibi her anneler gününde ruhunla aramızdasın Biz seni hiç unutmadık sana hiiç doyamadık canım annem
Hayatın zorluklarına daha fazla dayanamadın gittin ve biz senin zamansız gidişinle hep boynu bükük kaldık
Erkek evlatlar bundan daha çok etkileniyor. Nurlar içinde uyu güzel annecim şad olsun ruhun.
Nimet Yüksel Apel
9.Mayıs.2020.Cumartesi.BODRUM
3 yıl önce
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.