- 841 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ARAP APIŞTI KANYONU+KEMER BARAJI PİKNİK ALANI İLE ADNAN MENDERES PİKNİK ALANINI TANIYALIM...
ADNAN MENDERES PİKNİK ALANI+KEMER BARAJI PİKNİK ALANI VE ARAP APIŞTI KANYONU’NU TANIYALIM...
*****
ARAP APIŞTI KANYONU...
Turgay Atay
İskele Restaurant
Arap Apıştı Kanyonu Bozdoğan-Aydın
Tel.0-543-7425367
Arap Apıştı Kanyonu Aydın’ın Bozdoğan İlçesi’ne 25 kilometre uzaklıktadır, Kemer Barajı’nın sonlarında yer almaktadır. Burada Aydın Büyük Şehir Belediyesi’ne ait 2 tane 100’er kişilik tekne mevcuttur. Turistler buraya ’’Tekne Turu’’ için gelmektedirler, Tekne Turu yaklaşık olarak 2 saat sürmektedir. İskele Restaurant, iskele’ye 50-60 metre uzaklıkta ve 20 metre kadar da yüksektedir. Burada bazı turizm firmalarının acenteliği de mevcuttur, çay+kahve+meşrubat bulunmaktadır. 5 metre üzerinde ’’Kemer Köyü Turistik Eşya ve Yöresel Yiyecek İncir+Üzüm+Zeytin+Zeytinyağı+pekmez+nar ekşisi vb. gibi ürünler ile hediyelik eşya pazarı vardır. Çocuk oyun alanı+wc+büfe+oturma bankları+seyir terası vb.gibi yerleri mevcuttur. Buraya Aydın Büyük Şehir Belediyesi’ne ait otobüsler+tur otobüsleri gelip gitmektedir. En çok da, insanlar özel araçları ile burayı görmeye gelmektedirler. Etraf zeytin ağaçları ile kaplıdır ve gölgeliktir, çevrenin manzarası da güzeldir. Tur Düzenleyen kişiler, bu bilgileri kullanabilirler. Haziran+Temmuz+Ağustos+Eylül ayları insanların sık gelip gittiği aylardır ama esasen mıntıka 365 gün herkese açıktır.
*****
KEMER BARAJI PİKNİK ALANI...
Kanyon’un 5 kilometre gerisinde Kemer Barajı’nın hemen dibinde Türk Bayrakları ile süslü bir ’’Kemer Barajı Piknik Alanı’’da mevcuttur. Burada otopark+mescit+çam ağaçları arasında oturma yerleri+tost+çay+kahve+meşrubat+balık bulunmaktadır. Yüksek seyir terasından ’’Kemer Barajı’’nı istediğiniz kadar izleyebilir. Fotoğraf çekilebilirsiniz, piknik alanı barajdan 25-30 metre kadar yüksekliktedir.
*****
ADNAN MENDERES PİKNİK ALANI...
Buradan yine 5 kilometre geride Türkiye’nin değil dünyanın en güzel yerlerinden birisi olan ’’Adnan Menderes Piknik Alanı’’na inebilirsiniz. Barajdan sızan pırıl pırıl suların 4-5 yerden ve 10-15 metre yükseklikteki sık kavak+selvi vb.gibi ağaçların yer aldığı bu yerde ailece dinleneceğiniz 100-200 kadar oturma alanı+banklar+masalar yer almaktadır. 20-30 dönüm kadar olan bu yeri Bozdoğan Belediyesi işletmektedir. İçeride çocuk parkı+restaurant+istediğiniz balığı tutup pişirtebileceğiniz ocak+2 langırt masası+Akçay sularının içinde yer alan oturma alanları+Doyamıyacağınız kadar yeşil ağaçlar ve su görüntüsü+çay+kahve servisi gibi hizmetler yer almaktadır. Burada ailece kendi getirdiğiniz yiyecekleri de yiyebilirsiniz, daha önce özel kişilerin işlettiği bu yeri 15 gün önce belediye devralmış ve araçları ile içeriye giren piknikçilerden alınan 80 liralık ücreti 50 liraya indirmiştir. Burada elektrik de mevcuttur, genellikle yaz+kış özel araçlarla ailelerin gelip gittiği bu yerde ağaçların altında 300-500 araç alacak boşluk da vardır. Bazen oturacak yer de bulamadığınız zamanlarda oluyor diyeyim ama geldiğinize asla pişman olmayacağınız bir yerdir. Yaz+kış serindir, suların derinliği 20 ile 50 santim derinliğindedir. Çocukların bayıldığı, büyüklerin mangal partisi yaptıkları bir tatil ve piknik yeridir. Tur Düzenleyen kişiler için buranın telefon numarası 0-256-4381010 şeklindedir, müdürün cep telefon numarası ise şöyledir. Burhan Çapın+Adnan Menderes Piknik Alanı Müdürü+Tel.0-505-0080404. Aynı güzergahta bulunan bu yerlere ulaşmak için 3-4 aracın yan yana gidebileceği devlet karayolu mevcuttur, ayrıca Bozdoğan ile bu piknik alanları arasında Amasya+Sığma+Çamlıdere+Haydere gibi köylerde mola verebilir. Köy kahvelerinde çay+kahve+meşrubat içebilir, lokantalarında yemek yiyebilirsiniz. Özellikle, Pazar günleri karayolu üzerinde öğleyin saat 14.00’e kadar ’’Köy Pazarı’’ kurulan Çamlıdere’de vakit geçirmenizi isterim. Burada aynı gün kestikleri kuzuları kebap yapıp satan 2-3 yer var, çok uzaklardan buraya kebap yemeye gelen insanlar bazen yiyecek kebap bile bulamıyorlar. Çünkü bitiyor, Pazar günleri bu köyde 10 kadar kuzu kesiliyor. Burada ’’Taze Et’’ satan 1 kasap dükkanı da mevcut, insanlar buradan et alabilmek için bazen 50 kilometre uzaklıkta olan Nazilli’den bile buraya gelip gidiyorlar. Bu güzel yerleri görmenizi tavsiye eder, hepinize iyi tatiller temenni ederim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.