SADECE HAYAL ETMEK OLMAZ
Oturarak başaranların sayısı yok denilecek kadar azdır. Bir işe başlamadan bir sonuca, bir kazanca, bir huzura, bir artıya, bir başarıya, bir zafere ulaşamazsın. Bulunduğun noktadan öteye adım atmadan yol gidemezsin. Kalbinle sulamadan bir çiçeği gönlünce büyütemezsin. Kokusunu içine çekmeden bir gülün güzelliğini anbe an hissedemezsin. Bir çocuğa merhamet etmeden kelimenin tam anlamıyla bu dünyada iyilik etmiş bir can olamazsın. Önlemini almadan bir olayı engelleyemezsin. Zahmet çekmeden ve sabır göstermeden selametli ve sağlıklı günlere varamazsın. Temelini atmadan bir binayı inşa edemezsin. Okumadan bilgi sahibi, yazmadan yazar/şair olamazsın. Emek vermeden ekmek yiyemezsin. Düşünmeden fikir üretemezsin. Hareket etmeden bereketle ve sevdiklerinle buluşamazsın.
Demem o ki sadece hayal ederek düşlerine ve gerçek mutluluğa uzanamazsın. Sadece hayal ederek sadece hayal etmiş olursun. O hayale kavuşmak için her şeyi ama ama her olumsuz durumu göze almalısın. Çıkacak engelleri, kuyu kazacak adamları, aksilikleri bertaraf ettiğinde o hayale ulaşırsın. Hayal etmekle o hayali elde etmek arasındaki süreci göz ardı etmemelisin. Unutma ki A ile B noktaları arasında sayısız doğru çizmek mümkündür. Çizgileri çizmek senin elinde olan bir hâl!
Başarılı insanların hikâyelerine bakıldığında aradaki o süreç belirleyici unsur olmuş. Daha önce başarılı olmuş ya da hayallerine kavuşmuş insanlar zahmet etmişler, işleri üzerinde ciddiyetle uğraşmışlar. Çaba üstüne çaba ve sonuna kadar sabır göstermişler. Yılmamışlar. Çekinmemişler. Yorulmaktan korkmamışlar. Pısırık davranmamışlar. Bahane üretmemişler. Az bilgiyle yetinmemişler. Egolarını dinlememişler. Dar bir pencereden olaylara ve ufuklara bakmamışlar. Başarısız olunca pes etmemişler. Denemişler olmamış bir daha denemişler. Başarısızlığa sığınmamışlar. İmkânları vaktinde ve başarısızlıklarından ders alarak bir sonraki adımları değerlendirmişler. Başarmak için ellerinden geleni yapmışlar. Başarmak ve hedeflerine varmak için donanımlı bir şekilde yola koyulmuşlar.
Ez cümle, başarmak ve kazanmak sadece hayal etmekle elde edilmez.
-Meselci
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.