- 227 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kimin dünyası "OYUN"
Kimin dünyası "OYUN"
Kimin dünyası "OYUN" mu Müşrikin dünyası "Oyun"ama Ahiretin ateşi oyun olmayacak...esastır çünkü Ahiret..Taptın dünyaya oyundu oysa...Öldün bitti...ahiret ebedi alem oysa...
İşte ayet...“Dünya hayatı bir oyun ve eğlenceden ibarettir.” (Enam/32)
İnananın dünya hayatı bir tarladır...hasat mevsimidir...saniyesi doludur...eğlenceye yer yoktur o hayatta boş işe yer yoktur...kıymetlidir mü’minin hayatı...
Müşrik tapar dünya hayatına ve dünya hayatı eğlence olur eğlenceye dalar yani...Tarla görmez ki o dünyayı...Allahı razı etme ülkülü ol dünya hayatın tarla olsun sat dünyayı al ödülü cenneti...cennet ülkülü ol değilse dünyada eğlenceye saparsın eğlenceye kıymet verirsin
Seni eğlendirmek için yaratılmamaıştı dünya ama sen eğlence yeri sandın...eğlenmekten başka ülkün yok çünkü senin...Allaha inanmadın ki...
İşte ayet...“Biz göğü, yeri ve aralarında olan varlıkları oyuncak olsun diye yaratmadık.” (Enbiya/16) Oyuncak değil dünya ve imtihandasın...Aptal...bırak oyunu oyuncak sandıklarını "OKU"oyuncak olmadığını göreceksin tanıdıkça "Allah "diyeceksin esmayı göreceksin Allah alim...diyeceksin Rahman dersin Alim...dersin anarsın ezmayı zikir yeri cami bu dünya ahirette cami aslında...Bilinmek için yarattı çünkü...
Kimin dünyası "OYUN"
“Bu dünya ciddi bir okuldur, bir mekteptir, bir üniversitedir... Sakın tembellik etme Oku her bir yaratılan okuldur ağaçlar eliftir...Hafızlar gibi sallar başlarını ağaçları dünyanın denizleri konuşur... Oyuncak değil ağaçlar ...bir tepe derki yokuşum da var inişim de ben dostum usanma benden.öğretmen kuşları bile bu dünyanın çünkü bilinmek istedi ve yarattı...
Kalbi kör olan dünyayı da içindekileri de öğretmen görmez oyuncak görür...kör çünkü...oysa her şey bir öğretmen oyuncak yok dünyada hiç
Bu dünya fanidir...İlah sanma...ezelidir Allah...Ve ebedidir...Dünyanın bir yönü müşrike gizlenir bir yönü ise mü’mine...irade iki yölüdür çünkü...Ne yöne meylin varsa o yön göznür...Mü’min sağa gider defterini de sağdan alır Müşrik sola bakar kitabı solda çünkü...İki yönlüdür dünya ...Oyun arasan oyun bulursun...Dünyayı oyuncak görüyorsan merkez Allah de ve uyan.Allahı ara...
Evet...şu geçen hayat bir uykudur, bir rüya...sanma cüz’i iraden olmazdı rüya değil bu hayat...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.