Vamısın Yokmusun ?
İnsanlar kendi varlıklarını kabul ettirmek için doğdukları günden yaşadıkları ana kadar savaşır.
yukardaki cümle ne kadar doğru sizce ? gerçeklik payı varmı ? varsa ne kadarı gerçek ? ve insanlar bu savaşın farkında mı ?
Türk toplumunda özellikle son 5 yılda gerek pandemi gerek başka şeyler den dolayı çok farklı hallerdeler bunu kimse farketmiyor fark edemiyor büyük şehirlerde insanlar geçim derdinden dolayı birkoşuşturma peşinde çünkü kira toplu taşıma faturalar derken büyük şehirde sanki şirket işletiyormuşcasına insanların sabah uyanmasından gece yatışına kadar maliyeti var ve bu maliyet insanların daha iyi bir yaşam sürme adı altından diğer insanlarla yaptığı ve başkalarının yaşadığını yaşamak için kendi kendilerine yarattıkları bir maliyet.
insanlar nerede olursa olsun cebindeki para kadar var harcadığı para kadarda yaşadıklarını sanmaktalar. en pahalı telefon alma savaşı ve bir çok konuda diğer lerinden farklı veya aynı sınıfta olmak için caba göstermekteler arabası olmayan araba alınca sınıf atladığını sanmakta evi olmayan ev aldığında elitbir mahalleye taşındıklarında elit olduklarını sınıf atladıklarını sanmaktalar arabası eski modelse üst model araba almak içöin savaşmakta ve bunun gibi yüzlerce sebep insanlar başkalarını n gözünde var olmak için çok büyük çaba sarfediyor bu çabanın ortaya çıkmasının en büyük sebebi ise günümüz sosyal medyası ...
insanlar olmayan bir kast sisteminde sınıf atlamak için çok büyük çabalar sarfediyor buda toplum içindeki saygıyı örf adeti ortadan kaldırıyor yerine saygısız güvensiz aç gözlü bir toplum yaratıyor bu aç gözlü toplum var olma savaşında önüne gelen herşeyde diğer insanlardan önde olmak için çok fazla yalan söyleyip çok fazla haksızlık yapıyor haksızlığa uğrayan insanda kendine yapılanı dahada kötü hale getirerek başkasına yapıyoır bu böyle devam ediyor sonuç var olma savaşı kimse bir kenara oturupta bugün yarım ekmekle doyarım aslında 2 ekmek almam gereksiz demiyor bulunsun 2 ekmek alim. bilmem kim bilmem nerdeki yerde oturuor benim neyim eksik bende torumalıyım deyip evde çalışan birey sayısı birken 3 e çıkıp aslında sadece otel olarak kullanacakları evi sırf o muhit elit şurda oturuyor desinler diye evi alıyor satıcı arz talep ilkesine dayanarak arz artınca fiyatı yükseltiyor 1 lira olan 5 lira oluyor... şuanda deprem bölgelerinde 600 tl ye kiracı bulamayanların evlerini 6 bin tl ye kiraya verirken adam seçmesi gibi. arz arttıkça talep arttıkça değeri olmayan mal değerinin üstünde satılıyor katma değer i olmadan ve bu artışı biz kendimiz sırf başta anlatmaya çalışytığım var olma savaşında sınıf atlamak için yapıyoruz oysaki 11 ilde gerçekleşen depremde insanlara 1 gün önce deseydin çadırda yatıp kalk sana deli der di çadırbulmak için çırpınacaksın desen güler lerdi am sonuç 1 dakika 50 saniyede ne milyonluk ev nede milyonluk araba kaldı işte ozaman asıl savaş başladı yaşama savaşı sınıf atlama savaşı değil .
ülkede her nekadar üniversite sayısı artsada okuma oranı artsada bu var olma savaşında saygı ve sevgi öldüğü için okumuş cahillerin var olma savaşında fakülte mezunu cahil sayısı artmakta.
Biz doymayı bilmedikten sonra başkasından daha lit görünmeyi bırakmadıktan sonra bu var olma savaşı bitmeyecek dahada kötüleşip yerine bir birinden kopuk parçalanmış ve olmaması gerektiği halde sınıflara bölünmüş bir toıplum oluşacak .
eskiden düşünüyorum öyleyse varım denirdi şimdi param var öyleyse varım deniyor. harcıyorum öyleyse varm deniyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.