- 360 Okunma
- 1 Yorum
- 3 Beğeni
Bahar ve iklim değişikliği.
Bahar ve iklim değişikliği.
Nisan ayı bitiyor Türkiye’m de , hâlâ İç Anadolu da bölgemizde bir türlü ısınma dı.
Bahar başlangıcı ,21 Mart tan sonra,Hıdırellez şenlikleri , Türk dünyasında değişik etkinliklerle başladı.
Havalar,bir açıyor bir kapanıyor derken Mayıs ayına gireceğiz.
Kaloriferler doğalgaz olanlar kombileri yakıyoruz hala kapatamadık.
Sobalı evler de hâlâ odun yanıyor, bacalar tütüyor.
Her yağmurdan sonra,Bereketli olsun diyerek bazı büyüklerimiz dua ederler,bizlerde âmin derdik.
Bir ara yağmur başlamadı yağmur dualarını yaptı ülkemiz de bazı şehirlerde yaşayan insanlarımız.
Deprem bölgesinde ise aşırı seller, bilinçsizce yapılan dere bölgesindeki evleri sular bastı,bir çok zarar oldu.
İnsanın vücudu İyi dayanıyor, çevreye bakıyoruz,bir çok kişide mevsim değişiklikleri grip ve üst solunum yolları hastalığına da yakalanıyor.
İklim değişikliği nedeniyle dünyada bazı yerlerde 40 dereceye yaklaşmış iken, dün yoğun kâr yağışını Doğu Anadolu ve Karadeniz bölgesinde de , Dünya’da da gördük, Allah hakkımızda hayırlısını versin...
Eğitimci olarak aile büyüklerine soruyorum,neden bu iklim değişikliği diye:
Allah’ın Adalet i, diyenler çoğunlukta.
Çevreyi korumak konusunda duyarlı değiliz diyen kültür adamları ve bilim adamları azınlıkta.
TV açık oturumları ise yaklaşan seçimlere göre oy alabilmek, kamuoyu etkilemektedir...
Ozon gazları, aşırı parfümlerin kimyasal atıklarını nasıl önleyecek neleri yapacağız bunların da konuşulması lazım değilmi?
İklim değişikliklerinde;
Sahi Dünya’da Arabaların ekzoz gazları, fabrikaların Duman ve Uygun olmayan atıklarını, ağaç dikimi azlığını gösterebiliriz.
Bu sene Nevşehir’de soğuk almış bazı meyveleri, kayısı,erik, elma v.b.
Bazı insanlar,
Diğer yöre halkı seralarda yetiştirmeler yapıyor sebze ve yeşillikleri lakin eski tadı ve rayihayı yediğimizde neden alamıyoruz...
Bizce bilinçsiz tarımsal sulama ve gübreleme.
Nar, Gülşehir Ürgüp Avanos, Sulusaray v.b yerlerden gelen sebzeler mi güzel, sizce,yoksa Mersin, Antalya, güneydoğu bazı yerlerden gelen ürünler mi?
Birde depremden sonra olan inşaat atıklarını, Toprak ve Asbest ler, çevresel atıklarını alanın uzmanlarınca İyi değerlendirilmelidir.
Ne dersiniz?
Ulusal medyada,
Bazı yerleri gözlemliyoruz, hemencecik inşaat atıklarını gece rastgele dökenleri Allah ıslah eylesin...
Ya bazı fabrika sahipleri bilinçsiz atıkları sahi sizce derelere dökmüyorlar mı!
Devletimizin denetimi,İlgili bakanlık yetkililerinin ceza yazması da olmasa Allah sonumuz u hayreylesin...
İş denetim uzmanları,belediye ve çevre şehircilik bakanlığı ile tarım müdürlükleri daha aktif çalışmalısınız diyor Ulusal ve Yerel medyamız köşe yazarları.
Bizde konuyu yazalım çocuklar a İyi örnek olalım istedik.
Bazı üniversitelerimizin uzmanları açıklama yapıyorlar, inşallah onları dinlerler...
Yaz mevsiminden önce suların bilinçli kullanımları konusunda eğitimler artmalı.
Yağan Yağmurlar, barajları dolduruyor,ama bizce inanın Su israfı çok...
İnşallah yapıcı eleştirilerimizi dinlerler.
Her şey gönlünüzce olsun.
Sağlıklı nesil, sağlıklı gelecek için elele vermeliyiz.
Şahin Güneş
YORUMLAR
Merhaba hocam.güzel paylaşımınızı kutlarız......gül diyarından selamlar.
Şahin Güneş
Epeyden beri sizlerin güzel yorumları bizlere ışık tutuyor.
Güz gülü memnun kaldım.
Allah razı olsun.
Selâm ve dua ile.
Şahin Güneş