- 302 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Moral üzerine
İnsan hayatını yaşarken umutları ile yaşar.
Umutsuz bir yaşama tarzı tatsız tuzsuz bir yemek yemeye benzer.
Tadını alamadığın yemeği yiyesin gelmez , hele yemeye zorlanırsan yemek sende tiksinti oluşturur yıllarca daha aynı yemeği yiyemez hale gelirsin.
Yaşadığın hayatı acısı ile tatlısı ile sevebilirsin mutlusun demektir.
Umudun bittiği yerde boşluk vardır hastalık vardır hatta ölüm vardır.
Moral çok önemlidir insan kendi moralini bozacak işlerden olabildiğince uzak durmalı neşeli ortamlardan faydalanması ve moralini her zaman yüksek tutmayı başaranilmelidir.
Bunu beceremeyen insan hayata Yenik düşmüş demektir.Kendini ölümün önüne atmış demektir
Kısaca demem şu ki siz siz olun moralinizi bozulacak ortamlarda bulunmayın.Sizi anlamayan konuşurken dinlemeyennhiç bir gerçeği göremediği halde iken, hep ben bilirim diyen kişilerden uzak durun.
Uzak durun derken aklıma geldi meşhur şair Edip Ali insanlara bu üzülme konusunda ne demişti birazını hatırlayalım.
Cahil ile dost olma,ilim bilmez irfan bilmez söz bilmez üzülürsün
Daygısızla dost olma usul bilmez adap bilmez sınır bilmez üzülürsün
Kibirliyle dost olma, hal bilmez ahval bilmez gönül bilmez üzülürsün ve diğerleri
Bizleri moralimizi bozulması yolunda nasıl uyanıyorsan onun bunun gibi sözleri bence insan hayatında çok önemlidir.
Moralini bozan seni üzen sözler seni gerçekten üzer ve sende bir çöküş başlar hayat çekilmez hale gelir ve senin ölümünü hızlandırır diye düşünüyor moralli olmanın çok önemli olduğunu düşünüyorum.
Sürç i lisan ettiysem af ola.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.