- 647 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
BU BAYRAM BURUK BAYRAM
Gelin! Coşkuyla değil, sessizce kutlayın bu bayramı, çünkü bazı evlerin namazda dönen babası, bazı evlerin kahvaltı hazırlayan annesi, bazı evlerin sarılıp öpecek evladı ve çoğunun gidecek evi ve memleketi olmayacak bu bayram.
Gelin! Bu bayramı yavrusunu kaybetmiş anaların, babaların canlarını acıtmadan, sevdiklerinin yüzüne, gülüşüne, sesine, nefesine hasret kalanları üzmeden kutlayın.
Anasız, babasız, kimsesiz, sahipsiz kalmış yetim çocukları düşünün.
Gelin! Depremi yaşayan, enkaz altında kalarak ellerini, kollarını kaybedenleri, hatta bir gecede her şeyini kaybedenleri düşünerek usulca kutlayın bayramı.
Mezarlıklar ağıtlarla, feryatlarla inliyor, deprem sonrası bu ilk bayramda.
Deprem bölgesinde bayram temizliği değil, enkaz temizliği yapıldığını unutmayın.
Gelin! Gönlümüzü birbirimize açalım, muhabbetle kucaklaşalım.
Gelin! Bayram yapamayanlara da bayram yaptırmaya, yaralı gönülleri, bitap düşmüş yürekleri onarmaya çalışalım.
Bayram şekerinin tadı bile yok bu bayram.
Gelin coşkuyla değil, dessizce kutlayalım bu bayramı.
Bayramların bayram gibi olduğu, ülkece mutlu olacağımız, bayramı yeniden bayram gibi yaşayacağımız bayramlar diliyorum.
Ömürlü Aksoy Didim / Aydın
20 Nisan 2023