- 216 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allaha sığın...
Allaha sığın...
Allah ekmeldir eksikliklerden Allaha sığın...
Allah güzeldir çirkinliklerden Allaha sığın...Ashabı kehf zalimden Allaha sığındı...
Allah esmanın sahibidir...hastalıktan şafiye sığın yani şafiye kul ol...
Allaha sığın...
Allaha sığın...mürtedlikten Allaha sığın...esmaya kulluğa sığın...
Allaha sığın...
"La ilahe illallahül’azim-ül-halim la ilahe illallahü Rabbül-Arş-il’azim la ilahe illallahü Rabbüs-semavati ve Rabbül-Erdı Rabbül’Arş-il-kerim."de.
"Allahım! Âcizlikten, tembellikten, cimrilikten, ihtiyarlayıp ele avuca düşmekten ve kabir azâbından sana sığınırım. Allahım! Nefsime takvâ nasip et ve onu her türlü günahtan temizle; onu en iyi temizleyecek sensin. Ona yardım edip eğitecek sadece sensin. Allahım! Faydasız ilimden, ürpermeyen gönülden, doyma bilmeyen nefisten ve kabul olunmayan duadan sana sığınırım.” de.(Müslim, Zikir 73)
Allaha sığın...
Peygamberimiz nelerden Allaha sığındıysa biz de aynı ize basalım manevi yolculukta...
Allaha sığın...
Her asilikten Allaha sığın...
Her olumsuzdan Allaha sığın...
Allaha sığın...Faydasız ilimden...
Faydasız ilim var mı evet var...Faydasız ilim, insanın ahlâkını, söz ve davranışlarını güzelleştirmeye, dini Allah’ın istediği gibi yaşamaya götürmeyen ilimdir. Esasen ilim Cenâb-ı Hakk’ın sıfatlarından biri olduğu için kötülenmez. İlmi kötü ve faydasız kılan sebepler vardır.Meselâ büyücülük ve falcılık da birer ilimdir. Ama bu ilimlerle uğraşan kimse başkalarına kötülük yapmakla kalmaz, en kıymetli sermayesi olan ömrünü de boşuna tüketip gider.
Allaha sığın...
Kur’anda haramlar helaller belli Haramlardan Allaha sığın...helallerden payını artırmak için de Allaha sığın...
Faizin haramlığı mensuh olur Medine şartları yoksa.Çünkü müslüman müslümanı boğazlıyor...faizin haramlığı mı kalır...miras için kan kardeşler birbirini boğazlıyor...Medine yoksa Faizin haramlığı da yok mensuh oldu...de.İslam mantıksızlıkta değil.ekmel mantıktadır İslam esmadadır İslam.mensuh o faiz ayetleri artık...faiz ehven-i şerdir ancak.Beş yıl önce faizle ev alacaktı adam hocalar çıktı karşılarına şimdi ie kira bile ödeyemez oldular...hocalar ekmel vicdanın ekmel aklın ekmel mantığın düşmanı...Bu mantıksızlardan da Allaha sığın...
El-Hakimle kavgadır bu şartlarda da faiz harammdır "fetvasında ısrar...Allaha sığın...yarım hocadan .esmadır ölçü hoca ölçü olamaz ekmel fıtrat...ekmel vicdan ...ekmel akıl ekmel tecrübedir ölçü...
Allaha sığın...Zararlı ilimden faiz haram"fetvası da büyü ilmi kadar zararlı...ehven-i şerre sığın...Hikmet var ehven-i şer fetvalarında ...ilkesinde...
Allahım! Faydasız ilimden, ürpermeyen gönülden, doyma bilmeyen nefisten ve kabul olunmayan duadan sana sığınırım.” (Müslim, Zikir 73. Ayrıca bk. Nesâî, İstiâze 13, 65)
Dille sığınma olmaz Allaha...Esmanın herbirine kul ol sığınmadır bu .hz Ömer gibi Adalete kul ol hz Ali gibi ilme kul ol...hz Ömer gibi sıdka kul ol...esmaya kulluktur sığınmak...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.