- 615 Okunma
- 6 Yorum
- 6 Beğeni
Temelli'de Çay Keyfi
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Temelli’de Çay Keyfi
Her şehrin belirli kodları, hafızası ve kadim kültürü ve o kültürü taşıyan elçileri vardır.Bu bazen bir mekandır, zamandır, şahıstır.Onlar olmazsa şehrin rengi soluk, hafızası bulanık sesi kısıktır.Şehirleri diğer şehirlerden ayıran işte bu farklılıklardır.Her farklılık bir farkındalıktır aslında.Farkına varanlar hayatı renkli ve ahenkli yaşamaya gayret gösterirler.Kadim şehir Erzurum’un da bu meyanda çok çeşitli kültür taşıyıcı mekanları var.
Bunlardan biri de Temelli ķıraathanesi ve hemen bitişiğinde Temelli Kültür Merkezidir. Kıraathane bölümünde limonlu çay eşliğinde kitap okunur,satranç oynanır ve dahi en kallavisinden gönül sohbetleri yapılır. Kış aylarına özgü kuzineli sobada kartol veya kestane kebabını üfleye üfleye ağzınız yana yana yersiniz. Karnı epey aç olanlar Yener Abi’nin dillere destan çayının yanında lavaş ve göğermiş peyniri dürüm ederler.
Buraya müdavim bir çok ünlü ünsüz, şehrin ileri gelenleri, gelip geri gidenleri bir sürü adam gelir.Hasret giderilir, Erzurum kıtlama şekeri eşliğinde "cırıldım" bardağına kadar içilir de içilir.
"İster yaşınız yirmi olsun isterse elli
Çayın dem sohbetin kıdem yeridir; Temelli"
diyesi gelir insanın.
Hele ramazan ayına özel teravih sonrası buluşmalar anlatılmaz yaşanır.Hemen karşısında bulunan Mollakaya Camii’nde müezzin "Ameneresuluyu" bitirir bitirmez soluk Temelli’de alınır.
Temelli’nin hikayesi de kendi içinde bir ekol. Baba Kıyasettin Temelli Kültür hazinesi bir adam. Tam bir Dadaş,bu mekanda nice sohbetlerin durağı ve odağı olmustur. Hatta Atatürk üniversitesi tarafından fahri profesörlük bile verilmiş.Oğulları Öner, Şener ve Yener kardeşler emaneti canlarından aziz bilmiş gece gündüz durmaksızın çalışıp dururlar.Yener Abi’nin soğuk su formüllü çayının duası bile var.
Her daim dolu olan mekânın şehir dışından ünlü müdavimleri arasında Serdar Kılıç, Serdar Tuncer, Nurullah Genç, Rıdvan Canım,Talha Bora Öge gibileri de var.Her geldiklerinde uğramadan gitmezler.
Gelelim Temelli Kültür Merkezi kısmına kısaca TKM. İstanbul’un BKM’si varsa bizim de TKM’miz var.Her salı ve Cuma günleri şehrimizin yetiştirdiği her biri bir çınar olan Âşıklarımız fasılları ile gönüllerin ve kulakların pasını siliyorlar. Kimler yok ki Ruhani, Çıraği, Merdoğlu, Divani, İmamoğlu, Çerkezoğlu,Eminoğlu,İsrafil Taştan ve şehir dışından gelen misafir Âşıklar belirli günlerde fasıllarını icra ediyorlar. Ne muazzam kültür taşıyıcılığı.Onlara kendim ve şehrim adına sonsuz teşekkür ediyorum.
Bu arada Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen Bey ve Kültür İşleri Daire Başkanı Ergün Engin Bey’e de bu güzide organizasyonu süreklilik haline getirip takip ettikleri için sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.
Saygılarımla
Selim Adım
Eğitimci Şair-Yazar
YORUMLAR
Kültürel ve uhrevi değerlerimize sahip çıkan değerli öğretmeni her zaman takdir ettim.
Hece şiirlerinde zincirbent, koşma, güzelleme v.b. gibi örnekler sunduğu gibi; âşık geleneğine de sahip çıkarak, mana yüklü güzel şiirlerini ve yazdıklarını beğenerek okuduğum; kalemi, kelâmı güçlü, mütevazi bir şair kişiliği vardır.
Yokluklar/zorluklar içinde eğitimini tamamlamış bir memleket sevdalısıdır.
Edebiyata kattığı değerler için, başarılarının devamını diliyor,
yürekten kutluyorum.
Yolu her daim açık olsun.
Kalb-i selamlarımla...
SelimADIM
SelimADIM
Hocam bu biraz coğrafya kültüründen kaynaklanıyor yada sanat değerlerinden o kadar güzel mekanlar var ki insan görünce aha bir ömür yaşanacak bir yer deriz içimizden , çok güzel bir çalışma okudum kutluyorum