- 264 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
''ENE'' BEN
‘’ENE’’ BEN
‘’Benim ‘’diyen kati ahmak kişidir,
Ki zira ‘’ben’’ demek şeytan işidir!
Ben kelimesini kim kullanmıyor ki. Bu kelimenin esasta ifadesini bilsek herhalde hiç kullanmayız. Yaratılışın başında Adem’in yaratılışıyla başlayan hakikatler ‘’BEN’’ kelimesiyle ortaya çıktı. Ademin Balçıktan zuhuruyla iki uç noktanın karşılık bulduğu bu olayda ‘’ENE’’ kapılan iblis Adem’e secde edemeyeceğini, zira ilim ve amel yönünden ademden üstün olduğunu ifade ederek üstünlük tasladı.
Unutmamalı ki şeytan ilim ve amel noksanlığından değil, edep noksanlığından dolayı Hak kapısından kovuldu. Haşa Allah ile mücadeleye düştü, cidalleşti, isyankâr olmaya başladı. Adem’e secde et emrine karşı geldi ve kovulma noktasına geldi. Kovulmuş ve lanetlenmiş (İBLİS) oldu.
Umre ya da hacca gidenler bilirler. Orada tartışma ve çekişme etmezler. Yani şeytanın fiilini yapmazlar. Bilinir ki ihrama girildiği zaman nefsin bütün gurur, kibir ve enaniyetine iptal mührü vurma ve Cenâb-ı Hakkʼın emirlerine büyük bir edep, tevazu ve mahviyet içinde can-u gönülden ram olma talimi vardır.
Rahmeti rahmana kavuşan: Abdurrahim Reyhan kelamı kibarında hep derdi ki: İman bahsinde ve ibadet bahsinden bahsederken’ ’İmanın namazın, nafile ibadetlerin senin fiillerin olmakla beraber, Allah’ın yaratması ve lütfu sayesinde gerçekleşmektedir’’. Yaptıklarınla övünmen yakışıksızdır. Zira başkalarının varlıklarıyla ya da senin olmayanlarla övünmene benzer. Her şeye rağmen elinden de alınabilir. Haddi aşmamak lazım.
Kul haddini bilecek Yaptığı ibadetlere bel bağlayıp kalmayacak. mücrim bir kul gibi edep ve mahcubiyetle Cenâb-ı Hakkʼın af ve merhametini dileyecek. Bütün amellerinin de duaları gibi Cenâb-ı Hakkʼın kabulüne muhtaç olduğunu unutmayacak. Her ne kadar tevazu sahibi olsakta yine de onun merhametine ihtiyacımız var.
Abdürrahim reyhan hazretleri sohbetlerinde hep derdi ki: ’Sen çık aradan, kalsın yaradan ‘’Her fiili sen işlesen de onun izniyledir. Kendinin olmayana bağlanıp kalma’’. Hem Şöyle bir kelamı kibarda var. ’Allah’tan izinsiz saman çöpü bile deprenmez, deprenirse de Allah’ın izniyledir’’ maddî-manevi herhangi bir nimete eriştiğinde nefsine pay çıkararak; “Ben başardım, ben kendi bilgi ve becerimle elde ettim” demeyecek. ‘’Bilâkis, bu, Rabbimin fazlı u keremindendir.” diyecek. “Lütfeden Sen’sin, Sen’in ihsanındır, Senin ikramındır ya Rabbim” diyecek. Yani nimetlerin asıl sahibinin Allah Teâlâ olduğunu itiraf edip Ona şükredecek. Kendisinin bir abd-i âciz olduğunu unutmayacak.
Bunun için daima arz-ı endam değil, arz-ı hâl hissiyatı ile yaşayacak. Sizde biliyorsunuz nefsimizin yetmiş dokuz ahlakı zemimesi vardır. Bizi hep o filleri işlemeye zorlar. Bunların En eşedi ‘’ENE’’ bendir. Kin, kibir riya bunlardan bazıları. Kıskançlık, kendine istediğini kardeşi içinde istememe gibi bazı durumlar vardır ki, bizim terakkimizi engeller. Peygamberimizin Muaza tavsiyesi var. Bizim hedefe varmamız için çok önemlidir
Kardeşlerin hakkında kötü konuşma dilini tut.
Günahların kendin taşı başkalarına yükleme.
Onları küçümseyerek kendini küçük düşürme.
Onları aşağılayarak kendini yüksekte görme,
dünya amelini ahiret amelinin içine katma,
Amalin ile gösteriş yapma.
Kibirlenme çünkü kibirlenirsen insanlar senin kötü huylarından çekinirler.
Büyüklenme ki dünya ve ahiret hayırların kesintiye uğramasın.
Kaçımız kendimiz için istediğimizi başkaları için istiyoruz,
Hepimizin kalbinde önce ‘’BEN’ ’yazıyor.
Cüzi aklın, küllü aklın yanında hiçbir hükmünün olmadığını neden unutuyoruz.
-Niyet edelim besmeleyle bir adım geriye çekilmeye,
-Kendimizde kalmaktan kendimize kapılmaktan.
-Kendimizle uğraşmaktan kendimizle oynamaktan bir adım geriye çekilelim.
-Kendimize bakmak. alemden kendimize bakmak için bir adım geriye çekilelim.
-Sakinleşmeye durulmaya davet ediyorum sizleri .
-Bizi cenderesinde un ufak eden hazlardan ve hızlardan haddimizi bilmeye haddimizi bulmaya, aczimize dokunmaya davet ediyorum hepinizi.
-Günahlardan kötülüklerden merhametsizliklerden sevgisizliklerden karanlıklardan kurtulmaya davet ediyorum sizleri.
-Yarı yolda bırakmaktan geriye çekildik. Niyet ettik besmeleyle tutunmaya iyiliğe güzelliğe güzelliklerle tutunmaya, ’ENE’’ den, ’BEN’’ olmaktan kurtulmaya davet ediyorum sizleri. Talip Hoca çok konuştun sus artık.
==============================AR===========================
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.