- 319 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
DEMOKRATİK TOPLUMLAR.
DEMOKRATİK TOPLUMLARIN EN ÖNEMLİ ÖZELLİKLERİ.
Demokrasi, toplumları oluşturan insanların bir arada eşit ve özgür şekilde yaşayabilmesi kuralıdır.
Demokratik toplumlarda her birey eşit haklara sahip olarak dünyaya gelir.
Demokratik toplumlarda insan hakları gelişmiştir.
Demokratik toplumlarda diğer insana kul-köle olma gibi çağ dışı uygulamalar yoktur.
Demokratik toplumlarda sınıf ayrımı yoktur. Toplumun her kademesinden insanlar birey olma ortak paydasında buluşmaktadır.
Demokratik toplumlarda soyluluk ifadeleri yoktur. Ağa, bey gibi unvanlar kimseye verilemez ve kimse tarafından üstünlük ifade edecek şekilde kullanılamaz.
Demokratik toplumlarda kadın ve erkek eşitliği tam olarak sağlanmıştır. Cinsiyet farklılıklarına dayanan ayrıcalıklar ortadan kaldırılmıştır.
Demokratik toplumlarda fırsat eşitliği vardır. Her bireyin eğitim ve öğretim hakkı kanunlarla güvence altına alınmıştır.
Demokratik toplumlar kendilerini idare eden yöneticilerini seçme ve beğenmediklerinde kanuni yöntemlerle değiştirme hakkına sahiptir.
Demokratik toplumlarda engel bireyler de diğer bireylerle eşit haklara sahiptir. Hatta pek çok durumda engelli bireylere fırsat önceliği tanınmaktadır.
Demokratik toplumlar insan, sevgi ve saygı ortak noktasında bir araya gelmekte ve bu değerlere göre yönetilmektedir.
YORUMLAR
Öyle bir toplum olmak bir yüzyıl geçti olunamadı, belki bir elli daha gerekebilir,
Biatçı gelenekten gelen, tezgah altı beslenip büyütülen küçük biatçı gruplar varlığının sona ermesi ciddi radikal kararlar gerektiriyor. Bu gruplar eğitimin, birey olmanın korkularını sırtlarında taşıdıkça epey daha beklemek gerekecek.
Toplum düşünme özründen ve kadercilikten kurtulduğu gün belki.
Ayrıca toplumun refahı benim refahımdır zihniyeti yönetici ve halkta oluşmadığı sürece, bireysel güç marifet sayılıp değer görüldüğü müddetçe epey iş zor.
Hele darmadağın edilen ve kimse birşey anlamazsın mantığını güderek yap boza dönen eğitimle daha da zor.
takvimde günleri sayalım
tebriklerle