- 458 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Olmazsa Olmaz
Samim, Sıdıkanın ağabeyi rolünde bir karakter. Hani bir zamanlar özel bir kanalda yayınlanmış Sıdıka adlı diziden bahsediyorum. Anne baba ve ağabey üçgeninde bir ev kızı ve bıçkın delikanlı tavırlarında bir ağabeydi Samim.Dört kişilik çekirdek bir aile. Bazen içimiz sıkılarak bazende kendimizden çok şeyler bulduğumuz bu ailenin reisi emlakçı Zekeriya Bey eşi Safiye Hanım ve çocukları Sıdıka ve Samim. Oldukça güzel isimlere sahip bu ailede o güne kadar pek duymadığım bir isim olan Samim bana çok enteresan gelmişti.
Samim isminin iç, öz, asıl, gönül gibi anlamlara geldiğini az bir araştırmayla hemen bulmuştum. Dizinin içeriğinden konusundan azade müsaadenizle Samim kelimesinin bendeki çağrışımları üzerinde durmak istiyorum.
Samim kelimesiyle çok kuvvetli anlam itibariyle bağı olan samimiyet yani içtenlik, gönülden, özden, kalpten anlamlarını ifade ettiğini biliyoruz. Samimiyet deyince aklıma ilk gelen çağrışım samimi niyettir.Topçu, Var Olmak kitabında insan için samimiyetin önemini anlatırken en büyük günahın insanın nefsine karşı samimi olmayışını ifade ederken her günahın affının mümkün olduğunu ancak bu günahın affının olamayacağını demekten kendini alamaz.
Fatiha okurken 5. ayette yalnız sana ibadet eder ve yalnız senden yardım dileriz mealindeki ayet bizden beklenen samimiyetin en büyük nişanesi olarak günde bilmem kaç kez dimağımızda tazelenmektedir.
Olmazsa olmaz olan samimiyettir insan için en başta kendine ve ila nihayet Rabbine. Yoksa ne ehemmiyeti varki samimiyetten eser olmayan tazarru ve niyazın.
İnsan ilişkilerinde hiçte senli benli olmak şeklinde algılanmaması gereken samimiyet asla ve kat’a laubalilik içinde bir teşne olarak görülemez.
Amellerin niyetlere göre olması samimiyet vurgusu değil midir? Samim olan bir kul bilmelidir ki en önemli ve en seçkin ibadetlerin başında samimiyetle başka bir kulun sevinmesine ve mutluluğuna vesile olmak gibi etkili bir amel gelir.
Samim olan safidir.Sadakatini yaratanına gösteren nice kullardan biri olan Zekeriya aleyhisselâma ihtiyarlık zamanında Yahya peygamber gibi bir evlat nasip ederek onu ihya etmiş ve eşsiz lütfuyla hanesini bereketlendirmiştir.
Samimi olmak elzemdir başta kendine sonra insan olmak şerefine nail olan herkese.
Şeref ve hassiyet arayanlara duyurulur bunun yolu samimiyetten geçer. Olmazsa olmaz demeyin samimiyet olmaz unutmayın.
Murat Canbolat
12 Nisan 2023
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.