- 267 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
TEKNOLOJİDEKİ DEĞİŞİM
Değerli Dostlar; son 50 yıldır teknoloji de baş döndürücü bir hızla değişim olmaktadır.
Bazen bu değişim hızına bizler yetişemiyoruz.
Günümüzde teknoloji bağımlılığı dediğimiz bir hastalık da tıp literatürüne girmiştir artık.
Bu konu on yedinci yüzyılda bilimde başlayan gelişmenin teknolojiye yansıması özellikle de son 50 yıldaki gelişim ve değişimden ilham alınarak ortaya çıktı.
Bir anımı anlatıp daha sonra konumuzu paylaşmaya devam edeceğim.
1994 ya da 95 yılıydı henüz zincir marketler yoktu. Erdemli de öğretmen arkadaşlar “Hasret tanzim mağazası” adı altında bir market açmışlardı.
Bir gün alışveriş için markete girdiğimde; marketteki görevli arkadaş dedi ki hocam pos cihazını da getirdik buradan alışverişi yapıyor 45 gün sonra ödüyorsunuz. Ben de hadi o zaman dedim bugün alışverişi yapalım. (Fakat yanımdaki banka kartı biz kredi kartını bilmiyoruz.)
Banka kartıyla alışverişi yaptım, ertesi günü bankada banka cüzdanımı işletirken baktım ki yaptığım alışveriş hemen hesaptan düşmüş. (İyi ki hesabımda para varmış.)
Bankadaki arkadaşa dedim ki bu 45 gün sonra ödenecekti niye böyle oldu?
Bankadaki arkadaş; “Hocam o kredi kartı bu değil dedi.”
“O da nedir dedim”
“Hocam size kredi kartı çıkaracağız. 2 tane kefil getireceksiniz. Bunun basımı Japonya’da yapılıyor. Ondan dolayı 60 gün içerisinde ancak gelir ve böylece kullanabilirsiniz onunla alışverişinizi yapınca ödemeniz ötelenecektir.” Dedi.
Dolayısıyla 2 kefil arkadaşımla müracaatını yaptım 60 gün içerisinde kredi kartı geldi. Diyebilirim ki Erdemli ’de ilk kredi kartı kullananlardan biriyim galiba. Tabii daha sonra da kendimce bazı sebeplerden dolayı bıraktım. Fakat şimdi kredi kartsız adım atamıyoruz.
Bir dönem her köşede bir banka temsilcisi kredi kartı müracaatı alıyor yani kredi kartı dağıtıyordu. Şimdi ise online şubeden müracaatınızı yapıyorsunuz 2 veya 3 gün içerisinde kredi kartınız geliyor, kullanıyorsunuz. Artık her noktada kredi kartı ile alış veriş yapabiliyorsunuz. Hatta kartınızı cep telefonunuza yükleyip, kart taşımadan cep telefonu ile alış verişinizi yapabiliyorsunuz. Teknolojideki gelişmenin bu baş döndürücü hızla değiştiğini hatırlatmak istedim.
Elbette teknolojideki bu baş döndürücü hızda değişimin toplumun her alanında kendini hissettirdiğini hepimiz biliyoruz.
Ne yazık ki bu hızlı değişim beraberinde “teknoloji bağımlılığı “ adını verdiğimiz bir hastalığı hayatımıza katmıştır.