- 277 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
FUTBOL DÜNYASINDAN İLGİNÇ OLAYLAR
85 SARI KARTLI MAÇ
Böyle bir şey olur mu demeyin. Losangeles Kings ile Edmonton takımları arasında oynanan Kuzey Amerika Buz Hokeyi ligi maçında tam anlamıyla bir savaş yaşandı.
Kemik sesleri arasında geçen profesyonellerin bu önemli maçında hakemler tam 85 sarı kart gösterdi. Doktorlar 44 sakatlık olayına mücadele etmek zorunda kaldılar. Hakemlerin toplam 354 dakika ceza [6 saate yakın] verdikleri karşılaşmayı Gretzky’nin takımı Losangeles 4-2 kazandı.
3,5 SAATLİK FUTBOL MAÇI
Futbol tarihinin en uzun maçı, 1962’nin 02 Ağustos gecesi Santos’da Santos [Brezilya] Penarol [Uruguay] arasında yapılmış ve 3-3 beraberlikle sonuçlanan Güney Amerika Şampiyon Kulüpler Kupası finalidir. Maç yerel saatle başlamış normal sürede galip ortaya çıkmayınca, hakem tarafından yarım saatlik üç uzatma uygulamış. Futbol maratonu, ertesi gün saat 01:3’da hakemin bayılması ve futbolcuların baygınlık geçirmesi üzerine tatil edilmiş. O zaman ki kurallara göre böyle kupa maçlarında galip ortaya çıkıncaya dek uzatmalar sürdürülüyordu. Tekrarlanan maçta Santos ünlü rakibini yenerek şampiyonluğu kazanmıştır.
YÜZYILLIK FUTBOL FEDERASYONLARI
Dünyada yüzüncü yılını tamamlayan altı futbol federasyonu bulunuyor. Bu öncülüğü, 1863’te kurulan İniltere futbol Federasyonu elinde tutuyor. Onu 1873’te İskoçya, 1876’da Galler ve 1880’de K.İrlanda federasyonları izlemekte. Britinya dışında ki ilk federasyonlar 1889’da kurulan Danimarka ve Hollanda’nın kiler , Güney Amerika’da öncülük onuru ise, 1893’te kurulan Arjantin Futbol Federasyonuna aittir.
ARŞİVDEN SARAY’A HİZMET SİYASİ BAĞIMSIZ GAZETE 30 KASIM 1993 YIL.22 SAYI: 1308
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.