- 314 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Penceremden bakınca dost...
Adam cebini yokladı, boş.. Yüreğini yokladı kırık..Gökyüzüne baktı mavi .. Umudun rengi olsun be dedi yürüdü her adımda düşündü.. yarın varsa umut var, umut varsa hayat var dedi gülümsedi... Düşündü ; İnsanın hayatına anlam ve yön vermesinde, kendini tanımasında, yaşamdan haz duymasında en öncelikli kavramın dostluk olduğunu , aşktan da öte yaşanması gerektiğini..
Uzun yıllar dostluk üzerine neler söylememiş ki.. Dost ; Gönüldaş hatta yoldaştır. sevgi, vefa ve emektir dostluk. Beraber yaşanmışlıktır. Hiçbir menfaat unsuru barındırmadan tamamen insanı duygularla ve erdemlilikle sürdürmektir.. Vakit öldürmek için aranan dost, bir hiçtir. Dostu yaşanmaya değer saatler için seç. Çünkü onun vazifesi gönül hoşluğunu sağlamaktır.. Vefalı dostlar hayatta en yalnız olduğumuz anlarda; en güzel gülüşleri, en samimi bakışlarıyla ışık tutarlar yolumuza. Geçmişten bir gölge gibi yanımızdadırlar. İçimizdeki umutsuzluğu yok etmektir görevleri. Bekledikleri tek karşılık gözlerimizdeki ışığı görebilmek, umudu yeniden yüreğimizde yeşertebilmek, kaybetmeden görmeyi başarabildiğimiz güzelliğe bizi ulaştırabilmektir.
Ulaşılabilir olmaktır dostluk, arada kapı değil tül olabilmektir.Senin yanlışlarını görüp sana fikir veren, yanlışlarını görüp sana aktaran ama asla sorgulamayan, kötü zamanda bile sen istemeden yanında olan kişidir. belli anlarda ya da zamanlarda tek yürek olup birlikte atabilmek tek yumruk olup birlikte vurabilmektir.. Dost erdemli insandır.. “Dünyanın en büyük nimeti, en erişilmez mutluluğu dostluktur.”
duygusal bir bağdır. Dost derin duygular beslediğimiz kişidir.
İşte ; Şairin dediği gibi " Bir şeyler var değiştirmemiz gereken, önce açılardan başlayarak..."
Kiminde para hırsı , kiminde dünya hevesi..
Herkes ayrı telden çalarken ; aynı notadan dem vurabilmektir bizi var eden
Huzurla, Sevgiyle , Hürmetle🙏🙏