- 202 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Amel imandan cüz değil mi...
Amel imandan cüz değil mi...
Nedir şu imanın formülü...Uluya imanın etkisidir amel yani eylem hal düşünce inanç...fikir duygu...
İnananla inanmayanın farkı var...İman etkindir yaşam farkındalığı oluşturur.amel etmesen de imanlısındır...ama kalitesizdir o imanın...sulu süt gibi...hele tevbe etmezsen günahına imanın şeytanın imanına denkleşir...yerin cehennemdir Benim Kur’ndan anladığım bu oldu...
"kim demiş amel imandan cüz değil diye..."nasıl yaşarsan öyle inanırsın.sütün içinde su var su kattıkça sulu iman olur süt su olur
Amelin olmaması imanın da yokluğunu gerektirir. İkincisi, amel imanın dışındadır. Üçüncüsü amel, imandan bir cüz değildir.hangisi doğru...
işte ayet...
“İman eden ve salih ameller işleyenleri cennetler ile müjdele!” (Bakara, /25)
Haricîler, "Amel imandan bir cüz’dür." diyerek, günah işleyenleri tekfîr ederler, onların küfre düştüğüne inanırlar. (Ebu Zehra, Tarîhu’l-Mezahibi’l-İslâmiyye, I, 71-73) Onlara göre, mesela içki gibi Allah’ın açık bir şekilde yasakladığı bir hükmü yok sayıp içmek, imanla asla bağdaşmaz.
Allah bir ölçü koymuş...o ölçü esmadır...esmaya uygun yaşamayanın acı ensesindedir...tecrübe et istersen...şehadetin de bozulur imanın da bozulur ...realite bu...günaha tevbe etmeyen müşriktir...tevbeyi rededen mürteddir...acıları göze almıştır...Allahla kavgadadır...
Tevbe et..hz İbrahim Nemruda yenildiği için hesaba çekilecektir...Allah onu ateşe teslim etmedi...diye hesaba çekmez deme..hz Ademi dünyaya şeytanı cehenneme gönderdi amelleri nedeniyle...Tevbe et sileyim der günahı...Ölçüme uymasan da olur demez.teraziye oturtur...affeder veya etmez o ayrı ama o teraziye oturmayacak bir şey yaratılmadı...
İman varsa amel de olmalıdır, ama olmadığında bu illa imansızlık anlamına gelmez..imanın kalitesiz anlamına gelir ama sulu süte benzeyen bir imanın var...cennete yetermi Affedilir misin Allah büyük...tevbe et ama...kalitesidir imanın...çünkü
Amel imandan bir cüz değil, imanın kemâlinden bir cüz’dür. [Taftezani, Saduddin, Şerhu’l- Akaid, (Haşiyetu’l - Kestelli ile beraber), Salah Bilici Kit. İst. 1973, V, 197; Yazır, Hak Dini Kur’ân Dili, I, 183] Yani amelin iyi ve fazla olması, imanın sağlam olduğuna bir delildir.
Evet...günahkâr mümine kâfir değil fasık denir.
- “Ben Allaha inanıyorum.” diyen biri, Onun emrettiği amelleri yapmaktan geri durmamalıdır...
Sulu süt cennete yeter mi...yalvar yakar...
sulu süte benzeyen fasık şehadetin cennete yeter mi bilmem ...esmaya dön tevbe bu esmayı yaşamaya dön tevbe bu
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.