- 226 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DEMET MUTLU.
DEMET MUTLU KİMDİR?
Demet Mutlu, Türkiye’nin en büyük e-ticaret sitelerinden olan Trendyol’un kurucusu ve CEO’su Türk iş kadınıdır. 22 Ağustos 1971 New York doğumlu olan Demet Mutlu, lise öğrenimini İtalya’da, lisans eğitimini ise birincilikle bitirdiği New York Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nde tamamlamıştır.
Genç yaşına rağmen kısa süre içerisinde pek çok global şirkette üst düzey görevlerde yer alan Mutlu, değeri 150 milyon dolar büyüklüğünde olan Reckitt Benckiser’de Kuzey Amerika pazarı kişisel bakım ürünleri kategorisinde, üst düzey marka yöneticisi olarak çalışmıştır. Daha sonra Procter&Gamble ve Altria’da marka yöneticiliği yapan Mutlu, İsviçre, Hong Kong ve Japonya gibi birçok ülke de çalışmıştır. Demet Mutlu, Amerika Birleşik Devletleri’nde çalıştığı sırada MBA yapmaya karar vermiştir. Harvard Üniversitesi MBA programına kabul edilen Mutlu, master eğitiminin ikinci yılında, kendi işini kurma fikri ağır basınca Harvard’ı yarım bırakmıştır. Tıpkı Facebook’un kurucusu Zuckerberg ve Microsoft’un kurucusu Bill Gates gibi.
Kurumsal iş deneyimi ve aldığı eğitim geçmişinden dolayı çevresi farklı beklentiler içinde olan Demet Mutlu, hayalini kuruduğu işi yapmaya karar vermiştir. Mutlu’nun e-ticaret yapma fikri ne yazık ki çevresi tarafından pek destek görmemiştir. Mutlu’yu e-ticaret işini kurmaya asıl sevk eden şey, Türkiye’ye dönüp herhangi bir global firmada çalışmaya başladığında çok fazla inisiyatif alamayacağını ve sorumlulukların belli, risklerin minimum düzeyde kalacağı düşüncesiydi. Bu ve buna benzer birçok sebep Mutlu’yu modaya ve teknolojiye yöneltmiş ve modayı ulaşılır yapma fikri ile beraber Trendyol. com’u birkaç ortak ile beraber kurmuştur.
Dünya çapında en başarılı kadın girişimciler arasında yer alan Demet Mutlu, 300 bin dolar sermaye ile Bebek’teki evinin salonunda kuruduğu Trendyol’u 2010 yılında yayına geçirerek, siteyi ilk 16 ayda değeri 150 milyon dolar olan bir şirket haline getirmiştir. Mynet’in kurucusu Emre Kurttepeli sitenin ilk yatırımcısıdır. Daha sonra e-ticaret alanında yaptığı girişim ve satışlarıyla tanınan Sidar Şahin de sitenin ortakları arasında yer almıştır.
İş dünyasında yatırım mucizesi olarak nitelendirilen Trendyol’un ezber bozan başarısı pek çok girişimciye örnek olmuştur. Türkiye’nin en hızlı büyüyen alışveriş sitelerinden biri olan Trendyol’un bu büyük başarısının diğer mimarı da Demet Mutlu’nun ortağı Begüm Tekin’dir
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.