- 357 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aynı konulara farklı izahlar dinleri farklılaştırdı...
Aynı konulara farklı izahlar dinleri farklılaştırdı...
Aynı şeyin farklı anlatılışı...var her dinde
İşte ...Muhkem ayetlerde Mehdi inancı yok ama İslamda hz İbrahim örnek gösterilir...hz İbrahim olmaktan onun izinde olmaktan korkanlar Mehdi gelecek kurtarcak ümidine düştü...düşmeli de...Allah yardır insana
Aynı şeyin farklı anlatılışı...dinler kültürler neden farklı...aynı şeyi farklı izahlar buna sebeb oldu.Nemruda karşı hz İbrahim ol.yanmaya razı ol yani...Mehdi falan bekleme
Aynı şeyin farklı anlatılışı...Yahudiler mesih bekler...Hiristiyanlarda da kurtarıcı bekleyişi var...Müslümanlarda da var.EL -Hafızdır Allah...kendi sünnetiyle korur.
Aynı şeyin farklı anlatılışı..."Hint beyni"hayvan şekline büründük yer yüzüne idik der "Hz Adem tevbe edilmek için dünyaya gönderildi der.ama kabilin ruhu ile Habilin ruhu farklı.kaderi de farklı..."Ölen hayvan imiş aşıllar ölmez"ruh ölümsüzdür der yunus.ruh Allhın parçası der hint düşüncesi.ruh da yaratıldı der müslüman...
Ruh göçü nirvana amacı Allaha yakınlık amacı bütün dinlerde var ama izahları farklı...Hz Adem asilikten arınmak için dünyaya gelmiştir...Nirvana da bir arınmadır..tevbedir tevbe ihtiyacı yok diyen din yok şeytan da cehennemde tevbe edecek arınacak...çile haneler dünnya cehennemidir...tevbe gayelidir...yanlış eylemler ve hallerle çile hanelere girilmiş hz İbrahim olsalardı keşke...Allah için Nemrudun karşısına dikilselerdi keşke Kur’an bnu en üstün eylem örnek tavır olarak gösterdi...çile hanelere doluşmayın...
Cihad arınmadır tevbedir aşktır...çile haneler yanlış veya eksik yoldur...İslam değildir ekmeli seç...hz İbrahim ol...sapma ekmelden...budama ekmelliği...ama biz o sapanları evliya sandık...Halilüllah değilller İbrahimi ol...Habili örnek al...der Kur’an.
Acizlikte bile savaşı seç...hz İbrahim böyle yaptı...halil oldu.
Mehdi gönderir mi Allah evet...ama hz İbrahim gibi ol...mehdi gelsin kurtarsın deme...cihadı seç...cihadı terk eden eksik kuldur eksik kulluktur...bu.
Ebabillerle kabeyi kurtaran Allah kabeyi savunmayanları belki affedecek...Nemrut kadar güçlü olsa da düşmanın cihadı terk mümkün değil...Namazı bille terk et cihad için der Kur’an cihadı öncele.sütçü imam cumayı terk et cihadı seç der.Savaşta bölünerek kılınır namaz...cihad önceliktir.
Hz Musa olana ASA verilir...el-hakimdir Allah hem görev verir hem asa verir...ebabil verir...acizi de Vehhab isminin suduru ile korur...destekler...bedirde meleklerle destekledi...hz İbrahimi ateşin kimyasını değiştirerek destekledi...
Mesela fransada rahibe örtülü dolaşır hoş görürler müslüman örtülü dolaşsa hoş görmezler...Laiklikleri bile sadece İslama düşman ...Amerika demokrasi dediler ama kaç ihtilal yaptılar ülkemde...çifte standartlı bunlar gördüğüne inan yalancı bunlar...
Bozuk mantıklarıyla İslamı kınar bunlar...Orucu kul hakkı yemek bozmuyor diyene Mantıksız bu söz... de ve kul hakkı yersen ölmüyorsun ama üç kurşun yersen ölüyorsun...de
Aynı konulara farklı izahlar dinleri farklılaştırdı...ve 73 fırkalıdır insanlık...eksik mantık eksik amaç...Kur’anları farklı konuşan fırkalar oluşturdu.73. fırka necata erecektir tek...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.