- 387 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
HEDEFE VARANLAR
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
HEDEFE VARANLAR
Hayatımızın hemen hemen her alanında ulaşmamız gereken hedefler, zirveler olmuştur. Yaşam kalitemizi artırmak için hedeflerimiz var olmaya, bizimle at başı gitmeye devam edeceklerdir. Bu ben diyeyim hayatın kuralı, siz deyin hayatın getirdiği bir mecburiyet, zorunluluk. İstesek de istemesek de buna uymaya devam edeceğiz. Yoksa yok olup gideriz bu hayat yolculuğunda.
Hedefsiz bir toplum, hedefsiz bir kurum ve hedefsiz bir birey günümüzün koşturmaca dünyasında düşünülemez bile. Çünkü sistem öyle bir hale gelmiş ki, ister istemez bu yarışın içine sokuyor sizi. Haliyle siz de önünüzde pek çok hedefle yola çıkıyorsunuz ya da çıkmak zorunda kalıyorsunuz. Bunun için de her şeyi göze alıp çalışmaya başlıyorsunuz. Çünkü hedeflere ancak çalışılarak ulaşılır. Yata yata başarıya ulaşıldığı görülmüş bir olay değildir. Belki milyonda bir tesadüf eseri başarıya ulaşanlar olmuştur. Ama onların şansı bizde olmadığına göre geriye bir tek çaremiz kalıyor: çalışmak. Hem de sıkı sıkıya çalışmak.
Çalışmadan, emek harcamadan başarıya ulaşırım diye bir hayale sakın kapılmayın. Çünkü sizin gibi binlercesi hazırda bekliyor. Hangi işe elinizi atarsanız atın iyi olmak yetmeyecektir size. Hep daha iyisini olmak zorundasınız. Bu rekabet ortamına alışsanız iyi edersiniz. Yaptığınız/yapacağınız işlerle ilgili pek donanıma sahip olmak durumundasınız. Bunu başarmak için de çalışmak, bedel ödemek gerekiyor ne yazık ki. Hedefine ulaşanları detaylıca izleyip araştırdığınızda ne kadar çok emek verdiğini gözlerinizle görmeniz olası bir durumdur. Bu başarıların aynısını, hatta daha fazlasını sizden bekleyecekler. Haliyle siz de kendinizi bu başarıya mecbur hissedeceksiniz. İşte tam da bu noktada çalışma faslı başlayacak.
Öyle kolay olmayacak hedefe ulaşmanız. Başlamadan önce, başladıktan sonra pek çok engelle karşılaşacaksınız. Ama siz gerçekten başarılı olmak istiyorsanız bunların hiçbirine takılıp kalmamalısınız. Öyle bir anda olmayacak bu başarı. Basitten zora doğru, kademe kademe ilerlemeniz gerekecek. Her şeyden önemlisi gerçekten istemelisiniz ki, başarı size gelebilsin. Yoksa hep bir hedef olarak kalır. Siz de uzaktan bakmakla yetinirsiniz. Başarı yolunda, hedefinize adım adım giderken her şeyiniz net olsun. Diğer bir ifadeyle ne istediğinizi tam olarak belirleyin. Böylece enerjinizi boşa harcamamış olursunuz. Bir de tek bir noktaya odaklanın, aynı anda bir sürü işi yapmaya kalkmayın. Bu hem daha fazla enerji kaybettirir, hem de kafanızın parça parça olmasına neden olur.
Aynı anda başarıya ulaşabilirseniz ne ala ama gerçekten çok zor bir süreç olacaktır sizin için. Öyle ki, birinde yaşadığınız başarısızlık belki diğer hedeflerinizi de etkileyecektir. Belki de hiçbirinden tam olarak verim alamayacaksınız. Bunun için tek alandan ama en etkili şekilde ilerlemek her zaman daha iyidir, kim ne derse desin daha iyi olmaya da devam edecektir. Maymun iştahlı olmayın, adım adım önem sırasına göre hareket edin. Sabırlı olup çalışmaktan vazgeçmediğiniz sürece başarısızlık diye bir şey olmayacaktır. Siz yeter ki pes etmeden hedefinize ilerleyin. Bir bakmışsınız hedefinize ulaşmışsınız ve keyfini çıkarıyorsunuz. Bu olmayacak bir şey değil. Ama önce inanmak ve yola çıkmak gerek. Haydi, ne duruyorsunuz öyleyse? Harekete geçin ve yola revan olun. Hedef uzakta değil, sadece bir sabır gerekli size/bize. Şimdiden rastgele.
NECATİ DİLEK
YORUMLAR
Başarının yolu, önce düşlemek, hedef koymak, planlamak, inanmak; sonra ardından azim, sebat, irade ve enerjiyle koşmaktan geçiyor.
Etkileyen, dürten, akıcı ve edebi üslup ile konuyu ortaya koyuşunuz çok anlamlıydı. Yürekten tebrikler.
Değerli yazınızın motive edici , heyecan uyandıran yanına da takdirlerimle.
Saygılar.