- 272 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
CESUR OLMAK
Cesaret rahmani bilgiden kaynaklanıyorsa adaleti, huzuru, güveni sağlar. Cesur insanlar mutlu, huzurlu olur, çevresi de o huzurdan faydalanır. Cesur almak kolay değildir ki, her kesler cesur olamıyor. Cesaretin diğer insanlara göre zor olması, cesur olanlara haksız, haklı lakaplarda taktırır.. Deli, Manyak, Ahmak, Düşüncesiz, Yiğit, Arslan, kaplan, Deli Kanlı Adam... vb.
Devletler kuranlara, yıkanlara genelde deli derler, başka insanların yapmaya cesaret etmediğini işleri yapmak cesur işi. Gelecekte yaptığın işin olumlu veya olumsuz yanları olur. Cesaret risk almak, sorumluluğun bir üstünü almak can veya mal kayıplarını göze olmak. Günümüzde cesur insanlar dünyanın her yerinde azaldı. Sebep insanların ölümden sonlara bir hayatın, ahiretin olmadığına inandırılmalarıdır. Çoğu insan cennetler, cehennemler bu dünyada diyor. Özellikle cennetleri arayıp duruyorlar. Kimi için cennetler bol paralı tatil yerleri, kimileri için sessiz sakin yeşillikler içinde tatil köyleri, eğlence yerleri. İnsanlar olarak yönlendiriliyoruz, iyiliklere veya kötülüklere. Her şey bu dünyada inancı olan ölmekten, kahraman olmaktan korkuyor. Eski nesillerde dini inançlar kuvvetliydi. Kahramanlara cennetler mükafatlar var denirdi. Şimdi bunlar olmayınca her şey bu dünyada korkular rövaşta, cesaret akılsızlık, cahillik olarak gösteriliyor ki, cesurlar azalsın, hainler işyerini rahat yapsın… Son zamanlarda okumuş gerçekleri anlatan insanlar, birden dönü veriyor, sözlerini inkâr ediyor davasını satıyor, arkadaşlarını satıyor.. Korkaklıktan mı? cesaretten mi? Şimdi mi doğru söylüyor, yoksa yalan mı? Cesaret olmayınca döneklikler artıyor. Cesur değilsen, bildiğin doğruları söyleyemezsin, yuvarlak cümlelerle insanlar oyalanır. Korkaklar artınca her işimiz, rezil olmuş. Fabrikada çalışan işçi için patronun emri, her şeyi yaptırır, yalan, hile, fırıldaklıklar uçuyor. Memursa korkağımız amiri, şefi onun ilahı ne dese o. Yalana doğru, doğruya yalan der.
Mazereti var o korkak. Bayansa amiri korkak olmasa ne yazar her türlü yalakalık, duygu sömürüsü yapılır. Cesur insanlara ihtiyaç çok, ama onlarla çalışacak patronlar, amirler yok. Cahilin cesareti doğru yoldan çıkarır. Alim’in cesuru doğru yolu buldurur. Rahmani ilmin Alimleri geçmişi bilir, geleceğe ona göre yön verir. Yanlışlara hayır demeyi, doğrular uğruna savaşmayı bilir. Doğrular, güzellikler uğruna mücadele eden cesur insanlarımızın sayıları bereketlensin. Korkaklar çabuk unutulur, Cesurlar hep anılır, yaşatılır, örnek alınır..
Cesaret imanla beslenir,
İman namazlarla güçlenir,
Korkaklık cehaletten beslenir,
Şeytan korkularla korkakları kullanır..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.