- 247 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRKİYEDE FUTBOL VE FUTBOLCULAR
Değerli Dostlar Merhaba
Türkiyede futbol son zamanlarda özellikle son 20-25 içerisinde yabancı hayranlığı ile aynı paralelde devam etmekte olup, Türk futbolculara yabancılara verilen değer verilmiyor.Çok uzun uzun yazıp kimsenin başını ağrıtmak istemem ama dün akşam Türk Milli takımı ile Hırvatistan Milli takımı arasında oynanan maçta 2- 0 kendi sahamızda yenildik. Kısaca bir akıl muhakemesini yaparsak Milli takımın başında milli olmayan bir Alman hoca var, çok net ve sizcede tezat değil mi, Milli takım başında Milli olmayan bir adam bu yanlış ve buna itiraz ediyorum.
İkincisi ÇağdaŞ diye bir futbolcumuz çıkmış açıklama yapıyor bizim Messimiz ronaldomuz yok, Yenilmemiz gayet normalmiş öyle söylüyor, Bu kardeşimiz Türk kültüründe büyümemiş sanıyorum Türklük ruhu bu kardeşimize tam olarak aşılanmamış,Ben bu açıklamasından evde unatç duydum, İnsan ağzından bir söz çıktığında nere gideceğini bilmelidir. M.Kemal ATATÜRK’ ün dediği gibi ben sporcunun zeki çevik ve akıllısını severim.
Bizim için Türk olan herkes çok değerlidir, Yine Türk Milletinin en büyük ğururu Başkomutan Önderimiz M.Kemal ATATÜRK ün dediği gibi bir Türk Dünyaya bedeldir. Bunun adı futbol yenilebiliriz ama nedenlerini araştırmamız gerekir, Türkiyede yüzlerce takımda binlerce yabancı futbol oynatılmakta, bunun yanında Türk çocuklarına bunlara verilen değerler verilmememktedir.
Bu konuyu Futbol federesyonu ve kulupler birliği Spor bakanlığı ve Milli eğitim bakanlığı ile koordine edilmeli oturup enine boyuna görüşmelidirler. Yabancı futbolcu oynatmak kısıtlanmalı, Türk futbolcuları Türk okullarında yetiştirilmeli, Liyakat sahibi adamlara hocalara sahip çıkılmalı, Kulupler alt yapılarına kıymet vermeliler, Öyle kulupler var çocukları 8-9 yaşlarında evinden okulundan yuvasından koparıyor 18 yaşına geldiğinde çocukları serbest bırakıyorlar. Çocuk sudan çıkmış balık gibi ortada kalıyor. Bu çocuk her gün yaz kış demeden antraman antran neticede okulda eğitimini tam almamış,Ailesi çocuğum futbolcu olacak hayalindeyken çocukların duyguları hayalleri bitiyor, Ne olur sonra dersaneye gidiyor başarısız yeniden liseye başlar gibi dersanelerde çabalıyor zorla bir BESYÖ kazanıyor sonuçta bu çocuk burayıda zor bitiriyor.KPS yi kazanamıyor,Yaşı 26-27 ortada kalıyor. Bu çocuk ne yapacak. İnşaat da çalışmayı bilmez, Ticaret den anlamaz fabrikalarda çalışamaz vs vs. yani kısacası Bunlarıda Devlet göz önünde bulundurmalı. BESYO öğrencilerine özellikle spordan gelenlere sahip çıkmalı, KPSS sınavlarında bunlara sadece eğitim aldıkları konularda değerlendirmeler yapılmalıdır.
Kuluplerin girdi çıktıları denetim altında takip edilmeli, Çocukları yetiştiren hocalar Türk olmalı, Türk Milli takımında oynayan futbolcular Türk olmanın Milli olmanın ne demek olduğunu bilmeli öğretilmeli, eksiklerimiz nerde diye araştırma yapılmalı, Yabancı oyunculara Milyon dolarlar milyon eurolar verilmemeli, Futbolun bir meslek olduğu unutulmamalı. Türk futbolcusu kendi değerini bilmeli bu anlamda Milli takım Milli yapı ve Türk kulupleri elden geçiirilmeli, Türk çocuklarına sahip çıkılmalı, Futbol külüpleri bir rekabet içinde olmalı ama kavğa dövüşle değil futbolu ile futbolcu yetiştirmekle bu sınırda kalınmalı. Fanatik olunmamalı amaaa . Söz konusu Milli takım olunca iyi düşünülmeli.
Bende fanatik değilim ama TÜRK’üm :)
Saygılarımla
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.