- 311 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Bir Gönüle Girmek
Bir hadlse göre,” Müslüman, elinden ve dilinden başkalarının emin olduğu kimse" olmalıdır. Bireyler arasında "güven vermek" ,güvende olmakla ve barış içinde yaşamakla irtibatlı olacaktır.
Yine bir başka hadiste mü’min kimse, kendisi için sevip istediği bir şeyi (din)kardeşi için de sevip istemedikçe gerçek manada mü’min değildir. Bu da karşımızdaki kişinin her zaman ve her yerde iyiliğini istemek, gerektiğinde empati kurup ona göre davranmak anlamına geliyor.
Şu veya bu şekilde tanışık olduğunuz veya yeni tanıştığınız bir kişi gönlünde size yer vermişse eğer, size değer vermiş demektir. Buna sevgi, dostluk denilebilir. Hiç kimse bir başkasını sevmeye mecbur değil. O halde sevgiler ve dostluklar karşılıklı özen gösterilip korunmalıdır. Yoksa bir gün yok olduğunu, hatta sevgilerin nefrete dönüştüğünü görebiliriz.
Bir gönüle girmek/girebilmek kolay mıdır? Değildir elbet.O halde sevgi ve dostlukları korumak, sürdürmek için özen gösterilmelidir. Mesela bizim de muhatabımıza değer verdiğimizi, onun iyiliğini istediğimizi, bu dostluğa ve muhabbete bağlı kalacağımıza dair güven vermemiz sağlıklı sosyal ilişkilerin temelini oluşturur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.