- 146 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
TAKILDAK
Güz gelmişti.İncirler yetiyordu. Evin önünde dere kenarında incir agaçları vardı. Sarı incirdi. Babam Garapuar’dan takıldak getirirdi. Sabah erkenden yola cıkardık. Aşılı görünürdü. Garasu’yun kenarından ilerliyorduk. Dereye sulanmaya gelen inekler vardı. Karşıda sarpın yüzlerinde harlar vardı. Har ağacı davarların yiyeceği oluyordu. Çoban tahrayla birininin dallarını harman gibi semişti. Patika yol uçurumun kenarından geçiyordu. Ayağına dikkat etmen gerekir. Yoksa dereye kadar yuvarlanabilirsin. Dikkatli yürümek gerekirdi. Paşaların güzleğinin olduğu yere geldik. Babam buranın adı Üvey dedi. Etraf eğrelti ağaçlarıyla doluydu. Güzleğin önünde bir kaç çağal bağlanmıştı. Davarın zibiline suvan sarımsak dikilmişti.İçinden birkaçını çekip azzık edecektim. Ama vaz geçtim. Güneş depemize dikilmeden Günece’ye varmamız gerekiyordu. Gapıza geldik. Su o kadar eşliydi ki gömgöğ görünüyordu. Kisecik’le Günece’nin bağlantısı takta bir köprüyle sağlanıyordu. Köprü çok eskiydi. Sallandıkça içim cız ediyordu. Halbu ki Kisecik’in çobanları günlük iki üç defa geçiyordu. Köprünün agzında bir dut ağacı vardı. Dibi doldurulmuştu. Mor piç duttu. Garatavuklar ,alabaklar, cırrıklar karnını bolamadı doyururdu. Sarp kayaların üstünde ,dere kenarında gaızda incir takıldağı vardı. Ancak yaklaşıp toplamak tehlikeliydi. Köprüden karşıya geçtik. Tarlanın kenarlarında yabani incir vardı. Eşşek inciri yıkıyordu dalları. Babam içini yarıyor sineğine bakıyordu. Sinek çok bu incirlerde hemen topliyek diyordu. Yanımızda çilte torbalar ve hebe vardı. Azzığımız da vardı. Hebeye incirleri toplamaya başladık. Çok da toplamak gerekmezdi. Bir de bunları taşımak gerekirdi. Yarımşar torba topladık.İncirin sütü sırtımızı, elimizi ,kolumuzu değdiği her yeri yakıyordu. Gaşındıkça gaşınıyorduk. Dayanılıcak gibi değildi. Yola geldik suyun durgun yerine girdik. Pırtıyla çimiyorduk. İncirin acısı geçti. Takıldakları doğuz puturağının yapraklarından yuvaların içine yerleştirdik. Yarın olunca kontrol ettiiğimde her yer incir sineğiydi. Bu sinekler inciri döktürmüyordu. O sene incir boldu. Babam incirlerin dallarını cereklerdi. Sığırlar dallarını çekiyordu yine de. Anam davara gidiyordu. Güzün okul açılırdı. Gış hazırlığı yapılırdı. Odun yapmak gerekirdi. Yağmırlar yağdığında çift de sürülürdü. Ceviz çırpılırdı. Gızılcık şurubu gaynatılırdı.İş çoktu. Davar ,goyun, sığır seğipti. Canavar vırtgel oynuyordu. Evde kimse yoktu. Evin kenarında oynardım. Hiç uzaklaşmazdım. Saban ,boyunduruk yapar , gapının ağzında oynardım. Muradın Gızı incir yemeye çalışıyordu. Ben daşı çekiledim. İnciri yedirmedim. Ama çok pişman oldum. Anam bana sıkı sıkı tembih etmişti .
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.